Aktualności Branding

Facebook odświeża tożsamość wizualną

Facebook odświeżył tożsamość wizualną

Wczoraj odświeżoną tożsamość wizualną zaprezentował Facebook. Zmieniono logo, kolorystykę i ikonografię, w tym ikony reakcji.

Facebook to najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom nawiązywanie kontaktów z przyjaciółmi, rodziną i innymi osobami. Platforma chwali się 2 miliardami aktywnych użytkowników odwiedzających Facebooka każdego dnia.

Jak pisze Facebook w komunikacie dla mediów, za odświeżeniem tożsamości wizualnej Facebooka stały 3 kluczowe czynniki:

  • Uwydatnienie najbardziej kultowych elementów marki, aby stworzyć charakterystyczny, odświeżony Facebook.
  • Ujednolicenie sposobu, w jaki marka Facebook ożywa w doświadczeniach związanych z produktami i marketingiem.
  • Stworzenie szerokiego zestawu kolorów – zakotwiczonego w podstawowym niebieskim kolorze – który jest wszechstronny i żywy, a także zaprojektowany tak, aby był bardziej dostępny dla ludzi.

Nowe logo Facebooka

Do tej pory Facebook reprezentowany był przez charakterystyczny niebieski logotyp. Znak nie był zły, ale jak patrzę na jego poprawioną wersję, to widzę, że można go było ulepszyć. 

stare i nowe logo Facebooka

Nowe logo Facebooka przeszło tak naprawdę tylko kosmetyczne zmiany. Prawdopodobnie zdecydowana większość użytkowników nie dostrzegłaby zmiany, gdyby jej nie komunikowano. Bardziej dociekliwi dostrzegą bardziej zaokrąglone liternictwo bądź to, że znak zyskał trochę oddechu, poprzez zwiększenie światła między poszczególnymi znakami. Być może jest to niewielka zmiana, ale dla mnie zdecydowanie na plus.

Stara i nowa ikona Facebooka

Zmieniono także ikonę Facebooka. Tutaj najbardziej rzuca się w oczy zmiana koloru i usunięcie, wprowadzonego całkiem niedawno gradientu. Modyfikacji poddano także kształt litery „f” i jej umiejscowienie w kole.

Facebook – Nowa kolorystyka

Poza logo zaprezentowano także nową paletę kolorów. Tutaj nie ma zaskoczenia – w palecie dominuje kolor niebieski, choć ten podstawowy jest teraz bardziej żywy. Facebook pisze, że głęboki zakres tonalny drugorzędnych błękitów pozwala na elastyczność, zapewniając jednocześnie równowagę jako pojedynczy wyraz tożsamości naszej marki.

Facebook – Nowe ikony i reakcje

Zespół projektantów z Meta odświeżył także ikony i reakcje, czyli wizualny sposób, w jaki ludzie mogą reagować na post, komentarz lub historię. Nowa ikonografia ma być czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna dla różnych potrzeb i łatwa w interakcji. Chyba za mało czasu spędzam na Facebooku, by powiedzieć, czym się różnią nowe reakcje od poprzednich. Wiem jednak, że są one testowane i zostaną wprowadzone w nadchodzących miesiącach.

Zespół graficzny Mety wciąż pracuje nad rozwojem wizualnym swoich serwisów i aplikacji. Po odświeżeniu Instagrama i nowym serwisie Threads przyszła pora na nową tożsamość wizualną Facebooka. W obliczu tego, w jaki sposób projektanci z Mety mogą dopieszczać swoje serwisy aż żal patrzeć, jak wygląda projektowanie u Elona Muska, w jego serwisie X, czyli nieodżałowanym Twitterze.

Facebook odświeżył swój wizerunek i zrobił to jak trzeba. Wszystkie nowe elementy wyglądają lepiej od poprzedników, a ja się tylko zastanawiam, za ile lat kółko graficzne zatoczy krąg i do mody wrócą, usuwane właśnie gradienty. Jak myślicie?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x