Założona w 1965 marka, posiada ponad 44,000 restauracji w 112 krajach, co czyni ją największym graczem na rynku fast-foodów, jeżeli chodzi o liczbę posiadanych lokali. Nowe logo jest częścią długoplanowych działań, uwzględniających między innymi zmiany w menu czy zmianę strategii działań w internecie.
Nowe logo zaprezentowane zostało podczas transmisji ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Rio, w bloku reklamowym telewizji NBC oraz w internecie. Nowy znak jest uproszczeniem poprzedniego, a także swoistym nawiązaniem, zwłaszcza kształtem liter, do pierwszego logo firmy. Rezygnacja z obrysu, na rzecz umieszczenia dwóch, kojarzących się z marką kolorów, jest naturalnym rozwinięciem, stosowanego od kilku lat zabiegu, polegającego na użyciu jednokolorowego zielonego lub żółtego logotypu. Nowością jest tu zastosowanie strzałek w bardziej regularnym kształcie. Wprowadza to do znaku pewną harmonię, jednak moim zdaniem odbiera trochę charakterystyczności.
Wraz z nowym logo zaprezentowany został także monogram. Zestawiono w nim dwie znane z logotypu strzałki tak, że przestrzeń między nimi tworzy literę S. Pomysł nie jest zbyt kreatywny, a i wykonanie kuleje. Moim zdaniem można było zaprojektować to dużo lepiej, zwłaszcza, że już te dwie strzałki tworzą kształt, podobny do litery S i dopracowując trochę ten pomysł nie trzeba by było nachalnie wciskać tam tego znaku. Zastrzeżenia mam także do kolorystyki. W mojej opinii jest ona zbyt cukierkowa i wygląda dużo gorzej niż poprzednie połączenia ciemnej zieleni, z ostrą, jasną żółcią.
https://www.youtube.com/watch?v=Hs6AebdPhSU
Nowe logo Subway wejdzie do użycia na całym świecie na początku 2018 roku. Mam nadzieję, że wraz z logo zadebiutuje nowa odsłona strony www gdyż obecna przywodzi na myśl witryny projektowane w tym czasie kiedy poprzednie logo Subwaya- 15 lat temu. Zapraszam Was do dyskusji i wyrażania opinii o nowym znaku firmy.