Październikowe rebrandingi
W październiku działo się naprawdę wiele. Nowe logo zaprezentowała australijska ekstraklasa rugby NRL Telstra Premiership, Animal Planet, a także Palm. Po ponad 100 latach swoje logo postanowił zmienić DuPont. O wszystkich tych zmianach, a także sporo więcej możesz przeczytać w moim brandingowym przeglądzie października. W tym samym miejscu piszę też o Audi, które zarejestrowało dwa znaki, które wstrząsnęły fanami marki.
Rebranding października: Las Sherwood
Las Sherwood znajduje się w hrabstwie Nottinghamshire w Anglii i otacza malowniczą wioskę Edwinstowe. Jest on znany głównie z historii o Robin Hoodzie, którego miłośnicy do dziś pielgrzymują do tego miejsca. Najbardziej znanym miejscem w Sherwood jest legendarny dąb szypułkowy zwany Major Oak, będący według lokalnych przekazów główną kwaterą Robin Hooda. Właśnie Las Sherwood wydał mi się najciekawszym projektem października i nie tylko dlatego, że to pierwszy opisywany przeze mnie rebranding lasu.
Logo
Nowe logo, przygotowane przez agencję Cafeteria, składa się z dwóch elementów. W sygnecie umieszczono drzewo, z bujną koroną i systemem korzeni, zamknięte w kole. Pień ma formę strzały, co odnosi się oczywiście do legendy Robin Hooda. Sygnet uzupełnia nazwa lasu, pisana bardzo ładnym i stylowym customowym fontem. Muszę przyznać, że bardzo podoba mi się to logo. Mimo wieloznaczności nie jest ono przekombinowane i moim zdaniem dobrze oddaje klimat tego miejsca.
Hasło promocyjne
Tam, gdzie inni kończą (na zaprojektowaniu logo), tam las Sherwood rozpoczyna budowę swojego wizerunku. Poza nowym znakiem stworzono także kompletną identyfikację wizualną oraz wayfinding. Las Sherwood zyskał także nowe hasło reklamowe „Where legends grow”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Gdzie rosną legendy”. Hasło odnosi się rzecz jasna do historii o Robin Hoodzie, jednak z powodzeniem może być ono wykorzystywane w oderwaniu od tej postaci. Hasło ma pokazywać las jako miejsce, które nie tylko się ogląda, ale poznaje i odkrywa, jako miejsce, gdzie tworzą się historie i wspomnienia. Hasło funkcjonować ma również w mediach społecznościowych, jako hashtag #wherelegendsgrow, odnoszący się do lasu Sherwood.
Identyfikacja wizualna Lasu Sherwood
Identyfikacja wizualna lasu Sherwood opiera się na trzech fundamentach: stylowym customowym foncie, żywej palecie barw i zestawu ekspresyjnych patternów. Typografia jest z pewnością jednym z aspektów, które odróżniają ten projekt od innych. Sherwood Sans to krój, który można określić jako półszeryfowy (semi serif). Jego szeryfy są delikatnie ścięte, co dodaje mu dynamiki i sprawia, że świetnie pasuje do sygnetu i samej tematyki. Font znajduje się zarówno w logo, jak i całości identyfikacji wizualnej.
W ramach tworzenia identyfikacji wizualnej zaproponowało bardzo ładną i przemyślaną paletę barw. Kolorystyka jest zróżnicowana, więc łatwo będzie ją można dostosowywać do potrzeb. Z drugiej strony wszystkie kolory do siebie pasują i tworzą spójną całość.
Istotnym elementem identyfikacji wizualnej, wykorzystywanym zarówno w przypadku materiałów promocyjnych, jak i publikacji czy wreszcie wystrojów wnętrz są patterny przedstawiające elementy kojarzące się zarówno z Robin Hoodem, jak i samym lasem. Są to strzała i piórko oraz liść dębu i żołądź. Wzorki świetnie wyglądają zarówno jako mały element w tle, jak w pokazanych wyżej publikacjach, jak i jako bardziej wyróżniające się ozdobniki.
Projektując materiały promocyjne dla lasu, musisz myśleć o ekologii. Zwłaszcza jeśli jest to także ośrodek edukacyjny. W przypadku lasu Sherwood się to udało. Twórcy identyfikacji zaprezentowali bowiem papierowe torby i ołówki, które są wprawdzie robione z drewna, jednak z pewnością są dużo bardziej ekologiczne niż ich odpowiedniki stworzone z plastiku.
Poza identyfikacją wizualną powstała także strona www, dzięki której dowiesz się więcej o lesie, o legendzie Robin Hooda oraz o tym, co należy w nim zobaczyć. Dzięki stronie będziesz także na bieżąco z imprezami organizowanymi na terenie lasu. Jak przystało na 2018 rok, witryna wygląda dobrze, zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych.
Wraz z identyfikacją wizualną zaprojektowano również kompleksowo system tablic i oznaczeń, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych. Wayfinding dla mnie jako laika prezentuje się spójnie i profesjonalnie. Poszczególne szlaki, poza nazwą, oznaczono zgodnie ze sztuką, kolorami. W oznaczeniach wewnętrznych zabawiono się formą i do oznaczenia kierunków użyto strzałek stylizowanych na strzały z łuku. Na tablicach kierunkowych postawiono na tradycyjne kształty. Z jednej strony trochę żałuję, a z drugiej rozumiem wybór twórców.
Identyfikacja wizualna lasu Sherwood, zaprojektowana przez studio Cafeteria (na stronie możecie znaleźć więcej grafik i zdjęć, a także opis projektu, z perspektywy twórców), jest identyfikacją kompletną. Przygotowano logo, identyfikację wizualną, wayfinding oraz design centrum dla odwiedzających. Wszystko jest spójne i prezentuje się bardzo dobrze. A Tobie jak podoba się nowy wizerunek lasu Sherwood? Ja patrząc na zdjęcia, bardzo chciałbym pojechać i zobaczyć jak na żywo wygląda cały system.