Aktualności Branding

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego ma nowe logo z konkursu

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego ma nowe logo z konkursu

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego ma nowe logo z konkursu. Nowy znak, zaprojektowany przez Justynę Chodkowską wzbudził trochę kontrowersji. Czy słusznie? Tego postaram się dowieść w dzisiejszym wpisie.

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego – nowe logo

Do tej pory Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego reprezentowany był przez dość archaiczny znak, w którym widniała charakterystyczna łyżwa oraz polska flaga i skrócona nazwa Związku.

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego stare i nowe logo

Nowe logo zainspirowane jest liniami, pojawiającymi się na lodzie, po przejeździe łyżwiarzy. Widnieje w nim sygnet, kształtem nawiązujący do kształtu lodowiska, wypełniony śladami oraz nazwa związku, złożona krojem Chillax, zaprojektowanym przez Indian Type Foundry. Całość ma tylko jeden kolor, co z pewnością ułatwi aplikację na strojach sportowców, elementach wystroju lodowisk czy materiałach reklamowych. Autorka opisuje swój znak następująco:

Śledząc wygląd znaków w dziedzinie łyżwiarstwa figurowego można zauważyć pewną tendencję – często przedstawiają one sylwetkę kobiecą na łyżwach w otoczeniu delikatnych „esów-floresów”, które również mają symbolizować ślady na lodzie. W swojej pracy chciałam pozbyć się tego nacechowania kobiecą symboliką, bo przecież łyżwiarstwo figurowe to nie tylko płeć piękna! Ślady na lodzie w moim wykonaniu są bardziej zgeometryzowane, zamknięte w prostą bryłę geometryczną, sprawiając wrażenie syntezy i porządku oraz zapewniając pewnego rodzaju obojętność płciową. Sam układ linii jest też ukłonem w stronę łyżwiarstwa synchronicznego.

Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego – identyfikacja wizualna

Poza samym logo autorka przygotowała zarys identyfikacji wizualnej, opartej na dwóch kolorach – chabrowym niebieskim i czerwonym. Charakterystycznym elementem, który przewija się przez wszystkie materiały, są zawijasy. Zdecydowanie należy pochwalić konsekwencję w zastosowaniu powtarzalnych elementów, takich jak właśnie patterny, czy zaokrąglenia, dziedziczone ze znaku. Całość prezentuje się minimalistycznie i świeżo.



Nowe logo PZŁF wzbudza kontrowersje

Logo Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego spotkał się z dość rozbieżnymi opiniami w Internecie. Ochrzczony „logiem z włóczki” znak porównywany był do ogrodów karesansui czy plastra z opatrunkiem. Dużo osób chwaliło jednak autorkę zarówno za pomysł, jak i wykonanie znaku. Patrząc na alternatywy, które pojawiły się w Internecie, logo Justyny Chodkowskiej jest zdecydowanie najlepsze.

A Ty jak oceniasz wybrane w konkursie logo Polskiego Związku Łyżwiarstwa Figurowego? Skłaniasz się raczej ku krytykom nowego logo czy Ci się ono podoba? Zapraszam do komentowania rebrandingu.

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x