Branding Informacje prasowe Konkursy

Nagroda dla Identyfikacji Powiatu Łowickiego w Międzynarodowym Konkursie Designu

Nagroda dla Identyfikacji Powiatu Łowickiego w Międzynarodowym Konkursie Designu

Identyfikacja wizualna stworzona dla Powiatu Łowickiego przez Leniva° Studio otrzymała nagrodę w prestiżowym konkursie German Design Awards, organizowanym przez Niemiecką Radę Designu.

Nowy branding powiatu łowickiego – folklor, feria barw i współczesność

German Design Awards

German Design Awards istnieje od 1969 roku i od 2012 roku jest przyznawane przez German Design Council. Celem nagrody jest wspieranie różnorodnych wyzwań transformacyjnych poprzez wzornictwo, stanowiąc inspirację dla innych. Obecnie, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, sprostanie obecnym wymaganiom oznacza skupienie się na społeczeństwie i wpływie, jaki mają na nie produkty i usługi. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się we Frankfurcie nad Menem pod koniec stycznia, a nagrodzona identyfikacja dla Powiatu Łowickiego była również prezentowana podczas towarzyszącej gali wystawy.

Mariusz Neonov Mitek i Kamil Przybyla – Leniva Studio z Nagrodą

Leniva° Studio

Leniva° Studio łączy kompetencje w dziedzinie strategii i designu ze specjalizacją w budowaniu identyfikacji wizualnych oraz systemów projektowania. Studio jest odpowiedzialne m.in. za identyfikację pawilonu polskiego na Expo w Dubaju, branding Aptek Gemini oraz Ogrodów Ulricha w Warszawie.

Branding powiatu łowickiego

Kompleksowy branding przygotowany przez Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, lecz również pełen, funkcjonalny system, który efektywnie usprawnia i jednoczy działania jednostek powiatowych. Realizacja powstała na zlecenie Starostwa Powiatowego oraz Centrum Kultury, Turystyki i Promocji Ziemi Łowickiej.

Identyfikacja doskonale oddaje kluczowe elementy pozycjonowania regionu, skupiając się na kulturze i folklorze. To adaptacja charakterystyki powiatu do współczesnych realiów, umożliwiająca autentyczną i spójną komunikację.

Lena Mitkowa, zarządzająca Leniva° Studio, podkreśla: „Praca nad projektowaniem komunikacji, zwłaszcza wizualnej, zawsze rozpoczyna się od strategii”. W przypadku projektu identyfikacji dla całego powiatu, kluczowym krokiem było opracowanie strategii marki oraz podjęcie decyzji z klientem dotyczącej najbardziej istotnych elementów widocznych i zrozumiałych dla odbiorców. Kolejnym etapem było stworzenie projektu, który nie tylko jest wiarygodny i emocjonalny, ale także angażujący. Ostatecznie priorytetem stała się funkcjonalność i skalowalność systemu.

Motyw przewodni identyfikacji oparty został na tradycyjnych łowickich wycinankach, które projektanci przekształcili w funkcjonalną formę umożliwiającą szerokie zastosowanie. Modułowość projektu umożliwia tworzenie różnorodnych wariantów znaków, co zaowocowało generatorem pozwalającym na stworzenie ponad 40 unikalnych znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia. Sam branding został podzielony na dwie spójne, lecz różne od siebie części – Powiat Łowicki oraz Łowickie.

Twórcom i klientom z całego serca gratulujemy! Zapraszamy też do sprawdzenia artykułu poświęconego nowemu brandingowi powiatu łowickiego.

Redakcja

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x