Marcowe rebrandingi
Marzec zawsze był miesiącem, w którym działo się wiele ciekawego. Dwa lata temu nowe logo zaprezentowały między innymi Kraków i Onet, w zeszłym doszło do rebrandingu North Fisha, US Open czy brytyjskiego parlamentu. W tym roku znów byliśmy świadkami wielu ciekawych zmian, co było przyjemną odmianą po lutym, w którym działo się wprawdzie wiele, ale zmiany nie były najciekawsze.
Avon zmienia logo, ale tylko w USA
Na początku marca gruchnęła wiadomość, że firma Avon zmienia wizerunek. Sam napisałem o tym post dla DailyWeba. Jak się później okazało, zmiana dotyczy amerykańskiej firmy New AVON LLC, która nie ma wiele wspólnego z AVON Products Inc, która funkcjonuje w Polsce. Także rebranding do Polski nie trafi, a szkoda.
Taxify to teraz Bolt
Kolejnym rebrandingiem, o którym pisałem w DailyWebie, jest zmiana taxify, w Bolta. Wywodząca się z Estonii marka rozszerza działalność i chce się odciąć od taksówkarskiego rodowodu. Firma chce postawić na transport elektryczny, stąd nazwa Bolt, co po angielsku znaczy piorun. O ile podoba mi się zastosowana w identyfikacji firmy zieleń, to nie jestem przekonany do samego logo. Mimo to zmiana mi się dużo bardziej podoba, od zeszłomiesięcznego rebrandingu mytaxi we freenow.
Infoshare odświeża identyfikację wizualną
Trzecim rebrandingiem, o którym mogłeś już przeczytać, jeżeli śledzisz moją twórczość w serwisie DailyWeb, jest zmiana wizerunku konferencji Infoshare. Więcej o logo i identyfikacji, stworzonej przez studio Engram przeczytasz we wpisie na DW, ale muszę przyznać, że zdecydowanie jest to krok do przodu i identyfikacja wreszcie przystaje do rangi wydarzenia. Ja w tym roku będę na Infoshare, a tu możesz sprawdzić, których wystąpień na pewno nie przegapię.
Komitet Obrony Demokracji ma nowe logo
KOD idzie do wyborów z nowym logo, stworzonym przez sympatyka ruchu, Macieja Kaweckiego ze studia Brandburg. Stowarzyszenie zrywa z wizerunkiem awanturniczego ruchu społecznego, stawiając na profesjonalizm, także w identyfikacji wizualnej. O rebrandingu przeczytasz więcej tutaj. Nowe logo i wizerunek KODu prezentuje się schludnie i profesjonalnie.
Sieć Sheraton zmienia logo
Ostatnim rebrandingiem, który szerzej opisywałem na łamach DailyWeba, jest zmiana wizerunku Sheratona. Ta znana sieć hoteli, zdecydowała się na pierwszą od 50 lat zmianę logo. Moim zdaniem nowe logo jest dużo gorsze od poprzedniego, razi nieścisłościami i nawet najlepsza identyfikacja wizualna może go nie uratować. To już druga duża zmiana na rynku hotelarskim. W lutym nowe logo zaprezentowała grupa Accor.
Turkish Airlines stawia na flat
Na początku marca nowe logo zaprezentował turecki narodowy przewoźnik lotniczy. Turkish Airlines postawił na flat, rezygnując z nieco tandetnych wypukłości. Dla mnie to zdecydowanie zmiana na plus. Już czas by pozbyć się z przestrzeni publicznej takich koszmarków jak stary sygnet przewoźnika. Więcej grafik i informacji o rebrandingu znajdziesz w serwisie design week. Niedawno nowe logo, zaprezentowane pod koniec zeszłego roku, zaczęła wdrażać Air Arabia. O rebrandingu Arabskiego przewoźnika przeczytasz tutaj.
NSB wydało 280 milionów na plagiat?
Vy – po norwesku może oznaczać widok, wygląd czy wizję. Co to ma wspólnego z transportem? Tego nie wie nikt. Faktem jest, że norweskie koleje NSB i przewoźnik autobusowy Nettbuss, zmieniły w marcu nazwę właśnie na VY. Norweskich podatników szokuje szacowana cena rebrandingu – 280 milionów koron. Norwegowie uważają również, że znak jest plagiatem logo Mistrzostw Świata w narciarstwie klasycznym, rozgrywanych w Oslo w 1982 roku. Ja tu nie widzę plagiatu, jednak kompletnie nie podoba mi się nowe logo i nie do końca jestem w stanie zrozumieć, skąd wzięła się nowa nazwa firmy. Jak już jesteśmy przy wielkich imprezach sportowych, to warto obejrzeć, zaprezentowane w marcu, piktogramy dyscyplin olimpijskich, w których sportowcy rywalizować będą podczas Igrzysk Olimpijskich Tokio 2020.
