Porsche to od dziecka moja ulubiona marka. Choć na swoje pierwsze muszę jeszcze trochę poczekać, to śledzę uważnie, co dzieje się w firmie ze Stuttgartu. W tym tygodniu Porsche pokazało odświeżony emblemat.
Porsche to legendarna marka znana z produkcji luksusowych sportowych samochodów. Firma została założona w 1931 roku przez Ferdinanda Porsche. Niemiecki konstruktor zasłynął nie tylko z projektowania samochodów, ale miał też spory wkład w produkcję wojskową, a sam Ferdinand bywa nazwany głównym projektantem A. Hitlera. Pierwszy samochód sportowy został wyprodukowany przez Porsche w 1950 roku, rok przed śmiercią konstruktora, w fabryce założonej przez jego syna. Porsche jest znane z ikonicznych modeli, takich jak Porsche 911, który stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Marka jest wierna swoim sportowym korzeniom i sukcesom w motorsporcie, zdobywając liczne zwycięstwa zarówno na torach wyścigowych, jak i w rajdach. Porsche cieszy się światowym uznaniem, a samochody tej marki są symbolem luksusu, mocy i wyjątkowości dla miłośników samochodów na całym świecie.
Nowe logo Porsche
Nowe logo Porsche, a właściwie odświeżony emblemat, pojawić się ma na samochodach niemieckiej marki z okazji 75. rocznicy firmy. Porsche nigdy diametralnie nie zmieniło logo, jednak w historii firmy miało miejsce kilka mniejszych lub większych modyfikacji (znak towarowy był aktualizowany w latach 1954, 1963, 1973, 1994 i 2008.). Ostatnia miała miejsce w 2008 roku, gdy przy okazji odświeżenia emblematu zmarginalizowano mocno rolę napisu Stuttgart, którego mogliśmy się dopatrzeć na znaczku, jednak nie był on mocno widoczny.
Szczotkowany metal szlachetny, trójwymiarowa struktura plastra miodu, odświeżony herb zwierzęcy i bardziej subtelny złoty kolor – po bliższym przyjrzeniu się, to są różnice między zmodernizowanym herbem Porsche (na powyższym zdjęciu po lewej) a jego bezpośrednim poprzednikiem (po prawej). Ponownie większe znaczenie w logo ma także nazwa miasta, z którym kojarzone jest Porsche. Nowy znak wydaje się bardziej pasować do nowych modeli Porsche i wreszcie poprawiono konia, który nie wiedzieć czemu praktycznie od samego początku nie wyglądał najlepiej.
Motyw plastra miodu jest zbyt nowoczesny dla Twojego klasycznego modelu? Nie musisz się obawiać, Porsche dba o tradycję i w ramach programu Porsche Classic, dostępne są wszystkie historyczne emblematy. Niektóre z nich są wytwarzane w skomplikowanych procesach, jako nowe wersje na podstawie oryginalnych rysunków i przy użyciu specjalnych narzędzi.
Cały proces projektowania trwał ponoć aż trzy lata. Odświeżony emblemat pojawi się na samochodach Porsche pod koniec 2023 roku. Nowe logo Porsche zadebiutuje na modelu Panamera. Jestem dużym fanem upraszczania znaków firm motoryzacyjnych, ale w przypadku Porsche nie wyobrażam sobie takiej zmiany i cieszę się, że odświeżenie znaku przebiegło w taki, a nie inny sposób. A Ty co sądzisz o nowym emblemacie Porsche?