Po ponad dwóch dekadach Lamborghini odświeżyło swój kultowy projekt logo. Rebranding przeprowadzono w ramach szerszego „procesu transformacji” mającego na celu zrównoważony rozwój i dekarbonizację.
Lamborghini to włoski producent supersamochodów, SUV-ów i samochodów terenowych z siedzibą w Sant’Agata Bolognese działający od 1963 roku. Firma odpowiedzialna jest za takie legendarne modele jak Diablo czy Aventador. Należy do niemieckiego koncernu Volkswagen Group.
Nowe logo Lamborghini
Do tej pory, od ponad 20 lat, marka reprezentowana była przez bardzo charakterystyczny znak, z wizerunkiem szarżującego byka. Byk był bardzo charakterystyczny, ale też mocno szczegółowy, co mogło rodzić problemy eksploatacyjne, a samo logo nie przystawało do bardzo nowoczesnych samochodów firmy. Według Lamborghini, oryginalne logo wywodzi się z zamiłowania założyciela Ferruccio Lamborghini do walk byków. Byk Miura, znany ze swojej agresywności, widniał na logo od momentu założenia firmy w latach 60-tych.
Byk nie znika z logo – wciąż będzie głównym motywem w znaku włoskiej marki. Nowe logo Lamborghini ma ten sam układ – byk umieszczony w centrum tarczy, jednak zdecydowanie uproszczono jego wizerunek, a także odświeżono liternictwo. Choć do samego byka mam małe, choć niesprecyzowane zastrzeżenia, to całość moim zdaniem wygląda lepiej i nowocześniej, a sama nowa kolorystyka jest mniej pretensjonalna.
Odświeżona identyfikacja wizualna Lamborghini
Odświeżona tożsamość wizualna Lamborghini obejmuje nową kolorystykę, typografię oraz ikonografię, zaprojektowane we współpracy z wewnętrznym studiem projektowym firmy, a mianowicie Lamborghini Centro Stile.
Zmiana stylizacji wynika z nowej strategii, która polega na dostosowaniu wizualnej ekspresji marki, aby lepiej odzwierciedlała „odważne”, „nieoczekiwane” i „autentyczne” wartości jej misji
Jak możemy zobaczyć na dołączonych grafikach, nowy krój to smukły font bezszeryfowy, z wysokimi literami. Krój wygląda dobrze i moim zdaniem świetnie pasuje do minimalistycznych layoutów, opartych na zdjęciach samochodów Lamborghini. Jeśli chodzi o kolorystykę, czerń i biel będą służyć jako podstawowe odcienie, podczas gdy żółty, wraz z wprowadzeniem stonowanego złota, mają być używane jako kolory akcentujące.
Rebranding Lamborghini to część szerszej inicjatywy firmy mającej na celu elektryfikację modeli firmy. Inicjatywa Direzione Cor Tauri, uruchomiona w 2021 roku, nakreśla plan budowy pierwszego w pełni zelektryfikowanego modelu Lamborghini do drugiej połowy dekady, z modelami hybrydowymi tworzonymi po drodze.