Aktualności Design Top

Canva kupiła Affinity

Canva kupiła Affinity

Canva ogłosiła właśnie przejęcie platformy oprogramowania kreatywnego Affinity. Zakup ma przyspieszyć misję umożliwienia światu projektowania.

Przejęcie Affinity zwiększy ofertę narzędzi projektowych Canva, rozszerzając ją na rynek profesjonalnego projektowania. Jak możemy przeczytać w komunikacie firmy, Canva będzie nadal inwestować w pakiet Affinity, aby zapewnić, że nie tylko spełnia on potrzeby profesjonalnych projektantów, ale także poprawia ich doświadczenia i umożliwia im wykonywanie jak najlepszej pracy. Razem, Canva i Affinity będą potężną kombinacją stworzoną do realizacji celów każdego projektanta.

Od sprzedaży i marketingu, po marki i zespoły kreatywne, potrzeba tworzenia skutecznych i angażujących treści wizualnych stale rośnie. Zespół Affinity posiada niesamowity kaliber talentu i technologii i cieszymy się, że możemy powitać ich w Canva, gdy wkraczamy w kolejną fazę naszej współpracy – dyrektor operacyjny Canva, Cliff Obrecht.

Przejęcia z europejskiego ekosystemu startupów podniosły poziom technologii Canva i nadal odgrywają ważną rolę w rozszerzaniu fizycznej obecności firmy w regionie. Na przestrzeni lat Canva znalazła w Europie talenty wysokiego kalibru i kompatybilną technologię dzięki wielu przejęciom, które stały się kluczem do strategii produktowej firmy. Affinity to najnowsza europejska transakcja przejęcia Canva, która dołączyła do Flourish (2022), Kaleido (2021), Smartmockups (2021), Pexels (2019) i Pixabay (2019). Canva otworzyła swoją pierwszą europejską siedzibę w 2023 r. w Londynie.

Affinity CEO Ash Hewson i szef Canva na Europę Duncan Clark

O Canva

Canva z pośmiewiska branży projektowej, stała się wysoce użytecznym narzędziem all in one i jest obecnie używana przez ponad 175 milionów ludzi w 190 krajach i w ponad 100 językach. Ponieważ komunikacja wizualna staje się koniecznością dla każdego rodzaju branży i organizacji, w ciągu ostatnich kilku lat Canva poczyniła znaczące postępy w tej dziedzinie, wzmocnione wprowadzeniem pakietu Canva Visual Suite we wrześniu 2022 roku.

O pakiecie Affinity

Affinity powstało z wizji umożliwienia projektantom tworzenia wysokiej jakości treści w efektywny i niedrogi sposób. W ciągu 10 lat pakiet kreatywnych produktów Affinity został doceniony przez ponad 3 miliony designerów, za oferowanie niezwykle szybkich i wysoce responsywnych narzędzi, które pozwalają na edycję zdjęć, wektorów czy skład publikacji, a wszystko to, przy jednorazowej opłacie, bez subskrypcji. Serif zatrudnia około 90 osób i ma siedzibę w Nottingham w Wielkiej Brytanii.

Affinity Designer, Photo i Publisher zadebiutowały w wersji V2

Ich podstawowe produkty – Affinity Designer, Affinity Photo i Affinity Publisher – zostały docenione za świetną wydajność i płynną kompatybilność międzyplatformową w systemach macOS, Windows i iPadOS. Do tej pory Affinity zdobyło szereg nagród branżowych, w tym Apple Design Award, Apple App of the Year dla komputerów Mac i iPad oraz Microsoft Application Developer of the Year.

Co dalej?

Canva zapewnia, że będzie nadal inwestować w pakiet Affinity i szanuje podejście firmy do klienta. CEO Affinity pisze natomiast, że spotkały się dwie firmy, które mają wspólny cel, jakim jest uczynienie projektowania dostępnym i przyjemnym dla wszystkich. W wywiadzie dla Sydney Morning Herald, współzałożyciel Canva Cameron Adams powiedział, że aplikacje Affinity pozostaną oddzielone od platformy Canva, ale z czasem należy spodziewać się pewnych niewielkich integracji. 

Mimo wszystko jestem pełen obaw, jeżeli chodzi o utrzymanie pakietu Affinity z dala od modelu subskrypcyjnego. Przejęcie przez Canva ma także swoje dobre strony. Potężny zastrzyk gotówki powinien pozwolić twórcom aplikacji, by wreszcie nabrać rozpędu, bo zaprezentowane w listopadzie 2022 roku wersje V2 zawiodły oczekiwania społeczności, a Adobe zaczął mocno uciekać.

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x