Aktualności Branding

Deezer odświeżył wizerunek

Nowe logo apliakcji deezer

Po krótkiej przerwie wracamy do prezentacji aktualności z zakresu szeroko pojętego designu. Dziś zapraszam na sprawdzenie nowego wizerunku serwisu Deezer.

Deezer to powstała w sierpniu 2007 roku we Francji platforma do streamingu muzyki. Serwis ma około 10 milionów użytkowników i jest obecnie czwartym pod względem ilości użytkowników serwisem streamingowym audio. Pierwsza trójka to Spotify, Apple Music i Amazon Music. Dostępny w ponad 180 krajach Deezer oferuje spersonalizowane doświadczenia muzyczne, w tym charakterystyczną funkcję Flow.

Netflix: 10 najlepszych filmów dla grafików i designerów

Nowe logo Deezer

Deezer od założenia w 2007 roku reprezentowany był przez logo, w którym znajdowała się nazwa usługi i symbol kolorowego wskaźnika, który reprezentuje różne poziomy głośności lub mocy dźwięku. W 2019 roku Deezer zaktualizował swoje logo, kładąc nacisk na uproszczenie. Choć stylistyka logo pozostała niezmieniona, wiele elementów zostało dopracowanych.

stare i nowe logo deezer

Po czterech latach zdecydowano się na kolejne, tym razem dużo większe odświeżenie wizerunku marki Deezer. Nowe logo Deezera przyjmuje postać bijącego fioletowego serca, które umieszczono także w ikonie aplikacji. Serce reprezentuje miłość do muzyki, budując poczucie przynależności. Jego kształty różnią się, aby reprezentować rytmy i bity.

Identyfikacja wizualna Deezer

Bazując na logo „bijącego serca”, Koto opracowało kompleksowy system projektowania, wykorzystując zawarte w nim rytmy. Te elastyczne, dynamiczne bity pełnią różne role, tworząc wzory i elementy graficzne tworzące tożsamość wizualną marki Deezer.

Centralnym elementem systemu jest krój pisma Deezer SANS, zmienny font zaprojektowany w ścisłej współpracy z wytwórnią krojów NaN. Wykorzystując formy bezpośrednio inspirowane kształtami logo, Deezer SANS uosabia wszechstronność: umożliwia personalizację typografii w przypadku różnych typów treści.

Całość identyfikacji wizualnej Deezera mi się bardzo podoba. Czuć tu świeżość, a design idealnie pasuje do branży rozrywkowej. A Ty co sądzisz o nowej tożsamości wizualnej serwisu streamingowego Deezer?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x