Aktualności Branding

Honda ma nowe logo dla samochodów elektrycznych

Honda ma nowe logo dla samochodów elektrycznych

Honda zaprezentowała na targach CES 2024 w Las Vegas nowe logo dla przyszłych pojazdów elektrycznych. 

Honda to japoński producent samochodów, motocykli, skuterów, samolotów, silników, robotów oraz różnego rodzaju maszyn. Firma została założona w 1948 roku przez Soichiro Hondę i Takeo Fujisawę. W 2015 roku Honda była ósmym największym producentem samochodów na świecie, a w 2017 roku zatrudniała ponad 200 000 pracowników.

Volkswagen na nowo wymyślił oznaczenie GTI

Nowe logo Hondy

Logo, które aktualnie wykorzystuje Honda, to delikatnie zmodyfikowany znak, wprowadzony na rynek w 1981 roku. Logo Uległo delikatnej modyfikacji w 2000 roku i od tego czasu pozostaje niezmienione. Trzeba przyznać, że znak starzeje się całkiem nieźle. Gdybym miał coś zmieniać w logo Hondy, pewnie byłaby to typografia.

stare i nowe logo honda

Nowy znak wizualnie nawiązuje do logo używanego przez Hondę w latach 60-tych. Logo zadebiutowało na samochodach koncepcyjnych Saloon i Space-Hub i pojawiać się ma w „pojazdach elektrycznych Hondy nowej generacji”. Oznacza to, że nowy znak nie pojawi się na spalinowych samochodach firmy, a jedynie na elektrykach, wprowadzanych na rynek w bliżej nieokreślonej przyszłości. 

honda zero

Samochody koncepcyjne Saloon i Space-Hub, na których po raz pierwszy zadebiutował nowy znak, są także pierwszymi modelami z nowej serii 0. Zero reprezentuje tu zarówno nowy początek, nowy punkt wyjścia dla następnej generacji Hondy, jak i determinacja Hondy, aby osiągnąć zerowy wpływ na środowisko w całym cyklu życia pojazdu, w tym w działalności korporacyjnej, oraz zero śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem motocykli i samochodów Honda. Co ciekawe logo serii 0 jest tak zdeformowane, że przy odrobinie dobrych chęci, zobaczymy w nim literę H. Nie wiadomo natomiast, czy widoczna w logo Honda 0 typografia, zostanie przeniesiona w przyszłości na pozostałą tożsamość wizualną marki, zastępując przyciężkie szeryfy.

Trzeba przyznać, że zarówno Saloon, jak i Space-Hub, są samochodami wyjątkowo futurystycznymi. Nie ma więc szans, żeby w takiej formie trafiły do sprzedaży. Na ich podstawie mają jednak powstać modele, które trafią na rynek już w 2026 roku.

Zaprezentowany przez Hondę na CES 2024 w Las Vegas znak jest umiejętnym połączeniem nowoczesnego minimalizmu, z sentymentalnym powrotem do przeszłości. Choć kształt znaku wywodzi się z lat 60 ubiegłego wieku, to świetnie wygląda na futurystycznych samochodach koncepcyjnych. A Ty co sądzisz o nowym logo Hondy?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Nalepka
1 rok temu

W sumie fajne to ziarenko kawy 😉
Chętnie zobaczyłbym jednak jak to logo jest skalowalne, czy jest wersja pozioma i czy w ogóle wchodzą w grę różne inne proporcje sygnetu do logotypu. Czy ono jest responsywne?

Daniel Nalepka
1 rok temu

Trochu to smutne, ale chyba prawdziwe…

3
0
Would love your thoughts, please comment.x