Już jest! Nowy branding powiatu łowickiego opracowany przez studio brandingowe Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, ale i pełen, funkcjonalny system, który usprawni i uspójni działanie jednostek powiatowych. Do współpracy przy brandingu zaproszono m.in. twórców ludowych, którzy wsparli projektantów swoją wiedzą.
Dotychczas powiat nie posiadał swojej oficjalnej, spójnej komunikacji wizualnej. Przygotowany przez Leniva° Studio branding oddaje najważniejsze aspekty pozycjonowania regionu – kulturę i folklor. Jest dostosowaniem identyfikacji powiatu do współczesnych realiów, co pozwala na komunikację, która jest nie tylko spójna, ale przede wszystkim autentyczna. Leniva° Studio łączy kompetencje strategii i designu ze specjalizacją w budowaniu identyfikacji wizualnych oraz design systemów. Odpowiedzialne m.in. za identyfikację pawilonu polskiego na Expo w Dubaju, branding Aptek Gemini oraz Ogrodów Ulricha w Warszawie.
Cały proces rebrandingu poparty został obszernym rozeznaniem w terenie, wyjazdami studyjnymi oraz badaniami, co pozwoliło projektantom na poznanie charakterystyki regionu. Jednym z kluczowych elementów, które oddane zostały w nowej identyfikacji jest nie tylko folklor, ale i indywidualistyczny, przekorny charakter mieszkańców regionu. Studio postawiło jasny znak równości: Łowickie = Folklor, a Folklor = powiat łowicki.
Motyw przewodni nowej identyfikacji oparty został o tradycyjne łowickie wycinanki, które zostały przez projektantów przetworzone do funkcjonalnej formy pozwalającej na ich szerokie zastosowanie. Jej modułowość daje wiele możliwości tworzenia wariantów znaków i różnorodnych rozwiązań – powstał generator, dzięki któremu można zbudować ponad 40 znaków wywodzących się ze wspólnego rdzenia. Sam branding został podzielony na dwie spójne, jednak różne od siebie części – powiat łowicki oraz Łowickie.
Identyfikacja wizualna pozwala na spójną komunikację zarówno jednostki samorządu terytorialnego – powiatu łowickiego, jak i jednostek podległych. Branding jest używany w komunikacji zarówno urzędowej, wewnętrznej, jak w przekazach do mieszkańców, instytucji i organizacji współpracujących. Podstawowym kolorem komunikacji powiatu jest barwa chabrowa widna.
Łowickie, jako region etnograficzny, kraina historyczna to miejsce wielokolorowe – zupełnie jak łowickie stroje czy wycinanki. W pełnej identyfikacji wizualnej używana jest cała paleta wyspecyfikowanych łowickich barw (prawie 60 różnych próbek), która przełożona została na wartości do użycia w druku oraz w digitalu. Nazwy konkretnych barw zaczerpnięte zostały z ludowych nazw wywodzących się z gwary, które są unikalnym na skalę światową niematerialnych dziedzictwem kulturowym centralnej Polski.
Kompleksowy system, oprócz logotypu, obejmuje również materiały biurowe, promocyjne, a także komunikację w mediach społecznościowych. Branding będzie w najbliższych miesiącach konsekwentnie wdrażany do codziennego użytku.