Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
Design Alley
  • Aktualności
  • Kategorie
    • Design
    • Branding
    • UX
    • Freebies
    • Blogowanie
    • Konkursy
    • Wydarzenia
  • Serie
    • 10 lat temu
    • Brandingowy przegląd miesiąca
    • DA Galeria
    • Rebranding miesiąca
    • Poniedziałkowe Gratisy
    • Top 10
  • O blogu
  • Kontakt
Branding

Brandingowy przegląd miesiąca #29 (grudzień 2020)

15 stycznia, 2021
680 wyświetleń
6 min. czytania
brandingowy przegląd grudnia 2020
Gustaw Grochowski mowmigrochu
Dodaj komentarz
    Udostępnij!
    FacebookTwitterPinterestLinkedIn

Po arcyciekawym listopadzie przyszło pewne grudniowe wyhamowanie. W czasie gdy wszyscy przygotowywali się do świąt, firmy skupiały się raczej na tym, by zaspokoić przedświąteczne szaleństwo zakupowe, a nie zmieniać swoje marki. 

To już ostatni przegląd wydarzeń z minionego roku. Wkrótce możesz spodziewać się wyboru najciekawszego rebrandingu grudnia, a także wyboru najciekawszych zmian wizerunku z poprzedniego roku.


Zapisz się do newslettera

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach i planowanych akcjach, prosto na Twoją skrzynkę email.


Grudniowe rebrandingi

Grudzień zazwyczaj nie obfituje w najciekawsze rebrandingi, jednak zawsze staram się dla Ciebie wybrać jakieś ciekawe interesujące wizerunków. W zeszłym roku nowe logo pokazały między innymi AutoScout 24 i Université Grenoble Alpes, a najciekawszym rebrandingiem wybrałem zmianę wizerunku NOSPR. Dwa latat temu najciekawsza była zmiana wizerunku Nagrody Nobla. Poza nimi nowe logo zaprezentowały między innymi marka Honor, Amerykański Departament Obrony czy rząd meksykański. O wszystkim tym mogłeś przeczytać w brandingowym przeglądzie grudnia 2018. Trzy lata temu najciekawszą zmianą był rebranding Opola, które zafundowało sobie logo w stylu Disco Polo. Przed czterema laty w grudniu najciekawsza była zmiana logo Uniwersytetu Łódzkiego. Pięć lat temu na blogu zadebiutowała natomiast seria Rebranding miesiąca. Wtedy opisywałem zmianę wizerunku firmy Jet Brains. Z tymi pięcioma laty to małe oszustwo, bo blog ruszył w 2017 roku, a content wyprzedza go o rok.

Brandingowy przegląd miesiąca #17 (grudzień 2019)

Brandingowy przegląd grudnia 2020

Troszkę zamotałem się przy przeglądzie listopada. Znalazł się w nim rebranding WTA, który zaprezentowano w grudniu, a zabrakło zmiany wizerunku Opla.

Opel odświeżył znak i identyfikację wizualną

Zaczynamy od nadrabiania listopadowych zaległości. W ostatnim dniu listopada nowy wizerunek zaprezentował Opel. Rebranding przygotowany we współpracy z agencją Velocity McCann, wbrew temu co twierdzi Opel, jest do bólu przewidywalny i niczym nie zaskakuje. Więcej o odświeżeniu wizerunku Opla przeczytasz tutaj.

Opel odświeżył znak i identyfikację wizualną

Piłkarze z Anguilli mają nowe logo

Anguilla to jedna z najgorszych drużyn na świecie. Piłkarze z karaibskiej wyspy zajmują przedostatnie miejsce w rankingu FIFA. Do grudnia ubiegłego roku, mogli też poszczycić się jednym z najgorszych logo federacji piłkarskich. Nowy znak, autorstwa Keitha Laubhana, moim zdaniem ma za dużo gradientów i może sprawiać sporo kłopotów w reprodukcji. Jeżeli ograniczymy nasz odbiór do świata cyfrowego, to prezentuje się on całkiem przyjemnie.

Anguilla Football Association

Nowe logo żużlowców z Rawicza

O tym, że w kwestiach designu nie za dobrze się dzieje w niższych ligach, wiemy nie od dziś. Nie spodziewałem się jednak takiego rodzynka. Jest nim nowe logo Kolejarza Rawicz – drugoligowego (trzeci poziom rozgrywek) klubu żużlowego. Nie chodzi tu nawet o samo logo Kolejarza, bo to zwykły średnio udany mascot, a o logo sponsora, które jest spolszczoną kopią logo… Metalliki. Tak tej Metalliki –  legendarnego amerykańskiego zespołu heavymetalowego. O ile sama gra słów jest całkiem zabawna, to wrzucanie tego motywu w oficjalny znak jest lekko niepoważne. Klub ponoć nie widzi problemu. Więcej o zmianie przeczytasz w moim tekście dla DailyWebu.