Oppo zmienia logo
Od kiedy pracuję dla Daily Web, jestem trochę mniejszym ignorantem telefonicznym. Jeszcze kilka miesięcy temu nie miałbym pojęcia, czym jest Oppo. Dziś wiem, że to jedna z popularniejszych chińskich firm produkujących smartfony. Oppo w marcu zaprezentowało nowe logo. Niestety jest ono kompletnie bez wyrazu. Lepiej prezentował się choćby znak Honora, budżetowej marki Huaweia, który prezentowałem Ci w grudniowym przeglądzie miesiąca.
Staples znów zmienia logo, tym razem w USA
W listopadzie pisałem o zmianie logo firmy Staples. Jak się okazało, logo zmienił tylko kanadyjski oddział firmy. W marcu przyszła kolej na rebranding dystrybutora sprzętu biurowego także w USA. Nie wiem, co stoi za decyzją o wprowadzeniu na rynek dwóch różnych znaków. Być może jak w przypadku opisywanego już dziś Avonu są to dwie różne firmy. Nie zmienia to faktu, że nowe znaki, zarówno to kanadyjskie, jak i to z USA, nie umywają się do starego znaku.
Paragwaj znów zmienia logo
Dwa lata temu Paragwaj, przy pomocy agencji Kausa, wdrożył nowe logo. W marcu, po niecałych dwóch latach, ten południowoamerykański kraj zdecydował się na kolejną zmianę. Nowe logo wybrane zostało w konkursie, a w ostatecznej rozgrywce pokonało cztery inne znaki. Nowe logo nawet mi się podoba, jednak zupełnie nie pochwalam tak częstych zmian.
Rebranding Stanu Colorado
Po sześciu latach od poprzedniej zmiany, nowe logo postanowił pokazać także amerykański stan Colorado. O ile stare logo jest pod każdym względem lepsze od nowego, o tyle to nowe jest tak bardzo amerykańskie, że mam do niego słabość od pierwszego wejrzenia. Logo zrealizowano we własnym zakresie, bez korzystania z zewnętrznych agencji.
Bristol City zmienia logo
Zazwyczaj jestem sceptycznie nastawiony do zmian herbów klubów piłkarskich, jednak nowe logo Bristol City bardzo mi się podoba. Nie jest to spowodowane tylko tym, że poprzedni herb był paskudny, po prostu dzieło firmy Mr B & Friends jest po prostu bardzo dobre. Bristol City, w ramach rebrandingu, dodał sobie trzy lata, co śmierdzi strasznie Polonią Warszawa, która na kibicowskich flagach miała już chyba z trzy różne daty założenia.
Poznajcie Mira
Miro nie jest sympatycznym kierowcą tira. Nie jest także taksówkarzem. Miro jest użytecznym narzędziem dla projektantów, które wcześniej nazywało się Realtime Board. Poza nazwą Miro ma też nowe, nic nieznaczące logo i nową identyfikację, która mogłaby powstać z odrzutów materiałów Dropboxa i Mailchimpa. Poznaj Mira, Miro jest modny. Poza modą, która przeminie, sprawiając, że Miro zostanie ze swoją identyfikacją jak Himilsbach z angielskim, jest to dalej super narzędzie, które szczerze polecam.
To już wszystko, co przygotowałem dla Ciebie, w ósmym artykule z serii Brandingowy przegląd miesiąca. Już wkrótce możesz się spodziewać wyboru najciekawszego, najbardziej kontrowersyjnego lub zwyczajnie najlepszego rebrandingu minionego miesiąca w Waszej ulubionej serii Rebranding Miesiąca. Napisz koniecznie w komentarzu, który znak podoba Ci się najbardziej. Serdecznie pozdrawiam również wszystkich Mirków!
Szkoda że seria została wstrzymana
Hold your horses! Seria ma małe opóźnienie, ale nie została ani wstrzymana, ani tym bardziej porzucona;)
Powiem Ci więcej! Jeszcze dziś powinien pojawić się nowy wpis, podsumowujący kwiecień:)