Aktualności Branding

LaLiga ma nowe logo i patrona rozgrywek

Nowe logo LaLiga

Potwierdziły się informacje serwisu Footy Headlines o nowym logo hiszpańskiej LaLiga. Na początku tygodnia Hiszpanie zaprezentowali oficjalne nowe logo najwyższej hiszpańskiej ligi piłkarskiej.

LaLiga to najwyższa klasa rozgrywkowa w hiszpańskim futbolu. Jest to profesjonalna liga piłkarska, w której rywalizuje 20 drużyn z całej Hiszpanii. LaLiga cieszy się ogromną popularnością zarówno w kraju, jak i na całym świecie. Właśnie w tych rozgrywkach na co dzień występują takie drużyny jak najbardziej utytułowany klub na świecie – Real Madryt, Atletico, Valencia czy FC Barcelona.

Nowe logo LaLiga

Do tej pory hiszpańska liga piłkarska od prawie 30 lat firmowana była logiem, w której widniała piłka nożna, otoczona siedmioma kolorowymi łukami. Znak, choćby z powodu jego długowieczności, można było uznać za kultowy. Mimo to znak można było moim zdaniem poddać małemu odświeżeniu.

stare i nowe logo laliga

Na nałym odświeżeniu się niestety nie skończyło. Potwierdziły się doniesienia świetnie poinformowanego portalu Footy Headlines, który już na początku maja informował o rebrandingu. W nowym logo LaLiga znalazło się miejsce dla dynamicznego sygnetu, na który składają się dwie litery „L” oraz nazwy ligi, pisanej nowoczesnym, kojarzącym się raczej z gamingiem niż sportem krojem. Gamingowe naleciałości znaku tłumaczy nowy sponsor tytularny ligi, ale o tym za moment. Ja nie jestem fanem nowego logo LaLiga, a komentarze w internecie raczej są zbieżne z moją opinią.

logo la liga na mockupach

LaLiga EA SPORTS FC

Pisałem o gamingowym rodowodzie nowego logo LaLiga, bo jej nowym sponsorem został EA SPORTS FC. Gra, będąca następcą słynnej serii Fifa, zadebiutować ma już w lipcu. Oficjalną nazwą ligi ma być więc LaLiga EA SPORTS FC. Niestety nie otrzymaliśmy jeszcze logo ligi z logo sponsora. Mam jednak niepokojące wrażenie, że te dwa znaki trudno będzie pogodzić.

EA Sports FC – poznaliśmy logo następczyni gry FIFA

Nie jestem fanem nowego logo LaLiga. Do tego boję się, że po połączeniu go z logo sponsora tytularnego dostaniemy graficzny koszmarek, który wprawdzie będzie bardzo gamingowy i nowoczesny, ale też kiepski wizualnie. Jak będzie naprawdę? Tego dowiemy się pewnie wkrótce. Na razie możemy stwierdzić, że dla LaLiga wizerunek nie jest najważniejszy, bo sposób zaprezentowania nowego znaku pozostawia wiele do życzenia, a jak widzieliśmy po przeciekach, logo gotowe było już dawno. A Ty co sądzisz o rebrandingu hiszpańskiej ligi piłkarskiej?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x