Branding

Rebranding miesiąca #90: Max (kwiecień 2023)

Rebranding miesiąca #90: Max (kwiecień 2023)

Dużo ostatnio dzieje się na blogu i w moim życiu. Na tyle dużo, że nie miałem czasu na to, z czego Design Alley jest znane. Nadrabiam jednak zaległości i zapraszam do zapoznania się z najciekawszym rebrandingiem kwietnia. Pod koniec tygodnia postaram się także podsumować maj. 

Kwietniowe rebrandingi

W kwietniu działo się sporo ciekawego. Do zmian doszło w grupie Inditex, gdzie swoje znaki odświeżyły Bershka i Pull&Bear. Wiele zmian obserwowaliśmy także w sporcie – nowe wizerunki pokazały między innymi Austriacki Związek Narciarski czy Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego. Kontrowersje wywołała natomiast zmiana w Muzeum Narodowym w Krakowie. O tych i kilku innych rebrandingach przeczytasz w brandingowym przeglądzie kwietnia.

Brandingowy przegląd miesiąca #57 (kwiecień 2023)

Rebranding miesiąca: MAX

Nie tak dawno w naszym kraju zadebiutował HBO Max, będący następcą HBO GO. Powoli możemy szykować się do kolejnej zmiany, bo HBO Max stanie się po prostu Maxem. Nowy serwis ma łączyć treści od HBO, Warner Bros, Discovery oraz DC i Wizarding World.

DixonBaxi pracuje nad MAX

Nowe logo Max

Do tej pory Max, będący jeszcze HBO Maxem, korzystał ze znaku HBO z dodanym członem max, złożonym krojem, który nijak nie pasował do podstawowego logotypu. Moim zdaniem zmiana HBO GO na HBO Max, przynajmniej pod względem wizualnym, była zmianą na minus.

Logo HBO Max i logo platformy MAX

Plotki o przemianie HBO Max w Maxa mówiły, że wizualny rebranding obejmie tylko odcięcie od znaku członu HBO. Tak się na szczęście nie stało i w kwietniu pokazano zupełnie nowe logo. Nowy znak odziedziczył bullseye z logo HBO i krągłości ze znaku Warner Bros. Nowy znak porzuca krągłości i przejścia tonalne poprzednika, stawiając na bardziej kanciaste kształty oraz intensywny kolor niebieski.

Max – tożsamość wizualna

Marka i logo Max są owocem „rocznej podróży”, podczas której Dixon Baxi współpracował z zespołami ds. marki, produktu i marketingu Warner Bros. Discovery. Celem było „stworzenie wyjątkowej tożsamości dla tego bardzo oczekiwanego miejsca rozrywki”.

 W ramach rebrandingu pokazano nowy krój Max Sans, zaprojektowany we współpracy z F37 foundry, znanej z tworzenia krojów dla takich marek jak Footlocker, Baskin Robbins, Kraft czy MLS. Krój pisma dziedziczy dyskretne zaokrąglenia z logotypu, dzięki czemu nie jest kolejnym takim samym krojem sans-serif, którym raczą nas korporacje w ostatnich latach.

MAX Reklama

Mocno skupiam się na temacie typografii, bo tak naprawdę identyfikacja wizualna Max opiera się w większości na produktach serwisu. Nic dziwnego, jak ma się w portfolio takie tytuły, jak Gra o Tron, Harry Potter, Batman czy Jurassic Park. Postaciom z filmów czy seriali towarzyszy krój Max Sans, stając się najważniejszym, powtarzalnym elementem identyfikacji wizualnej serwisu Max. 

Max czapka

Czemu wszystkie serwisy streamingowe są niebieskie?

Po premierze nowego wizerunku serwisu Max zaczęły pojawiać się pytania, dlaczego wszystkie serwisy streamingowe są niebieskie? Nie jest to do końca prawda, ale rzeczywiście sporo z nich obrało ten kolor, jako podstawę swojej identyfikacji wizualnej.

Nie jest to prawdą, bo poza liderem rynku, Netflixem, który korzysta z palety barw z dominującym kolorem czerwonym, w pierwszej 8 najpopularniejszych serwisów streamingowych znajdują się, chociażby Hulu, Peacock czy Apple TV+. Korzystają one odpowiednio z kolorów zielonego, żółtego i czarnego. Dlaczego więc większość serwisów zdecydowała się skorzystać z koloru niebieskiego, ryzykując pomylenie ich z konkurencją? Być może chodzi tu o samo znaczenie i odbiór koloru niebieskiego, który kojarzy się z profesjonalizmem, bezpieczeństwem i nowymi technologiami. To dość zaskakujący wybór, bo niebieski raczej nie jest kojarzony z szeroko pojmowaną rozrywką. Czy chęć odróżnienia się od rynkowego lidera jest wystarczającym powodem, do tego, by upodobnić się do innych konkurentów. A może kolor niebieski pojawia się w identyfikacji Maxa, Prime Video, Paramount+ czy Disney+ z innego powodu? Jak masz jakiś pomysł, to daj koniecznie znać w komentarzu.

Po niezbyt chlubnym wizualnie epizodzie HBO Max, z którym w Polsce wciąż musimy się mierzyć, serwis przeistoczył się w Maxa. Max ma teraz nowe logo i nowe barwy. Całość prezentuje się moim zdaniem lepiej od poprzednika, choć wybór zastosowanej kolorystyki może dziwić. A Ty co sądzisz o zmianie, którą przeszedł Max?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x