Sporo było ostatnio nowości, jednak nie mogę zaniedbywać stałych serii. Zapraszam do sprawdzenia najciekawszego rebrandingu sierpnia – Premier League.
Sierpniowe rebraningi
Zazwyczaj sierpień jest miesiącem, w którym niewiele się dzieje. W tegorocznym sierpniu mam wrażenie, że było trochę inaczej. Odświeżone znaki zaprezentowały między innymi Air India, berliński balet czy Durex. Grupa Polsat Plus zaprezentowała natomiast nowy wizerunek swoich programów TV4 i TV6. O tych rebrandingach i kilku więcej przeczytasz w moim podsumowaniu miesiąca.
Rebranding miesiąca: Premier League
Premier League to najwyższa w hierarchii klasa męskich ligowych rozgrywek piłkarskich w Anglii, będąca jednocześnie najwyższym szczeblem centralnym, utworzona 20 lutego 1992 i od tego momentu zarządzana przez FA Premier League. Premier League uznawana jest przez wielu za najlepszą ligę piłkarską świata.
Nowe logo Premier League
Siedem lat DesignStudio z Londynu zaprezentowało rebranding Premier League. Przed laty byłem dość sceptycznie nastawiony do tej zmiany, lecz z czasem polubiłem nowy wizerunek angielskiej ligi. Trzeba też przyznać, że wizerunek Premier League wyznaczył pewne trendy w nowoczesnym projektowaniu dla sportu.
Najbardziej widoczną zmianą jest oddzielenie logotypu od wizerunku lwa, którego też delikatnie zmodyfikowano. Połączono tu wersję podstawową znaku, z wersją z obrysem, stosowaną wcześniej na ciemnych tłach. W efekcie dostajemy fioletowego lwa z białym obrysem, którego kształt zmienił się na tyle nieznacznie, że trudno dostrzec różnice.
Odświeżona identyfikacja Premier League
Poza logo, które zmieniło się nieznacznie, odświeżono kolorystykę i typografię. Odświeżona tożsamość wizualna ma być niezmiennie elektryzująca i wnosić nową energię do dnia meczowego, transmisji, przekazu cyfrowego i nie tylko. Dla każdego kibica, wszędzie.
Cały rebranding stoi pod znakiem upraszczania. Z całego kroju, wykorzystywanego przez Premier League do tej pory, wybrano dwie grubości regular i heavy. Autorzy rebrandingu nazywają takie podejście odważnym podejściem do typografii. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie wykorzystanie bardzo grubego kroju do nagłówków i zestawienie go z krojem regular, nie jest dla mnie jakimś super odważnym podejściem do zagadnienia typografii. Mojej oceny nie zmienia fakt, że gdzieniegdzie font wypełniany jest przejściami tonalnymi.
W ramach rebrandingu odświeżono także typografię i stosowane przez Premier League patterny. Kolory są teraz bardzo cukierkowe, a wzorek pełni zdecydowanie mniej eksponowaną rolę niż poprzednio. Zdecydowanie nie jestem fanem nowych kolorów, które bardziej pasują mi do gry komputerowej, niż najlepszej ligi świata, ale podobne zastrzeżenia miałem także poprzednio, gdy w 2016 odświeżano wizerunek ligi.
Gdy piszę ten tekst, nowy sezon Premier League trwa w najlepsze. Możemy więc oglądać ,jak w praktyce sprawdza się nowa tożsamość wizualna ligi. Ja nie jestem przekonany. Dla mnie nowa identyfikacja wizualna prasuje bardziej do gry komputerowej czy rozgrywek e-sportowych, niż do ligi chcącej być sportową spadkobierczynią najstarszej ligi piłkarskiej na świecie. Jestem jednak świadomy, że cała otoczka wizualna jest kierowana do młodszych odbiorców, o których uwagę trzeba walczyć z grami online, tiktokami czy jutuberami.
Za odświeżeniem identyfikacji wizualnej Premier League stoi Nomad Studio, które już wcześniej ralizowało zadania i wspierało DesignStudio w pracy dla angielskiej ligi. Jestem bardzo ciekawy, co Ty sądzisz o odświeżonym wizerunku Premier League. Podzielasz moje zdanie, czy nowa tożsamość wizualna ligi Ci się podoba? Daj znać w komentarzu.