Aktualności Branding

Odświeżony wizerunek Greencell ma zbliżyć markę do stylu życia odbiorców

Odświeżony wizerunek Greencell ma zbliżyć markę do stylu życia odbiorców

Ten rebranding ma już kilka dni, jednak warto się nad nim pochylić, bo dotyczy jednej z topowych polskich marek w świecie technologii. Przyjrzyjmy się bliżej rebrandingowi marki Greencell.

O Greencell

Greencell to polski producent rozwiązań do ładowania i magazynowania energii obecny na 60 światowych rynkach. Portfolio firmy zawiera ponad 20 autorskich urządzeń zaprojektowanych przez własny dział R&D. Greencell zatrudnia łącznie blisko 180 pracowników, większość w siedzibie firmy w Krakowie oraz fabryce baterii w Skawinie. Impulsem do rozwoju marki stała się niezawodność oferowanych od 2013 roku akcesoriów do mobilnej elektroniki. Obecnie w obszarze specjalizacji Greencell znajdują się również energetyka odnawialna i elektromobilność.

Rebranding Greencell

W czasie 10-letniego rozkwitu na europejskich rynkach Greencell wypracował markę kojarzoną nie tylko z dobrze zaprojektowanymi, wydajnymi produktami, ale też sprytną i lekką codziennością, do stworzenia której się przyczyniają. Nowa, spójna z tym wizerunkiem identyfikacja polskiego producenta ujrzała światło dzienne 1 października.

Chcieliśmy aby po 10 latach marka stała się bardziej aktualna, uporządkowana i mogła lepiej komunikować się z odbiorcami, którzy ją napędzają – Paweł Ochyński, założyciel Greencell.

Jednym z kluczowych założeń rebrandingu było znalezienie miejsca dla Greencella w życiu szerszej grupy docelowej, wykraczającej daleko poza środowisko pasjonatów nowoczesnych technologii.

Aby wyzbyć się nieco mrocznych, gamingowych skojarzeń płynących z dotychczasowej identyfikacji, potrzebowaliśmy nowego story dla marki. Chcieliśmy, aby Greencell stał się cichym bohaterem codziennych wyzwań, sprytną i łatwą odpowiedzią na problemy, dzięki której użytkownik może skupić się na tym co najważniejsze – czasie z rodziną i przyjaciółmi – Przemysław Warchał, head of brand w Greencell

Nowe logo Greencell

Do tej pory Greencell, a właściwie Green Cell, bo taki zapis widniał w logo, reprezentowany był przez logotyp, w którym nazwę firmy złożono krojem, który w założeniu miał być nowoczesny czy wręcz futurystyczny. Moda na takie kroje jednak szybko minęła i znak prezentował się tak, jakby Greencell najlepsze czasy miał dawno za sobą. Choć logotyp był kiepski, to skracany do GC, co często pojawiało się na produktach, nie wyglądał źle.

Stare i nowe logo Greencell

Nowe logo prezentuje się znacznie lepiej od poprzednika, ale mam tutaj kilka zastrzeżeń. Podoba mi się sygnet, w którym połączono kilka pasków, kojarzących się z ładowaniem urządzenia oraz literę G, nawiązującą kształtem do wtyczki. Nie podoba mi się za to krój pisma, łączący wielkie litery z małymi e i nie do końca spójna z sygnetem. Na plus za to z pewnością nowa kolorystyka.

Zdaniem twórców nowego wizerunku w projekcie “nie zabrakło (…) nawiązań do tradycji Greencella, takich jak wykorzystanie ekspresji ruchu ładowania baterii w logotypie czy uwzględnionej w nazwie producenta zieleni, choć w dużo bardziej stonowanym odcieniu.”

Nowa tożsamość wizualna Greencell

Rebranding objął prace nad redefinicją marki, kolorystyką, typografią wraz ze sposobem ich stosowania oraz hasłem odzwierciedlającym charakter i strategię rozwoju producenta. Dodatkowo udało się uspójnić wszystkie elementy brandingu również na poziomie nazwy oraz sygnetu.

Środki graficzne użyte w nowej identyfikacji zmieniają sposób, w jaki Greencell pokazuje technologię. Zamiast typowej dla marek technologicznych futurystycznej próżni i dużej ilości czerni Greencell używa jasnej, świeżej kolorystyki, zdjęć podkreślających realny kontekst używania sprzętu oraz typografii uzupełnionej o humanistyczny, szeryfowy krój.

greencell billboardZastosowany zabieg z połączeniem dwóch różnych rodzajów pisma w ramach identyfikacji wizualnej jest ostatnio modny. Podobne rozwiązanie mogliśmy dostrzec w rebrandingu Poczdamu, który opisywałem w zeszłym tygodniu. W przypadku niemieckiego miasta zaprezentowane materiały wyglądały gorzej, ale tutaj nie podoba mi się, że to de facto drugi i trzeci krój, które nijak nie korespondują z typografią w logotypie.

Złego słowa nie można natomiast powiedzieć o kolorach. Trzy odcienie zielonego, okraszone bielą wyglądają nowocześnie i schludnie. Odpowiedni dobór zdjęć sprawia też, że kolorystyka się nie nudzi.

Nowy Greencell to także odświeżona strona www czy ikony, które swoim kształtem mają nawiązywać do sygnetu. Choć cały rebranding budzi trochę moich wątpliwości i zastrzeżeń, to trzeba pochwalić kompleksowość zmian. 

greencell strona

Wdrożenie nowej identyfikacji wizerunkowej Greencell rozpocznie od kanałów digitalowych, a pierwsze produkty w nowej odsłonie pojawią się w ofercie jeszcze w IV kwartale 2024. Proces zmiany rozpocznie się od nowo wprowadzanych akcesoriów i stopniowo obejmie całe portfolio marki. Za rebranding odpowiada Brand New Attitude, ostatnio przeprowadzający także rebranding Gratki. Ja mam mieszane odczucia, a Ty co sądzisz o rebrandingu Greencella?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
GRAFIK - Daniel Nalepka
GRAFIK - Daniel Nalepka
6 miesięcy temu

Mam takie skojarzenia z tym logo:
https://www.linkedin.com/company/e100-eu/

e100_eu_logo
1
0
Would love your thoughts, please comment.x