Kenda to tajwańska firma, która od 1962 roku zajmuje się produkcją opon. Produkuje ona opony do rowerów, motocykli, quadów, przyczep, samochodów i urządzeń przemysłowych. Kenda zmieniła właśnie logo.
Kenda – nowe logo
Do tej pory Kenda reprezentowana była przez mało charakterystyczny logotyp, z nazwą firmy pisaną italikiem w kolorze czerwonym. Nazwa na ciemnych tłach zyskiwała dodatkowo biały obrys. Czasem znakowi towarzyszył dopisek Tyres/Tires oraz data założenia firmy (pisana pełnym Since 1962). Całość, zwłaszcza ze wszystkimi trzema elementami nie prezentowała się najlepiej.
Jak informuje sama firma, nowe logo zawiera trzy elementy: kształt znacznika wyboru na górze, który reprezentuje zapewnienie jakości i bezpieczeństwa, odwrócony kształt litery V na dole, który symbolizuje mocny fundament i ukośna linia pośrodku, która reprezentuje drogę przed Tobą. Dla mnie to tłumaczenie to trochę przerost formy nad treścią, ale trzeba pamiętać, że firma pochodzi z zupełnie innego kręgu kulturowego. Logotyp firmy Kenda pozostał zapisany kursywą, jednak stracił on czerwony kolor na rzecz stalowej szarości. Czerwony jest natomiast nowy sygnet. Całość prezentuje się moim zdaniem odrobinę lepiej od poprzednika, jednak w mojej opinii można byłoby lepiej zgrać sygnet z logotypem. Ku mojemu zaskoczeniu, przeglądając brandbooka, dostrzec możemy, że firma zdecydowała się na pozostawienie wersji z dopiskami TIRES i SINCE 1962, nawet ich nie porządkując.
Moim zdaniem Kenda zmarnowała szansę, jaką dawało odświeżenie wizerunku. Dodanie do logo sygnetu jest pójściem pod prąd graficznym trendom, co nie jest samo w sobie złe. Zła jest natomiast realizacja i fakt, że przy okazji rebrandingu nie zdecydowano się na posprzątanie wizerunku marki, a im dalej się zagłębiamy, tym większe trupy wypadają z szaf. Szkoda.