Honda zaprezentowała na targach CES 2024 w Las Vegas nowe logo dla przyszłych pojazdów elektrycznych.
Honda to japoński producent samochodów, motocykli, skuterów, samolotów, silników, robotów oraz różnego rodzaju maszyn. Firma została założona w 1948 roku przez Soichiro Hondę i Takeo Fujisawę. W 2015 roku Honda była ósmym największym producentem samochodów na świecie, a w 2017 roku zatrudniała ponad 200 000 pracowników.
Nowe logo Hondy
Logo, które aktualnie wykorzystuje Honda, to delikatnie zmodyfikowany znak, wprowadzony na rynek w 1981 roku. Logo Uległo delikatnej modyfikacji w 2000 roku i od tego czasu pozostaje niezmienione. Trzeba przyznać, że znak starzeje się całkiem nieźle. Gdybym miał coś zmieniać w logo Hondy, pewnie byłaby to typografia.
Nowy znak wizualnie nawiązuje do logo używanego przez Hondę w latach 60-tych. Logo zadebiutowało na samochodach koncepcyjnych Saloon i Space-Hub i pojawiać się ma w „pojazdach elektrycznych Hondy nowej generacji”. Oznacza to, że nowy znak nie pojawi się na spalinowych samochodach firmy, a jedynie na elektrykach, wprowadzanych na rynek w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Samochody koncepcyjne Saloon i Space-Hub, na których po raz pierwszy zadebiutował nowy znak, są także pierwszymi modelami z nowej serii 0. Zero reprezentuje tu zarówno nowy początek, nowy punkt wyjścia dla następnej generacji Hondy, jak i determinacja Hondy, aby osiągnąć zerowy wpływ na środowisko w całym cyklu życia pojazdu, w tym w działalności korporacyjnej, oraz zero śmiertelnych kolizji drogowych z udziałem motocykli i samochodów Honda. Co ciekawe logo serii 0 jest tak zdeformowane, że przy odrobinie dobrych chęci, zobaczymy w nim literę H. Nie wiadomo natomiast, czy widoczna w logo Honda 0 typografia, zostanie przeniesiona w przyszłości na pozostałą tożsamość wizualną marki, zastępując przyciężkie szeryfy.
Trzeba przyznać, że zarówno Saloon, jak i Space-Hub, są samochodami wyjątkowo futurystycznymi. Nie ma więc szans, żeby w takiej formie trafiły do sprzedaży. Na ich podstawie mają jednak powstać modele, które trafią na rynek już w 2026 roku.
Zaprezentowany przez Hondę na CES 2024 w Las Vegas znak jest umiejętnym połączeniem nowoczesnego minimalizmu, z sentymentalnym powrotem do przeszłości. Choć kształt znaku wywodzi się z lat 60 ubiegłego wieku, to świetnie wygląda na futurystycznych samochodach koncepcyjnych. A Ty co sądzisz o nowym logo Hondy?
W sumie fajne to ziarenko kawy 😉
Chętnie zobaczyłbym jednak jak to logo jest skalowalne, czy jest wersja pozioma i czy w ogóle wchodzą w grę różne inne proporcje sygnetu do logotypu. Czy ono jest responsywne?
Mam wrażenie, że branża moto jest najsłabiej opisaną branżą, jeżeli chodzi o kwestie brandingowe. Pewnie to dlatego, że w znakomitej większości korzystają z wewnętrznych działów graficznych, które w przeciwieństwie do studiów projektowych nie mają wielkiego interesu w publikowaniu case study itp
Trochu to smutne, ale chyba prawdziwe…