Wprawdzie od ogłoszenia rebrandingu Johnson & Johnson minęło kilka dni, ale być może go przegapiłeś. A to chwila ważna, bo to pierwsza zmiana od prawie 140 lat.
Johnson & Johnson to amerykański międzynarodowy koncern farmaceutyczny i medyczny, z siedzibą w New Jersey. Jest największym na świecie producentem produktów medycznych i konsumenckich. Firma została założona w 1886 roku i oferuje szeroką gamę produktów i usług, które pomagają ludziom na całym świecie zachować zdrowie i dobre samopoczucie.
Nowe logo Johnson & Johnson
Do tej pory amerykańska marka wykorzystywała znak oparty na podpisie jednego ze swoich założycieli Jamesa Wooda Johnsona. Logo funkcjonowało w przestrzeni od 1887 roku. Ten bardzo charakterystyczny podpis znają z pewnością wszyscy, bo produkty Johnson & Johnson dostępne są w naszym kraju od wielu lat. Znak był może trochę starodawny, jednak na pewno bardzo rozpoznawalny.
W przeprojektowanym wizerunku Johnson & Johnson podpis jednego z założycieli zastąpiono nowoczesnym logotypem, który zdaniem firmy odzwierciedlać ma skupienie na farmaceutykach i urządzeniach medycznych. Nowy znak niestety nie wyróżnia się w mojej opinii niczym szczególnym i trudno poza zastosowaną kolorystyką znaleźć tu nawiązanie do poprzednika.
Zmiana logo Johnson & Johnson pociągnęła za sobą oczywiście zmianę monogramu J&J. W nowym postawiono na czytelność znaku &, który w poprzedniku był jedynie niezgrabnym maźnięciem.
Bezpośrednią przyczyną rebrandingu jest fakt, że koncern Johnson & Johnson podzielił się niedawno na dwie firmy. Jedna, działająca pod szyldem Johnson & Johnson skupiać się ma na urządzeniach medycznych i lekach, a druga, działającą pod marką Kenvue, na produktach zdrowotnych dla konsumentów. Oryginalny skrypt, oparty na podpisie współzałożyciela Jamesa Wooda Johnsona, będzie nadal widoczny na produktach konsumenckich, takich jak szampon dla niemowląt od Kenvue. To trochę dziwna decyzja, że główna spółka pozostała przy nazwie Johnson & Johnson i zainwestowała w nowe logo, a klasyczne logo Johnson’s pozostanie na wybranych produktach, ale od marki Kenvue.
Poprzedni znak Johnson & Johnson przetrwał ponad 130 lat. Jestem przekonany, że ten nie dożyje nawet dziesiątej części tego czasu. Wszystko przez to, że znak zupełnie niczym się nie wyróżnia. Za ten dość dziwny rebranding odpowiada agencja Wolff Olins.