Aktualności Branding

Opel ma nowe logo

Nowe logo Opla

Nie tak dawno Opel odświeżył i uprościł swoje logo, a dziś poszedł krok dalej i dość mocno zmienił swoją kultową błyskawicę.

Nowe logo Opla

W grudniu 2020 roku pisałem o odświeżonym logo Opla w podsumowaniu miesiąca. Napisałem wtedy, że „rebranding przygotowany we współpracy z agencją Velocity McCann, wbrew temu co twierdzi Opel, jest do bólu przewidywalny i niczym nie zaskakuje”. Była to bowiem kolejna firma, która ku mojej radości, pozbyła się ze znaku udających 3D przejść tonalnych i postawiła na stylistykę flat.

Stare i nowe logo Opla

Teraz Opel poszedł krok dalej i nadał zupełnie nowy wygląd swojej kultowej błyskawicy. W nowym logo błyskawica (blitz w języku niemieckim) składa się z dwóch elementów, które przecinają teraz znacznie odchudzony okręg ją otaczający. Tym razem nie zmieniono typografii, która pozostała z poprzedniego znaku.

Rebranding wynika oczywiście z transformacji marki, która do 2028 roku ma produkować tylko samochody elektryczne (planuje mieć 15 zelektryfikowanych modeli w swoim portfolio). Nowy znak ma być bardziej energetyczny od poprzednika. Trzeba przyznać, że żadne inne logo w branży motoryzacyjnej nie pasuje tak do transformacji rynku jak właśnie oplowska błyskawica. Jak pisze Opel nowy znak „będzie (…) nadal stanowić centralny element kompasu Opla, jednego z głównych elementów ekscytującej i docenionej filozofii projektowania producenta samochodów z Rüsselsheim, a jednocześnie nadal będzie dumnie prezentowało się na samym środku przedniego pasa samochodu Opel Vizor”.

„Blitz” odzwierciedla filozofię marki śmiałego i przejrzystego designu („Bold and Pure”). Wyostrzona, śmiała nowa błyskawica przecina przejrzysty pierścień otaczający znak „blitz”, podkreślając bardziej progresywny i nowoczesny wygląd naszego kultowego logo. Jest dumnie umieszczona w centrum naszego kompasu, będącego naszą kluczową zasadą projektowania graficznego. Kompas jest podstawą designu naszych elementów przodu, tyłu i wnętrza” – powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.

Niemiecki producent samochodów będzie stopniowo wprowadzał nowe logo „Blitz” w swojej gamie modeli w najbliższych latach, a pierwszy samochód seryjnej produkcji z nowym wizerunkiem marki pojawi się w 2024 roku. Więcej o nowym wizerunku Opla mamy dowiedzieć się na monachijskich targach IAA Mobility. A Ty co sądzisz o zmianie w Oplu?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x