Październikowe rebrandingi
Październik był zawsze dość ciekawym miesiącem, dla osób zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką projektowania identyfikacji wizualnych. W zeszłym roku najciekawszym rebrandingiem miesiąca był nowy wizerunek słynnego lasu Sherwood, w którym według legend grasowała kiedyś banda Robin Hooda. Poza nim w październiku nowe logo zaprezentował duński parlament, firma DuPont czy Animal Planet. O tych zmianach przeczytasz więcej w trzecim odcinku Brandingowego przeglądu miesiąca. Dwa lata temu nowe logo pokazały między innymi Dropbox i ebay, zaś trzy lata temu obserwowaliśmy rebranding gdańskich spółek miejskich.
Brandingowy przegląd października
Jak widzisz, od wielu lat październik jest dobrym miesiącem dla osób zainteresowanych tematyką brandingu. Tym razem jednak było nieco spokojniej, co nie znaczy jednak, że nie doczekaliśmy się ciekawych rebrandingów.
Olimpiada w Paryżu ma nowe logo
Zdecydowanie najgłośniejszym wydarzeniem brandingowym w październiku było ogłoszenie nowego logo Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w 2024 roku w stolicy Francji. Po raz pierwszy logo Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpiady będą dzieliły sygnet. Znaleźć możemy w nim trzy motywy – złoty medal, płomień olimpijski oraz twarz Marianne – nieoficjalnego symbolu narodowego Republiki Francuskiej. Obserwując reakcje w Internecie, jestem chyba jedną z niewielu osób, którym ten znak się podoba. Za nowe logo odpowiedzialna jest paryska agencja Royalties Ecobrandings. Więcej o nowym logo Igrzysk w Paryżu pisałem na łamach DailyWeba.
Golfowy European Tour z nowym logo
Pozostając w tematyce sportowej, przerzucamy się na golfa. Założona w 1972 roku PGA European Tour to organizacja zajmująca się organizacją trzech największych tourów golfowych na naszym kontynencie: elite European Tour, the European Senior Tour i Challenge Tour. Poprzednie logo było fatalne. Było to słabe nawiązanie do znanych zza oceanu logo NBA czy MBL. Nowe logo jest lepsze, choć wydaje mi się, że bardziej udanie można było wyrysować piłkę.
Szkocka uczelnia z nowym logo
Uniwersytet ze szkockiego Limerick zdecydował się na porzucenie tradycyjnego logo, opartego na tarczy herbowej i logotypie, pisanym klasycznym szeryfowym krojem, na rzecz czegoś bardziej nowoczesnego. Uczelnia zdecydowała się na zawarcie w nowym logo dość luźnej interpretacji starego herbu, który od teraz ma być używany tylko w sytuacjach najwyższej wagi. Nowy sygnet, dopełnia nazwa uczelni, pisana nowoczesnym bezszeryfowym fontem. Dla mnie to zmiana zdecydowanie na plus, bo o ile mam szacunek do historii, to zdecydowanie uważam, że znaki powinny ewoluować wraz z jednostkami, które reprezentują. Na razie zaprezentowano jedynie logo i krótki filmik promocyjny. Więcej materiałów będziesz mógł znaleźć na stronie uczelni pod koniec listopada.
Universität Erfurt z nowym logo na 25 lecie istnienia
Kolejnym rebrandingiem w tak bliskim mi ostatnio temacie uczelni wyższych, jest zmiana wizerunku uczelni z niemieckiego Erfurtu. Jednostka ta porzuciła stary znak, który ewidentnie nadawał się już do zmiany i zaprezentowała nową identyfikację. W nowym logo nazwa uczelni umieszczona została na nieregularnym czarnym czworokącie, pod którym znajduje się kolejny kształt, tym razem kolorowy. Jego barwa zależy od jednostki, którą identyfikuje. Główne logo ma kolor szary, za to na przykład wydział filozoficzny żółty. O ile samo główne logo wygląda dość smutno, to cała identyfikacja prezentuje się całkiem ciekawie. Więcej o zmianie uczelni w Erfurcie przeczytasz tutaj.
Najmocniejsze Volkswageny z nowym logo
We wrześniu najciekawszym rebrandingiem miesiąca było wprowadzenie nowego logo Volkswagena. Miesiąc później koncern zaprezentował nowy znak, reprezentujący najszybsze samochody sprzedawane pod marką matką. Volkwageny z serii R reprezentować będzie teraz smukłe logo, które mnie bardziej pasowałoby do linii kojarzonej z luksusem, a nie sportem. Więcej o logo Volkswagen R przeczytasz w moim wpisie dla DailyWeba.
sli.do to teraz Slido
Slido to użyteczne narzędzie dla wszystkich przeprowadzających prezentacje i prelekcje. Z jego pomocą audytorium może zadawać pytania i oceniać prelegenta. W październiku firma zaprezentowała swój nowy wizerunek. Główną zmianą jest nowa nazwa, z której zniknął adres domeny. Mocniej akcentowany jest także charakterystyczny zielony kolor. Rebranding Slido pomogła przeprowadzić słowacka agencja Go Bigname. Więcej o zmianie przeczytasz w komunikacie na stronie usługi.
Willumsens Museum z nową identyfikacją
Willumsens Museum to muzeum sztuki poświęcone głównie twórczości duńskiego malarza Jensa Ferdinanda Willumsena. Do tej pory placówka identyfikowała się dość archaicznym logo. Nowe logo, to najsłabszy element identyfikacji Willumsens Museum, która prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Za rebranding odpowiedzialna jest IDna Group z Kopenhagi. Na ich stronie internetowej znajdziesz więcej informacji o tym rebrandingu.
Firma Dicka Wolfa odświeża logo
Wolf Films to firma związana z Dickiem Wolfem – amerykańskim producentem i scenarzystą filmowym i telewizyjnym. Firma znana jest najbardziej z seriali Prawo i Porządek i Chicago PD. Dick odpowiedzialny był też za scenariusz niektórych odcinków Policjantów z Miami. Nowe logo jest jedynie odświeżeniem starego, więc w znaku pozostał zarówno szeryfowy font, jak i księżyc. Moim zdaniem można było odpuścić sobie ten błysk wokół księżyca. Za rebranding odpowiedzialna jest firma Chermayeff & Geismar & Haviv, na której stronie znajdziesz więcej informacji o tej zmianie.
Wolff Olins również modyfikuje wizerunek
Jak już jesteśmy przy wilkach, to nowy wizerunek w październiku zaprezentowało także studio Wolff Olins, które odpowiada między innymi za nowy wizerunek Ubera, czy za dość chłodno przyjęte logo Igrzysk Olimpijskich w Londynie oraz logo USA Today. Modyfikując własny wizerunek, Wolff Olins postawił na zmianę fontu i przyciemnienie kolorystyki. Największe zmiany zaszły na stronie www, która prezentuje się teraz naprawdę świetnie. Warto się jej lepiej przyjrzeć w kontekście budowy własnego portfolio.
To już wszystkie najciekawsze rebrandingi minionego miesiąca. Jeżeli jakiś pominąłem, to podziel się nim w komentarzach. Nie był to może najciekawszy miesiąc, jednak mieliśmy do czynienia z kilkoma ciekawymi zmianami. Który z zaprezentowanych rebrandingów wywarł na Tobie największe wrażenie? Ja mam swojego faworyta, ale o nim dowiesz się już z wpisu z serii Rebranding miesiąca, który w przyszłym tygodniu pojawi się na blogu.