Na początku tygodnia podsumowałem wrzesień, więc przyszedł czas na wybór najciekawszego rebrandingu tego miesiąca. Ostatecznie postawiłem na Marshmallow, ale rywalizacja była naprawdę zacięta.
Wrześniowe rebrandingi
We wrześniu mieliśmy do czynienia z kilkoma ciekawymi rebrandingami. Swoje znaki zmieniły między innymi Facebook – największy portal społecznościowy świata, znany koncern Johnson & Johnson, dla którego była to pierwsza zmiana od prawie 140 lat czy legendarny polski klub jazzowy Blue Note z Poznania. O tych i kilku innych rebrandingach przeczytasz w brandingowym przeglądzie września.
Rebranding miesiąca: Marshmallow
Rebranding marki Marshmallow, przeprowadzony przez Ragged Edge, udowodnił, że wizerunek firmy ubezpieczeniowej nie musi być nudny.
Nowe logo Marshmallow
Do tej pory Marshmallow, firma specjalizująca się w ubezpieczeniach, reprezentowana była przez różowy logotyp. Marshmallow to rodzaj pianek wytwarzanych z cukru, żelatyny i wody. Pianki te wykorzystywane są do ozdabiania tortów i różnych produktów cukierniczych oraz pieczenia na patyku nad ogniskiem. Logotyp kolorem i zaokrągleniami liter nawiązuje właśnie do pianek. Choć sam znak jest powiewem świeżości w branży ubezpieczeń, to sam w sobie nie był zbyt widowiskowy i zapadający w pamięć.
W nowym logo firmy Marshmallow widnieje maskotka – różowa pianka z oczami. Towarzyszy jej czarny logotyp, złożony krojem bezszeryfowym, z dość charakterystycznymi łukami w literach „m” i „w”. Nowy znak jeszcze bardziej wyróżnia się spośród innych znaków w branży ubezpieczeń i finansów.
Widoczna w logo maskotka firmy – Marshall jest dynamiczna. Może ona przybierać różne kolory i różnić się mimiką. Muszę przyznać, że maskotka jest supersłodka i nie sposób jej nie polubić.
Nowa identyfikacja wizualna Marshmallow
Marshmallow chwali się, że ubezpiecza ludzi, których sytuacja jest trudna do oszacowania, postrzegając różnicę jako szansę, a nie koszt. Aby odzwierciedlić tę wizję w tożsamości wizualnej Marshmallow, Ragged Edge stworzył modułowy system z biblioteką postaci i form, które mogą być używane w różnych zabawnych kompozycjach i są zaprojektowane tak, aby różniły się kształtami i rozmiarem, jak klienci, których reprezentują.
Nowy ton głosu Marshmallow jest jasny i zachęcający, język został dostosowany do potrzeb osób o różnym poziomie znajomości języka angielskiego, a krój pisma to dostosowana wersja Youth firmy AllCaps. „Współpracowaliśmy z odlewnią, aby wprowadzić pewne aktualizacje, które pomogły zwiększyć czytelność, czyniąc ją dostępną dla wszystkich” – mówi współzałożyciel Ragged Edge, Max Ottignon.
Zupełnie odświeżono także wszelkie interfejsy firmy. Pojawiła się nowa strona www oraz aplikacja mobilna. Odświeżony UI charakteryzuje się dużą ilością białej przestrzeni i stonowanymi barwami, łamanymi gdzieniegdzie różem. Ja zawsze powtarzam, że jestem fanem umiejętnie zaprojektowanych interfejsów w stylu flat, więc i tutaj jestem na tak.
Podobną stylistykę utrzymano w materiałach promocyjnych. Layouty są tutaj przejrzyste, a paleta barw ograniczona do 3-4 kolorów. W przypadku reklam outdoorowych dużo mocniej wykorzystywany jest róż, by przyciągnąć wzrok. Reklamy moim zdaniem nie są jednak zbyt krzykliwe.
Rebranding marki Marshmallow, przeprowadzony przez Ragged Edge, udowodnił, że identyfikacja wizualna firmy ubezpieczeniowej nie musi być nudna. Mnie się bardzo podoba nowy wizerunek Marshmallow i idea stojąca za nim. Brytyjskie studio stworzyło system, który działa dobrze, jest skalowalny i łatwo przenieść go na inne nośniki. A Ty co sądzisz o rebrandingu brytyjskiej instytucji finansowej? Daj znać w komentarzach!