Aktualności Branding

Český Antidoping ma nowe logo

Český antidoping ma nowe logo

Na początku października odświeżony wizerunek zaprezentował Czeski Komitet Antydopingowy. Zmieniono nazwę, logo i odświeżono stronę www organizacji. 

Rebranding miesiąca #94: Premier League (sierpień 2023)

Český Antidoping ma nowy wizerunek

Czeski Komitet Antydopingowy zmienił nie tylko swoje logo, styl wizualny i nazwę, ale przede wszystkim ton głosu i strategię. Agencja NMDS, która pracowała nad nową tożsamością, skupiła się na przybliżeniu komisji do roli partnera dla wszystkich, którzy zdecydowali się podążać ścieżką czystego sportu.

Český Antidoping logo

Do tej pory Czeski Komitet Antydopingowy reprezentowany był przez dość skomplikowany znak, w którym poza nazwą komitetu, pisanego po czesku i angielsku, znajdowała się tarcza i celownik. Prawdopodobnie miało to być nawiązanie do zawodników wspomagających się nielegalnymi środkami, którzy są na celowniku agencji.

Nowe logo Czeskiego Komitetu Antydopingowego

Nowe logo czeskiej organizacji antydopingowej składa się ze złotej korony z głową lwa na niebieskim polu w kolorze błękitu królewskiego. Korona została skonstruowana przez NMDS z pięciu kół, które nawiązują do igrzysk olimpijskich.

Korona, jako krąg wieczności i symbol światowej i duchowej mocy, należy do głowy wszystkich sportowców, którzy nie tylko zwyciężyli, ale walczyli honorowo. Nie chodzi więc o medale, ale o „Czyste Złoto”. – Martin Kermes, NMDS

Po przeczytaniu opisu projektu rzeczywiście widzę w logo Czeskiego Antydopingu medal. Na pierwszy rzut oka widziałem tu jednak tabletkę z symbolem korony – to chyba kiepskie skojarzenie, jak na znak organizacji antydopingowej.

Český Antidoping logo w kontrze

Český Antidoping – nowa identyfikacja wizualna

Zmiana nazwy i logo pociągnęła za sobą także odświeżenie całej identyfikacji wizualnej organizacji. Zupełnie przekształcono także stronę internetową agencji.

„Zmianę nazwy na Czeski Antydoping i nowe logo uważam za bardzo udane, odpowiadają one obecnym standardom wizualizacji firm i władz państwowych. Chcemy motywować i edukować sportowców, a nowy kierunek komunikacji antydopingowej będzie kluczową rolę we wspieraniu tego celu.” – Ondřej Šebek, Prezes Narodowej Agencji Sportu

Czeski Komitet Antydopingowy font

W nowej identyfikacji wizualnej Českého Antidopingu dominuje modny ostatnio intensywny kolor niebieski. Uzupełnia go znany z logo złoty. Projektanci nie zdecydowali się niestety na skorzystanie z czeskiego kroju pisma, a szkoda, bo Czesi potrafią projektować fonty. Agencja NMDS skorzystała z kroju Mori, inspirowanego przez japoński design, zaprojektowanego przez Caio Kondo dla Pangram Pangram. Całość prezentuje się naprawdę nieźle. 

Czeski Komitet Antydopingowy layouty

Obserwując projekty wychodzące z czeskich studio projektowych, możemy zauważyć pewien trend. Nasi południowi sąsiedzi bardzo lubią minimalizm i zdecydowanie umieją w te klocki. Można mieć kilka zastrzeżeń do tego, co pokazał Český Antidoping, ale całość jest całkiem solidna. A Ty co uważasz o przemianie, którą przeszedł Czeski Komitet Antydopingowy?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x