Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
Branding

Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)

1 miesiąc temu
153 wyświetleń
4 min. czytania
Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)
Gustaw Grochowski mowmigrochu
1 komentarz
    Udostępnij!
    FacebookTwitterPinterestLinkedIn

Cieszę się niezmiernie, że wreszcie teksty podsumowujące poprzedni miesiąc pojawiają się o czasie. Zapraszam Cię na wybór najciekawszego rebrandingu stycznia. 

Styczniowe rebrandingi

Styczeń 2023 zdecydowanie nie zawiódł. W poprzednim miesiącu obserwować mogliśmy zmiany zarówno na scenie lokalnej, jak i międzynarodowej. Nowe znaki pokazały między innymi National Portrait Gallery, Central Parcs czy sieć rowerów miejskich z Madrytu – bici mad. Sporo działo się także w kontekście zmian wizerunków miast – w Polsce nowy znak zaprezentował Racibórz, a za granicami hiszpańska Huelva czy szwajcarski kanton St.Gallen. O tych rebrandingach i wiele więcej, przeczytasz w brandingowym przeglądzie miesiąca.

Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)

Rebranding miesiąca: Eurostar

Wybór najciekawszego rebrandingu minionego miesiąca nie był wcale łatwy. Ostatecznie postawiłem jednak na zmianę, która zaszła w angielskim Eurostarze – przewoźniku kolejowym obsługującym połączenia dużych prędkości pomiędzy Wielką Brytanią, Francją, Belgią i Holandią.

Nowe logo Eurostar

Gdy w maju Eurostar i Thalys ogłosiły fuzję, która miała nastąpić na początku 2023 roku, mogliśmy się spodziewać, że przyniesie to jakieś zmiany wizualne. Tak też się stało. Firma zdecydowała się dalej działać pod marką Eurostar, jednak zupełnie odmieniono sferę wizualną. W poprzednim znaku widniała przestrzenna litera „e”, która sprawiała jednak marce sporo problemów, przy ekspozycji w różnych kanałach. Jak powiedział dyrektor kreatywny DesignStudio, Julien Queyrane, Stara tożsamość Eurostar była trójwymiarowa, ale nie można jej było zastosować cyfrowo, ponieważ została spłaszczona. Dlatego modernizacja marki w celu wywarcia wpływu na platformy cyfrowe była kluczową częścią briefu.

Stare i nowe logo Eurostar

W nowym znaku widnieje iskra, zamknięta w niedomkniętym okręgu. Towarzyszy jej fikuśna typografia, odbiegająca od modnych teraz krojów bezszeryfowych, które towarzyszą niemal każdemu rebrandingowi. Według DesignStudio użycie małych i pochylonych liter w nowym znaku słownym na zamówienie nawiązuje do oryginalnej wersji z 1994 roku. W pracy nad znakiem studio współpracowało z dyrektorem artystycznym i projektantem Leo Fieldem oraz projektantem krojów pisma Lukem Prowsem. Całość prezentuje się całkiem dobrze, jednak dla mnie trochę za duża jest różnica, między przyciężką typografią, a dość lekkim sygnetem.

Malowanie pociągów Eurostar

Jako miłośnik kolei musiałem w osobnym akapicie przedstawić malowanie pociągów Eurostar. Niestety w najbliższym czasie nie ulegnie ono zmianie. Granatowo-żółte pociągi Eurostar jeżdżą już w starej kolorystyce, z nowym logo, podobnie jak czerwone składy odziedziczone po Thalys. Takie działanie jest zrozumiałe, jeżeli patrzymy na koszty potrzebne do przemalowania składów, jednak z pewnością negatywnie wpłynie na spójność wizerunku przewoźnika. Być może coś zmieni się pod koniec roku 2023, na kiedy planowane jest zakończenie rebrandingu.

