Trafiłem dziś na rebranding tanich norweskich linii lotniczych Norwegian, który przykuł moją uwagę i bardzo mi się spodobał.
Norwegian jest czołową skandynawską grupą lotniczą z siedzibą w Fornebu w Bærum w Norwegii. Firma zatrudnia ponad 8 200 pracowników i jest właścicielem dwóch największych linii lotniczych w regionie nordyckim: Norwegian Air Shuttle i Widerøe Flyveselskap. Widerøe zostało przejęte przez Norwegian w 2024 r. w celu zaoferowania klientom płynnych podróży w ramach sieci tras linii lotniczych.
Nowe logo Norwegian
Do tej pory linie Norwegian reprezentowane były przez znak, w którym widniała nazwa firmy, złożona lekko przyciężkim krojem i dwukolorowy symbol samolotu. Logo towarzyszyło firmie od początku i w mojej opinii nieco już się zestarzało.
Nowe logo norweskich tanich linii ma wszystko, co lubię w nowoczesnych znakach. Subtelnie odświeżono zarówno warstwę typograficzną, jak i symbol linii. Odnowione liternictwo jest lżejsze i świetnie współgra z uproszczonym sygnetem. Ikonę samolotu skrócono, pozbawiono dodatkowego koloru i umieszczono w jednej linii z nazwą linii. Całość prezentuje się bardzo dobrze i mimo użycia oklepanego symbolu samolotu, nie wygląda generycznie. Bardzo podoba mi się także skrócony znak, stosowany jako avatar w mediach społecznościowych czy ikona aplikacji, gdzie połączono literę „n” z symbolem samolotu.
Nowa identyfikacja wizualna Norwegian
Punktem wyjścia do zmiany jest częściowo potrzeba dostosowania profilu wizualnego do dzisiejszych wymagań i potrzeb w pracy marketingowej, ale także chęć wyraźniejszego pokazania osobowości i wyjątkowości firmy i marki. Nowa identyfikacja wizualna obejmuje bogatszą paletę kolorów, nową typografię i styl zdjęć oraz bardziej elastyczny system layoutów.
Na razie nie mieliśmy okazji zobaczyć za wiele. Rebranding ma być bowiem wprowadzany stopniowo od kanałów cyfrowych, a następnie w uporządkowany sposób linia wprowadzać będzie zmiany we wszystkich obszarach komunikacji, biurach, na lotniskach i w samych samolotach. Nowy profil wizualny został opracowany przez dział marketingu Norwegian, kierowany przez Eirika Bryna, wraz z Try Design. Ze strony Norwegian projektem kierowała dyrektor kreatywna Camilla Aspen.
Bardzo fajne!
Wreszcie coś co mi się podoba, a zwykle narzekam 😉