Metalika Recycling Kolejarz Rawicz

Irlandzka siatkówka ma nowy wizerunek

Pozostając w tematyce sportowej, której dzisiaj jest całkiem sporo, zapraszam Cię do zapoznania się z nowym wizerunkiem irlandzkiej siatkówki. Irlandzki Związek Siatkówki, liczący zaledwie 10 000 sportowców, jest jednym z najmniejszych w Europie. Nie przeszkodziło to w zaprezentowaniu nowoczesnego wizerunku, który może zachęcić młode osoby do spróbowania tej dyscypliny. Odważnej typografii towarzyszy nowoczesna, młodzieżowa kolorystyka, która malkontentom takim jak ja może zbyt mocno przypominać słoweńskich sportowców. Ogólnie jest to jednak kawał solidnego rebrandingu, za który odpowiada dublińska agencja Branding Sport. Zachęcam do sprawdzenia brandbooka, stworzonego przy okazji rebrandingu.

volleyball irelandv ma nowy wizerunek

Polski Hokej ma logo z konkursu

Jakiś czas temu ogłoszono konkurs na logo polskiego hokeja. W grudniu konkurs ten rozstrzygnięto, a jego zwycięzcą okazał się Szymon Marciniak – student Komunikacji wizualnej – projektowania graficznego na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, wyróżniony w 2018 roku, w Międzynarodowym przeglądzie projektów dyplomowych, organizowanym przez Zamek Cieszyn. Zwycięski znak Polskiej Hokej Ligi przedstawia głowę orła trzymającego w dziobie kij hokejowy. Docelowo logo powinno reprezentować nie tylko Polską Hokej Ligę, ale też ligę kobie czy ligi młodzieżowe. Jak to bywa w przypadku tego typu konkursów, wiele innych projektów pojawiło się w Internecie (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7), jednak mnie najbardziej urzekł projekt Jarosława Dziubka i żałuję, że jury nie miało tyle odwagi, by na niego postawić.

polski hokej ma nowe logo

DreamHack odświeża wizerunek

Było sporo o sporcie, to teraz czas na e-sport. W lutym 2019 roku e-sportowa liga ESL zaprezentowała odświeżony przez agencję Superunion wizerunek. W grudniu ta sama agencja przeprowadziła rebranding DreamHacka – konwentu graczy komputerowych i największego na świecie LAN party, wpisanego do księgi rekordów Guinnessa. Organizator wydarzeń e-sportowych uprościł swój znak, pozbywając się z niego sygnetu, przedstawiającego wygiętą siatkę pikseli. DreamHack nie porzuca jej jednak. Siatka odgrywa ważną rolę w identyfikacji, gdzie towarzyszy jej nowa kolorystyka i specjalnie stworzony na potrzeby marki font. Więcej o nowym wizerunku przeczytacie w specjalnie stworzonej witrynie.

DreamHack odświeża wizerunek

Coursera rezygnuje ze znaku nieskończoności

Był czas na zabawę, teraz czas na naukę. W grudniu nowe logo zaprezentował także portal Coursera. W nowym logo i identyfikacji zrezygnowano ze znaku nieskończoności, stawiając na literę „C”, która stanowi motyw przewodni identyfikacji. Poza logo odświeżono paletę barw, oraz typografię, w której postawiono na Source Sans Pro i Noto Sans, znane i lubiane darmowe kroje z palety Google Fonts. Wizualnie ujednolicono także subbrandy. Więcej o rebrandingu przeczytasz we wpisie na blogu Corusera.

Coursera rezygnuje ze znaku nieskończoności

Pringles upraszcza wszystko

Producent chipsów Pringles zdecydował się w grudniu na znaczący rebranding. Znacznemu uproszczeniu poddano Pana Pringle’a oraz opakowania chipsów. Mr. Pringle będzie mógł teraz wyrażać emocje, które odzwierciedlać mają dane smaki. Same smaki mają być również łatwiejsze do rozpoznania na pierwszy rzut oka. Nie byłem do końca przekonany do tego rebrandingu, jednak im dłużej patrzę na nową twarz maskotki marki, tym bardziej się do niego przekonuję. 

Pringles upraszcza wszystko

Koalicja Polska ma nowe logo

Koalicja Polska to dla niezainteresowanych polityką koalicja PSL, Unii Europejskich Demokratów, Konserwatyści i Ślonzoków Razem. Ta dość karkołomna grupa polityków pokazała właśnie, że jest na sprzedaż, umieszczając w swoim logo kod kreskowy. Co gorsza, kod kreskowy w barwach narodowych. Nie wiem, co jest gorsze w tym znaku, czy warstwa znaczeniowa, czy graficzna realizacja pomysłu. Lider PSL pomysł tłumaczy następująco: „Wspólnie startujemy z nowym logo symbolizującym patriotyzm gospodarczy. To nowe otwarcie. Logo oparte jest o kod kreskowy symbolizujący patriotyzm gospodarczy. Jest symbolem kierunku, w którym zmierzamy”.

koalicja polska logo

To już wszystko, co przygotowałem dla Ciebie, w brandingowym przeglądzie grudnia. Już wkrótce wybiorę ten najciekawszy, najbardziej kontrowersyjny lub zwyczajnie najlepszy i opiszę go w ramach serii Rebranding Miesiąca, a także wybiorę najciekawsze rebrandingi 2020 roku. Poprzednie takie zestawienie znajdziesz tutaj. Napisz, proszę, w komentarzu, który przedstawiony dziś znak podoba Ci się najbardziej, a który rebranding Twoim zdaniem okazał się niewypałem.