Logo Eurostar na pociągu

Nowa tożsamość wizualna Eurostar

Według cytowanego już dziś Queyrane’a jedną z najważniejszych kwestii było zapewnienie, aby nowa marka Eurostar Group przechwyciła DNA zarówno Eurostar, jak i Thalys. Po warsztatach z interesariuszami obu marek, aby lepiej zrozumieć ich blisko 30-letnie dziedzictwo, DesignStudio było w stanie zdecydować, co musi pozostać, a co może ewoluować w przyszłości.

https://designalley.pl/wp-content/uploads/2023/02/eurostar_kompas.mp4

Istotnym elementem nowej identyfikacji wizualnej marki Eurostar jest iskra. Widnieje ona nie tylko w logo, ale także w wielu innych miejscach. Jest ona oczywiście nawiązaniem zarówno do gwiazdy polarnej, pozwalającej dawniej podróżnikom na obranie azymutu, jak i jej nowocześniejszego odpowiednika – kompasu.

https://designalley.pl/wp-content/uploads/2023/02/eurostar_spark.mp4

Przyglądając się propozycji DesignStudio odniosłem wrażenie, że w nowej identyfikacji wizualnej sporą wagę przyłożono do ilustracji, jednak zaprezentowane obrazy są mało spójne. Wszystko wyjaśniło się, gdy wczytałem się w opis rebrandingu. DesignStudio współpracowało z siedmioma ilustratorami, z pięciu krajów, w których swoje usługi świadczy Eurostar Group: Wielkiej Brytanii, Francji, Belgii, Niemczech i Holandii. Byli to Jean Leblanc, Avalon Nuovo, Jordan Robertson, Alice Des, Fagostudio, Vanessa Van Meerhaeghe i Matt Saunders. Zestaw ilustracji ma na celu uchwycenie wyjątkowego nastroju i energii każdego miejsca docelowego.

Ilustracja na potrzeby rebrandingu Eurostar

W ramach rebrandingu wprowadzono nową kolorystykę. Podstawowe dwa kolory (niebieski i głęboki granat) wspiera sześć dodatkowych kolorów inspirowanych różnorodnością Europy, w tym czerwony i ciemnoczerwony inspirowane Thalys. Zaprezentowana paleta wygląda dobrze i odpowiednio współgra ze sobą.

https://designalley.pl/wp-content/uploads/2023/02/eurostar_kolory.mp4

Od strony typograficznej postawiono natomiast na duet La Pontaise i ABC Social. Krój La Pontaise, autorstwa Madsa Freunda Brunse, ma nadać marce wyraźny elegancki charakter. Krój wspierający, ABC social, stworzony przez Fabiana Harba, Johannesa Breyera z Dinamo, to gładki krój bezszeryfowy z subtelnymi podobieństwami do La Pontaise. To jeden z niewielu tak dużych rebrandingów w ostatnich latach, w których nie zdecydowano się na customowy bądź customizowany krój pisma. 

https://designalley.pl/wp-content/uploads/2023/02/eurostar_socialmedia.mp4

Już w podsumowaniu miesiąca pisałem, że tak powinna wyglądać nowoczesna tożsamość wizualna dużej marki. Mimo kilku niespójności nie cofam swoich słów. Uważam, że londyńskie DesignStudio zrobiło kawał dobrej roboty i tożsamość wizualna Eurostar zachęca do podróży tymi pociągami. A Ty co sądzisz o rebrandingu brytyjskiego przewoźnika? Zgadzasz się z moją opinią?

