Po krótkiej przerwie wracamy do prezentacji aktualności z zakresu szeroko pojętego designu. Dziś zapraszam na sprawdzenie nowego wizerunku serwisu Deezer.
Deezer to powstała w sierpniu 2007 roku we Francji platforma do streamingu muzyki. Serwis ma około 10 milionów użytkowników i jest obecnie czwartym pod względem ilości użytkowników serwisem streamingowym audio. Pierwsza trójka to Spotify, Apple Music i Amazon Music. Dostępny w ponad 180 krajach Deezer oferuje spersonalizowane doświadczenia muzyczne, w tym charakterystyczną funkcję Flow.
Nowe logo Deezer
Deezer od założenia w 2007 roku reprezentowany był przez logo, w którym znajdowała się nazwa usługi i symbol kolorowego wskaźnika, który reprezentuje różne poziomy głośności lub mocy dźwięku. W 2019 roku Deezer zaktualizował swoje logo, kładąc nacisk na uproszczenie. Choć stylistyka logo pozostała niezmieniona, wiele elementów zostało dopracowanych.
Po czterech latach zdecydowano się na kolejne, tym razem dużo większe odświeżenie wizerunku marki Deezer. Nowe logo Deezera przyjmuje postać bijącego fioletowego serca, które umieszczono także w ikonie aplikacji. Serce reprezentuje miłość do muzyki, budując poczucie przynależności. Jego kształty różnią się, aby reprezentować rytmy i bity.
Identyfikacja wizualna Deezer
Bazując na logo „bijącego serca”, Koto opracowało kompleksowy system projektowania, wykorzystując zawarte w nim rytmy. Te elastyczne, dynamiczne bity pełnią różne role, tworząc wzory i elementy graficzne tworzące tożsamość wizualną marki Deezer.
Centralnym elementem systemu jest krój pisma Deezer SANS, zmienny font zaprojektowany w ścisłej współpracy z wytwórnią krojów NaN. Wykorzystując formy bezpośrednio inspirowane kształtami logo, Deezer SANS uosabia wszechstronność: umożliwia personalizację typografii w przypadku różnych typów treści.
Całość identyfikacji wizualnej Deezera mi się bardzo podoba. Czuć tu świeżość, a design idealnie pasuje do branży rozrywkowej. A Ty co sądzisz o nowej tożsamości wizualnej serwisu streamingowego Deezer?