Tagi:Anguilla Football Association Branding Sport Brandingowy przegląd miesiąca Coursera DreamHack Keith Laubhan Koalicja Polska logo Metalika Recycling Kolejarz Rawicz Opel Polska Hokej Liga Polski Hokej Pringles Superunion Szymon Marciniak Volleyball Ireland

Przeczytaj także

Nowe logo US army
Aktualności • Branding • Top

Armia USA ma nowe logo

3 dni temu
Rebranding miesiąca #88: Muzeum Narodowe w Gdańsku
Branding • Top

Rebranding miesiąca #88: Muzeum Narodowe w Gdańsku (luty 2023)

6 dni temu
Brandingowy przegląd miesiąca #55 (luty 2023)
Branding • Top

Brandingowy przegląd miesiąca #55 (luty 2023)

2 tygodnie temu
Żywiec ma nowe logo i design opakowań
Aktualności • Branding • Top

Żywiec ma nowe logo i design opakowań

3 tygodnie temu
Aktualności • Branding • Informacje prasowe

Nowy branding powiatu łowickiego – folklor, feria barw i współczesność

3 tygodnie temu
Nowe logo Nokii
Aktualności • Branding

Nowe logo Nokii

4 tygodnie temu
Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)
Branding

Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)

1 miesiąc temu
Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)
Branding

Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)

1 miesiąc temu

O autorze

Zobacz wszystkie artykuły

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Rebranding miesiąca #61: Pringles (grudzień 2020)
10 lat temu #4: Starbucks
    Udostępnij!
    FacebookTwitterPinterestLinkedIn
10 lat temu #4: Starbucks

Kategorie

  • Aktualności
  • Blogowanie
  • Branding
  • Design
  • UX
  • Freebies
  • Konkursy
  • Typografia
  • Wydarzenia

Strony

  • Archiwum
  • Cookies i polityka prywatności
  • Kontakt
  • O blogu
  • Współpraca

Warto odwiedzić

  • k85 – Agile i takie tam sprawy
  • trafna.pl – O wszystkim. Z pasji i o pasjach.

Popularne tagi

Adobe (12) Brandingowy przegląd miesiąca (55) Cover awArts (11) darmowa akcja photoshop (9) Darmowe fonty (17) darmowe ikony (84) darmowe ilustracje (76) darmowe mockupy (10) darmowe patterny (49) darmowe presety lightroom (12) darmowe pędzle (12) darmowe pędzle procreate (33) darmowe szablony instagram (13) darmowe szablony instagram stories (13) darmowe tekstury (19) Darmowe vectory (18) darmowe wektory (15) darmowy font (122) darmowy font z polskimi znakami (31) darmowy mockup (190) darmowy pattern (18) darmowy szablon instagram (9) Darmowy szablon keynote (11) Darmowy szablon powerpoint (43) darmowy szablon prezentacji (44) darmowy szablon prezentacji powerpoint (20) darmowy szablon wordpress (14) darmowy ui kit (16) google (9) konkurs (10) Kuba Malicki (10) Mateusz Machalski (14) Pentagram (13) PGDAwards (9) Podpunkt (11) Polish Graphic Design Awards (9) Poniedziałkowe gratisy (270) rebranding miesiąca (85) STGU (17) Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (14) studio otwarte (12) TOFU Studio (10) Top 10 (9) top10 (18) typografia (9)

Zapisz się do newslettera

Wprowadź swój adres email aby zaprenumerować ten blog i otrzymywać powiadomienia o nowych wpisach i planowanych akcjach, prosto na Twoją skrzynkę email.

Najnowsze komentarze

  • Daniel Nalepka - Armia USA ma nowe logo
  • Daniel Nalepka - Rebranding miesiąca #87: Eurostar (styczeń 2023)
  • Daniel Nalepka - Brandingowy przegląd miesiąca #54 (styczeń 2023)
  • Daniel Nalepka - Brandingowy przegląd miesiąca #53 (grudzień 2022)
  • Gustaw Grochowski - Brandingowy przegląd miesiąca #53 (grudzień 2022)
Copyright DesignAlley.pl © 2017-2021.
  • Cookies i prywatność
  • Facebook
  • Twitter
  • Google News
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Feed
 

Loading Comments...