Żeby nie było, że tylko nadrabiam zaległości i serwuję Ci jakieś starocie z początku roku, mam świeżego newsa. To nowe logo marki Bentley.
Bentley to brytyjska marka samochodów luksusowych, założona w 1919 roku przez Waltera Owena Bentleya. Znana z produkcji eleganckich, ręcznie wykańczanych pojazdów o wyjątkowych osiągach, Bentley łączy tradycję z nowoczesną technologią, oferując auta, które są synonimem prestiżu, komfortu i mocy. Marka zdobyła renomę m.in. dzięki sukcesom w wyścigach Le Mans w latach 20. XX wieku oraz współczesnym modelom, takim jak Continental GT, Flying Spur czy Bentayga. Obecnie Bentley należy do koncernu Volkswagen AG i kontynuuje rozwój, wprowadzając rozwiązania hybrydowe oraz elektryczne, jednocześnie pozostając wiernym swojemu dziedzictwu rzemiosła i luksusu.
Nowe logo Bentleya
Oryginalny projekt „Winged B” został stworzony przez F. Gordona Crosby’ego w 1919 roku. “Skrzydlate B” odświeżano w 1931 roku, latach 90. i 2002 roku. Choć za każdym razem znak nieco upraszczano, to wciąż był on dość skomplikowany. Choć na co dzień nie jestem fanem tego typu designu, to muszę przyznać, że ten znak pasował do Bentleya.
Nowy „Winged B” to zaledwie piąta iteracja w 106-letniej historii Bentleya. Jednocześnie jest to największa zmiana w historii brytyjskiej marki. Główne elementy pozostały w logo, jednak skrzydła zostały dość mocno uproszczone i zamknięte w ramce. Po raz pierwszy w historii zniknęły także pióra zdobiące “B” od spodu. Nie do końca wierzę w to co piszę, ale poprzedni znak podobał mi się bardziej.
Pod koniec filmu prezentującego nowe logo, pojawił się także uproszczony znak, który prawdopodobnie będzie stosowany w komunikacji marki poza samymi pojazdami. Mówię prawdopodobnie, bo oficjalna premiera nowego logo dopiero przed nami – 8 lipca. Nowy znak zostanie zaprezentowany na nowym samochodzie koncepcyjnym, który ma obrazować wizję przyszłości i nowy język projektowania Bentleya.
Projekt nowego „Winged B” był prowadzony przez Robina Page’a, dyrektora ds. projektowania w firmie Bentley, wspieranego przez mały i oddany wewnętrzny zespół. Ostateczny projekt został zaproponowany przez Young Nam, członka zespołu ds. projektowania wnętrz, a następnie koncepcja ta została rozwinięta i uszczegółowiona w wersji ostatecznej. Więcej o znaku Bentleya, w tym oczywiście o nowym logo przeczytasz tutaj. Ciekaw jestem co sądzisz o tej zmianie? Podoba się?