Aktualności Branding

Uniwersytet Pomorski w Słupsku zmienia się wizualnie

Uniwersytet Pomorski w Słupsku

W poniedziałek w Klubie Studenckim Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku zaprezentowano nową odsłonę identyfikacji wizualnej słupskiej uczelni, która jeszcze niedawno funkcjonowała pod nazwą Akademia Pomorska w Słupsku.

Uniwersytet Pomorski w Słupsku – nowe logo

Awans uczelni do rangi klasycznego uniwersytetu (od 1.06.2023 r.), niesie za sobą zmianę nazwy oraz znak, ponieważ poprzednik, zaprojektowany przez Rio Creativo w 2018 roku na 50-lecie uczelni, opierał się na inicjałach placówki. Poprzedni znak oraz cała tożsamość wizualna, a szczególnie bardzo dobra, jak przystało na słupskie studio kolorystyka, mi się podobała.

Uniwersytet Pomorski w Słupsku – nowe logo i stare logo

Podobną ocenę pracy Rio Creativo najwyraźniej mają władze słupskiej uczelni, bo proces rebrandingu powierzono właśnie tej agencji. Nowe logo, a także zarys identyfikacji wizualnej, nad którą uczelnia wraz ze studiem wciąż pracują, odnosi się w pewnych aspektach do poprzedniej. Kontynuację widać przede wszystkim w kroju pisma. Kształt sygnetu jest również nawiązaniem do poprzedniego znaku oraz wykorzystywanego w identyfikacji wizualnej uczelni ośmiokąta. Nowością jest nawiązujący do fasady budynku uczelni sygnet, w której znalazało sie miejsce dla strzałki. Całość wygląda nowocześnie i naprawdę nieźle, a jednocześnie nawiązuje wizualnie do poprzednika.

Wraz z nowym logo Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku zaprezentowano także 1o logo dla poszczególnych instytutów oraz znak dla Katedry Sztuki Muzycznej. Znaki nawiązują wizualnie do logo uczelni poprzez zastosowany w sygnecie ośmiokąt. W przeciwieństwie do głównego znaku, w którym kształt ten obrysowano, tutaj jest on wypełniany na różne kolory. Poszczególne ikony nawiązują stylem do znaku głównego, jednak postawiono tu na czytelność symboli, kosztem dopasowania ich na siłę do znaku głównego, co moim zdaniem wyszło im na dobre.

Uniwersytet Pomorski w Słupsku – instytuty

Uniwersytet Pomorski w Słupsku – identyfikacja wizualna

Choć zarówno uczelnia, jak i studio Rio Creativo zapewniają, że prace nad rebrandingiem trwają, to zaprezentowano już całkiem sporo. Poza odświeżonymi znakami zaprezentowano także nową, choć nawiązującą do poprzedniej kolorystykę oraz zarys tego, jak mogą wyglądać materiały promocyjne uczelni.

Nowa kolorystyka nawiązuje do poprzedniej, ale wydaje mi się, że jest jeszcze odważniejsza. Kilka razy na łamach Design Alley pisałem, że Rio Creativo ma rękę do kolorów i to zdanie podtrzymuję, mimo że znalazło się tutaj miejsce dla zdecydowanie nieoczywistych połączeń.

Uniwersytet Pomorski w Słupsku – layouty

Layouty plakatów, wydawnictw czy postów do mediów społecznościowych oparto o ośmiokąt bądź jego fragment i wpisane w nie zdjęcia, ilustracje czy ryciny. W tej części identyfikacji wykorzystywana jest także strzałka z sygnetu (także w wersji animowanej). Layouty są czytste i dość charakterystyczne, a powtarzalność jednego motywu, dodatkowo wykorzystywanego w poprzedniej identyfikacji, z pewnością wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność uczelni.  

Dziś pokazaliśmy tylko ułamek tej pracy w postaci nowego logo, znaku uroczystego i części identyfikacji wizualnej uczelni. Trwają dalsze prace projektowe i koncepcyjno-strategiczne. Ich pełny efekt będzie można zobaczyć w ciągu najbliższych miesięcy. Natomiast Uniwersytet Pomorski w Słupsku musi iść do przodu komunikując się skutecznie. – mówi Marek Guziński, Rio Creativo.

Więcej o nowym wizerunku Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku przeczytasz na stronie twórców rebrandingu – Rio Creativo. Tam także znajdziesz dużo więcej grafik prezentujących projekt. Ja, jako były pracownik innej pomorskiej uczelni niepublicznej, cieszę się, że coraz więcej uczelni w naszym kraju powierza swój wizerunek profesjonalistom. A Ty co sądzisz o rebrandingu Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x