Aktualności Branding

Android znów zmienił logo

Kilka dni temu Google pokazało nowe logo Androida. To już druga zmiana, w ostatnich latach, bo w sierpniu 2019 roku obserwowaliśmy poprzedni rebranding marki.

System Android to popularny system operacyjny dla urządzeń mobilnych, który został opracowany przez firmę Google. Jest oparty na jądrze Linuxa i jest używany przez wiele smartfonów, tabletów, smartwatchy i innych urządzeń. Praktycznie od początku w identyfikacji wizualnej Androida możemy znaleźć sympatycznego robota Andy’ego.

Rebranding miesiąca #45: Android (sierpień 2019)

Nowe logo Androida

Od 2019 roku Android reprezentowany był przez minimalistyczny znak, w którym widniała nazwa systemu pisana małymi literami oraz głowa robota. Opisując ten znak przed czterema laty, pisałem, że nie jestem zadowolony, bo designerzy Google nie podjęli ryzyka, w związku z czym ich dzieło jest poprawne, jednak nie wyróżnia się niczym, co mogłoby zapaść w pamięć. Z perspektywy czasu oceniam jednak ten znak i cały wizerunek całkiem pozytywnie. 

stare i nowe logo Androida

Plotki o nowym logo Androida krążyły już od kilku miesięcy. Na targach CES 2023 pojawiła się bowiem głowa Androida w 3d. Wtedy zaczęły pojawiać się pogłoski o nowym logo systemu operacyjnego od Google, które jednak potwierdziły się dopiero pod koniec marca. W nowym logo, poza odświeżoną głową robota, która przedstawiona jest teraz w 3d, widzimy zmienioną warstwę typograficzną. Po raz pierwszy w historii nazwa systemu operacyjnego będzie zapisywana jak nazwa własna – Android. Krój pisma jest teraz bardziej zaokrąglony, przypominając ten, stosowany w latach 2004-2019.

Warianty logo Androida

Nowe logo Androida czerpie garściami z dobrodziejstw grafiki 3d. Robot potrafi mieć nie tylko inny kolor, ale też fakturę. Na wzór emoji czy innych animoji, Andy może mieć różne dodatki takie jak, chociażby słuchawki. Wpisuje się to w wizję Google, które określa Androida jako „najbardziej ekspresyjny system operacyjny”.

warianty nowego logo androida

Gdy niektóre branże, takie jak motoryzacja, dopiero przekonują się do stylistyki flat, branża tech powoli ją porzuca. Najlepszym przykładem na potwierdzenie tej tezy niech będzie Fluent UI – najnowszy system wizualny Microsoftu, applowski visionOS czy właśnie nowy wizerunek Androida. Gdy Android pokazywał poprzednią tożsamość wizualną, nie byłem jej fanem. Po czasie się do niej przekonałem i teraz nie jestem przekonany, że aktualny rebranding jest zmianą na plus. Być może za jakiś czas przekonam i do tego wizerunku systemu operacyjnego z sympatycznym zielonym robotem w logo. A Ty co sądzisz o przemianie Androida?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] na których pojawiła się głowa Androida w 3D. Pogłoski okazały się prawdziwe dopiero pod koniec marca, a oficjalnie informację potwierdzono dopiero w […]

0
Would love your thoughts, please comment.x