Branding

Brandingowy przegląd miesiąca #37 (sierpień 2021)

Brandingowy przegląd miesiąca #37 (sierpień 2021)

W zeszłym roku podsumowywałem sierpień w październiku i tym razem jest podobnie. Gdy za oknem mniej lub bardziej piękna jesień wróćmy na chwilę do słonecznego i ciepłego sierpnia. 

Sierpniowe rebrandingi

Sierpień najczęściej można było uznać za martwy okres w kontekście rebrandingów. Sezon ogórkowy od czasu do czasu przerywany był jednym czy dwoma dobrymi zmianami. Rok temu nowe znaki pokazało Krakowskie Biuro Festiwalowe, Rolls Royce czy Berlin. Dwa lata temu byliśmy świadkami zmian w Snapchacie czy Basecampie. Nowe logo zaprezentował również Android. Zmianę tę uznałem za rebranding miesiąca. Trzy lata temu za najbardziej interesującą zmianę wizerunku uznałem rebranding Evernote, cztery lata temu nowe logo Kalisza, a pięć zapowiedź rebrandingu Subwaya.

Brandingowy przegląd miesiąca #25 (sierpień 2020)

Brandingowy przegląd sierpnia 2021

Sierpień w tym roku, co nie jest takie oczywiste, był miesiącem dość ciekawym. Sporo działo się w modzie i sporcie, ale przeczytasz też o kilku rebrandingach z innych branż.

Hugo Boss odświeża znaki

W sierpniu nowe logo zaprezentował Hugo Boss. Modyfikacji poddano zarówno logo spółki matki, jak i marek Boss i Hugo. Największa zmiana dotknęła znak marki Boss, z której zniknęły charakterystyczne szeryfy. Żałuję, że marki modowe tak łatwo decydują się na utratę cech odróżniających, kosztem dostosowania wizerunku do bieżących trendów. Więcej o tym rebrandingu przeczytasz w moim tekście dla serwisu DailyWeb.

Hugo Boss odświeża znaki

Kappahl również odświeża wizerunek

W sierpniu mieliśmy do czynienia ze zmianami również w innej znanej marce odzieżowej. Kappahl, bo o nim mowa, stopniowo wprowadza zmiany. Jeszcze w lipcu obejrzeliśmy nowe logo marki, w którym zmieniono zapis z KappAhl, w którym akcentowano zarówno nazwisko założyciela firmy Pera-Olofa Ahla, jak i słowo kappa (szw. płaszcz), na Kappahl. W sierpniu pokazano odświeżoną identyfikację wizualną, opartą na nowej palecie barw, dużych zdjęciach oraz zupełnie nowym kroju pisma Kappahl Type. Całość wygląda naprawdę bardzo przyjemnie. 

Kappahl również odświeża wizerunek

Uniwersytet Opolski z nowym logo i identyfikacją wizualną

Po Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy, który stał się Politechniką Bydgoską, o czym pisałem w brandingowym przeglądzie lipca czy Uniwersytecie Gdańskim, który uznałem za najciekawszy rebranding maja, nowy wizerunek zaprezentował Uniwersytet Opolski. Archaiczny znak zastąpiono interesującym logo, w którym widnieją inicjały UO. Rebranding objął także znaki identyfikujące wszystkie 12 wydziałów. Całość wygląda nieźle, jednak nie obyło się bez słabiej wykonanych elementów. Więcej o tym rebrandingu przeczytasz w moim tekście dla serwisu DailyWeb.

Uniwersytet Opolski z nowym logo i identyfikacją wizualną

Śląskie Żory pokazały logo

W sierpniu nowy znak oraz księgę znaku, w której znaleźć można zalążek identyfikacji wizualnej, pokazały Żory. Śląskie miasto zaprezentowało znak, stylizowany na płomień, będący nawiązaniem do hasła promocyjnego – miasto ognia. O ile cała koncepcja była niezła, to poszczególne wstęgi, tworzące płomień, wyglądają dość koślawo. Rzutuje to bardzo na identyfikację, w której wykorzystane są one szerzej. Nowy wizerunek wprowadzany będzie stopniowo.

Śląskie Żory pokazały logo

Xunta de Galicia z nowym logo i systemem wizualnym

Galicja – jedna z hiszpańskich wspólnot autonomicznych zaprezentowała w sierpniu nową identyfikację wizualną. Odświeżone logo to tylko wierzchołek góry lodowej. Nowy system wizualny, zaprojektowany przez agencję Costa, pozwolił na zmianę i usystematyzowanie ponad 100 znaków. Zmiana objęła również stworzenie specjalnie dla Xunta de Galicia nowego kroju pisma.

Xunta de Galicia z nowym logo i systemem wizualnym

Dolnośląska siatkówka ma nowe logo

Dolnośląski Związek Piłki Siatkowej pokazał w sierpniu nowy znak. Inspirowane mocno amerykańską szkołą projektowania znaków sportowych logo, posiada jednak motywy lokalne. Poza kojarzącą się z Dolnym Śląskiem kolorystyką jest to śląski orzeł. W logo umieszczono także siatkarski element, który mnie przypomina raczej kij do lacrosse’a. Za nowe logo odpowiada PRAISE group, agencja mocno powiązana z wrocławską Gwardią.

Dolnośląska siatkówka ma nowe logo

Szkocki hokej z jednorożcem

Jak jesteśmy już przy amerykańsko wyglądających znakach niszowych dyscyplin, to w Szkocji odświeżono wizerunek krajowego hokeja. Szkoccy hokeiści z dumą nosić będą teraz jednorożca w biało, szaro, niebieskich barwach, zaprojektowanego przez niewielkie lokalne studio BO. W korespondencyjnym polsko-szkockim pojedynku moim zdaniem górą Szkoci, którzy przygotowali ciekawszy wizualnie produkt.

Scottish Ice Hockey zmienia logo

Liga Paulista de Futsal z nowym logo

Ostatni dzisiejszy sportowy rebranding to zmiana wizerunku brazylijskiej ligi futsalowej. Liga Paulista de Futsal to organizacja nadzorująca rozgrywki futsalowe w stanie Sao Paulo. Za rebranding odpowiada agencja Nacione, specjalizująca się w brandingu sportowym. Nie jestem fanem nowego wizerunku LPF, jednak z pewnością jest to dla ligi krok w przód.

Liga Paulista de Futsal z nowym logo

Yelp z nową paskudną ikoną

Yelp to serwis do oceniania różnych miejsc. W sierpniu Yelp odświeżył i uprościł swoje logo. Uwagę fanów przykuła jednak nowa ikona Yelpa, która prezentuje się wręcz fatalnie. Mamy w niej do czynienia z udawanym 3D rodem z wczesnych wersji iOS. Projektanci z Yelpa tworząc system trójwymiarowych ikon, chcieli stanąć w opozycji do branżowych standardów, jakim stał się flat design. Szkoda tylko, że nijak nie pasuje to do odświeżonego logo.

Yelp z nową paskudną ikoną

To już wszystko, co przygotowałem dla Ciebie, w brandingowym przeglądzie sierpnia. Napisz, proszę, w komentarzu, który przedstawiony dziś znak podoba Ci się najbardziej, a który rebranding Twoim zdaniem okazał się niewypałem. W przyszłym tygodniu wybiorę spośród nich ten najciekawszy, który opiszę w ramach serii Rebranding miesiąca.