Tagi:ABC Social Alice Des Avalon Nuovo DesignStudio Dinamo ean Leblanc Eurostar Fabian Harb Fagostudio Johannes Breyer Jordan Robertson La Pontaise Leo Field Luke Prowse Mads Freund Brunse Matt Saunders rebranding miesiąca Thalys Vanessa Van Meerhaeghe

Przeczytaj także

Nowe logo US army
Aktualności • Branding • Top

Armia USA ma nowe logo

3 dni temu
Rebranding miesiąca #88: Muzeum Narodowe w Gdańsku
Branding • Top

Rebranding miesiąca #88: Muzeum Narodowe w Gdańsku (luty 2023)

6 dni temu
Brandingowy przegląd miesiąca #55 (luty 2023)
Branding • Top

Brandingowy przegląd miesiąca #55 (luty 2023)

2 tygodnie temu
Żywiec ma nowe logo i design opakowań
Aktualności • Branding • Top

Żywiec ma nowe logo i design opakowań

3 tygodnie temu
Aktualności • Branding • Informacje prasowe

Nowy branding powiatu łowickiego – folklor, feria barw i współczesność

3 tygodnie temu
Paryż 2024: pokazano piktogramy i pozostałe elementy tożsamości wizualnej Igrzysk
Aktualności • Branding

Paryż 2024: pokazano piktogramy i pozostałe elementy tożsamości wizualnej Igrzysk

1 miesiąc temu
10 najciekawszych rebrandingów 2022 roku
Branding

10 najciekawszych rebrandingów 2022 roku

2 miesiące temu
Rebranding miesiąca #86: Warszawa (grudzień 2022)
Branding

Rebranding miesiąca #86: Warszawa (grudzień 2022)

2 miesiące temu

O autorze

Zobacz wszystkie artykuły

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

  • Pingback: F-Secure z nowym logo i identyfikacją wizualną()

Nowe logo Nokii
Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)
    Udostępnij!
    FacebookTwitterPinterestLinkedIn
Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)

Kategorie

  • Aktualności
  • Blogowanie
  • Branding
  • Design
  • UX
  • Freebies
  • Konkursy
  • Typografia
  • Wydarzenia

Strony

  • Archiwum
  • Cookies i polityka prywatności
  • Kontakt
  • O blogu
  • Współpraca

Warto odwiedzić

  • k85 – Agile i takie tam sprawy
  • trafna.pl – O wszystkim. Z pasji i o pasjach.

Popularne tagi

Adobe (12) Brandingowy przegląd miesiąca (55) Cover awArts (11) darmowa akcja photoshop (9) Darmowe fonty (17) darmowe ikony (84) darmowe ilustracje (76) darmowe mockupy (10) darmowe patterny (49) darmowe presety lightroom (12) darmowe pędzle (12) darmowe pędzle procreate (33) darmowe szablony instagram (13) darmowe szablony instagram stories (13) darmowe tekstury (19) Darmowe vectory (18) darmowe wektory (15) darmowy font (122) darmowy font z polskimi znakami (31) darmowy mockup (190) darmowy pattern (18) darmowy szablon instagram (9) Darmowy szablon keynote (11) Darmowy szablon powerpoint (43) darmowy szablon prezentacji (44) darmowy szablon prezentacji powerpoint (20) darmowy szablon wordpress (14) darmowy ui kit (16) google (9) konkurs (10) Kuba Malicki (10) Mateusz Machalski (14) Pentagram (13) PGDAwards (9) Podpunkt (11) Polish Graphic Design Awards (9) Poniedziałkowe gratisy (270) rebranding miesiąca (85) STGU (17) Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (14) studio otwarte (12) TOFU Studio (10) Top 10 (9) top10 (18) typografia (9)

Zapisz się do newslettera

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach i planowanych akcjach, prosto na Twoją skrzynkę email.

Najnowsze komentarze

  • Daniel Nalepka - Armia USA ma nowe logo
  • Daniel Nalepka - Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)
  • Daniel Nalepka - Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)
  • Daniel Nalepka - Brandingowy przegląd miesiąca #53 (grudzień 2022)
  • Gustaw Grochowski - Brandingowy przegląd miesiąca #53 (grudzień 2022)
Copyright DesignAlley.pl © 2017-2021.
  • Cookies i prywatność
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
 

Loading Comments...