Przyszedł czas na wybór najciekawszego rebrandingu sierpnia, zwłaszcza że pogoda w Trójmieście sprawia, że dawno zapomnieliśmy o jakimkolwiek lecie.
Sierpniowe rebrandingi
W zeszłym miesiącu działo się sporo. Nowy wizerunek pokazała najstarsza czeska telewizja prywatna – Nova i Mediolańska Politechnika. Nowe logo pokazały też lotnisko w San Francisco czy hinduski oddział PayU. Sporo kontrowersji wywołało jedno z londyńskich muzeów. O tych i kilku innych rebrandingach przeczytasz w brandingowym podsumowaniu sierpnia.
Rebranding miesiąca Envato
Envato to australijska firma będąca właścicielem takich platform jak Themeforest , Graphicriver, Videohive, Audiojungle czy wreszcie Envato Elements. Wszystko to banki materiałów dla projektantów, deweloperów czy wszelkiego rodzaju twórców cyfrowych. Po długich rozważaniach uznałem, że zmiana w tej organizacji to najciekawszy rebranding sierpnia.
Stare i nowe logo Envato
Do tej pory Envato, od 2008 roku, gdy nazwa Envato dzięki Brand Bucket zamieniła Eden, reprezentowane było przez charakterystycznego, choć niezbyt kojarzącego się z branżą kreatywną, listka. Listek poddany był ostatnio modyfikacjom w 2013, więc w tej formie przetrwał ponad 10 lat.
W nowym logo listek zmienia kreatywna iskra i dynamiczna kropka. Nowy jest także krój pisma, co akurat moim zdaniem jest bardzo dobrą nowiną, bo nie jestem fanem tego typu zaokrąglonej typografii. Sam nowy znak inspirowany jest flamastrem, a iskro-szlaczek pojawia się także w innych miejscach tożsamości wizualnej Envato.
Chcieliśmy, aby nasze logo odzwierciedlało optymistyczną, tętniącą życiem energię Envato i zaangażowanie w społeczność, jednocześnie uchwycając moment, w którym pojawia się inspiracja – ten szum ożywienia kreatywnego pomysłu.
Muszę przyznać, że podoba mi się nowe logo Envato. Iskra, choć nieco infantylna i komiksowo-dziecinna pasuje do marketu trudniącego się sprzedażą assetów dla twórców kreatywnych. Nie do końca pasuje mi tylko ta mała kropka, stojąca u podstawy iskry, jednak dla Envato ma ona duże znaczenie.
Dwanaście szkicowników, piętnaście markerów i niezliczone projekty później, wylądowaliśmy z naszym nowym logo, zawierającym naszą „Creative Spark” – symbol energii i dynamizmu, który napędza kreatywność – oraz naszą „Dynamic Dot” – reprezentację każdej kreatywnej osoby, która wywiera swój niepowtarzalny wpływ na świat.
Identyfikacja wizualna Envato
Nowy wizerunek Envato to nie tylko odświeżone logo i nowa kolorystyka, ale też zupełnie nowa strona Envato Elements i skupienie stron z zasobami pod jedną marką Envato Market.
Chcieliśmy rozwinąć naszą markę, aby uchwycić uczucie, które mamy nadzieję wywołać w naszej społeczności za każdym razem, gdy wchodzą w interakcję z naszą marką i produktem: poczucie energii i dążenie do robienia rzeczy inaczej – Noelle Kim, dyrektor ds. marketingu Envato.
Rebranding przyniósł Envato zmianę kolorów i rozszerzenie palety barw. Jak możemy przeczytać w komunikacie prasowym, zamieniono starą zieleń na nowy, uderzający odcień. Firma chciała, żeby ich nowa, główna barwa, była odważniejszy i jaśniejszy – tak, by odzwierciedlać tożsamość marki. Żywy, musujący i energetyczny, nowy odcień ma być powiewem świeżości, który ożywi markę. Oprócz nowej zieleni Envato, w odświeżonej palecie kolorów pojawiły się także kolory Jalapeno, ciemnozielony kolor, by nadać głębi tożamości wizualnej Envato, Soft Serve – subtelny kremowy, by nadać jej ciepła i Dark Bubble Gum – energetyczny fiolet dla dodatkowego popu.
Na razie nie oglądaliśmy za wiele innych materiałów związanych z rebrandingiem, ale na podstawie tego, co mamy mogę powiedzieć, że Envato konsekwentnie korzysta z kształtów stworzonych na podstawie sygnetu, a idea flamastra przeniesiona została do podkreśleń poszczególnych haseł. Całość wygląda dobrze i jednoznacznie kojarzy się właśnie z branżą kreatywną.
Envato odświeżyło wizerunek przy okazji przejęcia przez Shutterstock. Mnie się odświeżony wizerunek podoba, zwłaszcza że poprzedni nie przystawał do skali i oferty firmy. Daj koniecznie znać, jak podoba Ci się zmiana w Envato w komentarzu.