Aktualności Branding

Vasco ma nowe logo

Nowe logo Vasco

Gdy byłem w zeszłym roku na targach w Barcelonie to zachwycił mnie, zarówno od strony wizualnej, jak i funkcjonalnej, nowy translator od Vasco. Teraz firma z pomocą Studia Otwartego zmienia wizerunek.

Stare i nowe logo Vasco

Do tej pory polska firma, założona w 2008 roku przez Macieja Góralskiego, reprezentowana była przez logotyp, w którym pierwsze ramię w literze V stanowiły różnokolorowe trójkąty. Prawdopodobnie nawiązywały one do mnogości języków, na które możemy tłumaczyć mowę w produktach firmy. Znak nie wyglądał źle, ale z pewnością nie był łatwy w eksploatacji, szczególnie jeżeli chodzi o aplikowanie logo na urządzeniach marki. 

stare i nowe logo Vasco

Nowy logotyp to prosty znak słowny z dopiskiem „Translator”. Jego charakterystyczną cechą jest fakt, że dzięki pozbawieniu litery „A” poprzeczki, wyglada ona jak odwrócone „V”, dzięki czemu tworzy z nim dwie strzałki, które będą wykorzystywane w identyfikacji marki. Całość pisama jest kapitalikami, natomiast dopisek złożono tradycyjnie.

Nowa tożsamość wizualna Vasco

Nowa tożsamość wizualna Vasco, za którą odpowiedzialne jest Studio Otwarte, oparta jest na symbolu komunikacji, stworzonym na bazie sygnetu, oraz na dwóch różnych krojach pisma. Krój szeryfowy Old Standard i bezszeryfowy Favorit, połączono tak, by symbolizowały dwa różne języki, które dzięki translatorom od Vasco, nie są problemem, by się komunikować.

Vasco Key Visual

W ramach rebrandingu stworzono także zupełnie nową paletę barw i nowe ikony. Od strony wizualnej całość prezentuje się czysto i nowocześnie. Studio Otwarte przygotowało także strategię dla marki Vasco.

Studio Otwarte przygotowało dla Vasco nowoczesny i atrakcyjny wizualnie wizerunek. Mnie szczególnie przypadło do gustu połączenie pozornie niepasujących krojów, które mówią tak wiele o tym, czym zajmuje się firma. A Tobie jak podoba się rebranding marki Vasco? Zapraszam do komentarzy!

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Nalepka
Daniel Nalepka
1 rok temu

Przeczytałem artykuł i widzę, że bez całego systemu brandingowego znak dużo traci bo nie wiadomo o co w nim chodzi. Całą robotę robią te strzałki w poziomie. Mogłyby robić za klasyczny sygnet na lewo od logotypu i to by było lepsze z punktu widzenia samego znaku. Jak ktoś nie zobaczy animacji z gadającymi ludźmi lub przetłumaczonych haseł to nic z tego nie zrozumie, a nie o to chodzi by każdemu logo tłumaczyć. Niestety, słabe to jest i przekombinowane…

1
0
Would love your thoughts, please comment.x