Od prawie 50 lat GTI oznacza w Volkswagenie samochód zapewniający radość z jazdy i ponadprzeciętne osiągi. Teraz linia ta szykuje się do elektrycznej rewolucji.
O nowym logo linii GTI dowiedzieliśmy się, jak to w takich przypadkach bywa, ze zgłoszenia patentowego. Znak towarowy został złożony w niemieckim urzędzie patentowym pod koniec lipca i został znaleziony przez serwis CarBuzz. Brak jakiegokolwiek komentarza marki, sprawia, że musimy się domyślać intencji Volkswagena.
Nowe logo Volkswagen GTI
Do tej pory linia GTI reprezentowana była przez logotyp złożony egipcjanką – krojem typu slab. Te dość klasyczne, mocno zaakcentowane litery, na samochodach występowały ostatnio w kolorze czerwonym z chromowanym obrysem.
W nowym logotypie, złożonym w niemieckim urzędzie patentowym, G i T zachowały klasyczny krój, natomiast w miejsce I pojawiła się błyskawica. Sugeruje to, że Volkswagen chce utrzymać sportowy emblemat przy życiu i wykorzystać go w przyszłych modelach elektrycznych. W mojej opinii można się było pokusić o odważniejszą zmianę, bo błyskawica nijak nie pasuje do mocno zaakcentowanych szeryfów.
Zestawienie naszych zachodnich sąsiadów z symbolem błyskawicy może nie kojarzyć się najlepiej. Rejestracja znaku towarowego GTI świadczy o tym, że mimo elektryfikacji części modeli, Volkwagen nie wycofuje się zarówno z linii R, jak i GTI. Sam znak prezentuje się jednak dość kiepsko – chęć połączenia klasycznego kroju z nowym symbolem w mojej opinii nie wyszła najlepiej. A Ty co sądzisz o zarejestrowanym przez Volkswagena znaku towarowym GTI?