Aktualności Branding

Zmiany w Gazeta.pl – nowe logo, formaty i kolory

Kolejna marka Grupy Mediowej Agora zaprezentowała odświeżony wizerunek. Tym razem jest to Gazeta.pl – funkcjonujący od 2001 roku portal horyzontalny Agory.

Kilka dni temu opisywałem rebranding radio TOK FM, należącego do Grupy Eurozet, która od jakiegoś czasu należy do Agory, a dziś przyszła pora na kolejną markę z tej grupy mediowej. Gazeta.pl to nie tylko jeden z największych portali w Polsce, ale także kluczowy produkt cyfrowy Grupy Agora – jednej z największych firm mediowych w Polsce. Oba rebrandingi, poza właścicielem mediów, łączy chmurka dialogowa w logo.

Radio TOK FM prezentuje nowe logo, odświeżoną tożsamość wizualną i zapowiada zmiany antenowe

Rebranding Gazeta.pl

Rebranding Gazeta.pl obejmuje nowe logo i paletę barw oraz nowy sposób prezentacji treści. Poprzedziły go szerokie badania konsumenckie oraz wnioski z ankiety „Co Cię wkurza w portalach?”.

– W maju 2024 roku zapytaliśmy czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedziało nam ponad 2 tys. internautów, którzy podzielili się swoimi słusznie krytycznymi uwagami oraz oczekiwaniami. To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy to reakcja na tę potrzebę czytelników. Nowa Gazeta.pl napędzana jest przez zrozumienie świata i ludzi. Naszą misją jest dostarczanie rzetelnych, angażujących treści, które pomagają lepiej zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość, przyciągając jednocześnie uwagę jak najszerszego grona odbiorców – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

Nowe logo Gazeta.pl

Od startu portalu w 2001 roku, Gazeta.pl reprezentowana była przez znak, w którym w sygnecie znajdował się kwadrat ułożony z dziewięciu kropek. Widoczne poniżej odświeżone logo Gazeta.pl zadebiutowało 10 lat temu, w ramach identyfikacji wizualnej zaprojektowanej przez White Cat Studio. Przybliżałem Ci to logo, gdy cztery lata temu Gazeta zarzucała plagiat belgijskiej linii lotniczej. O ile sam sygnet jest dość generyczny i podobnym posługuje się kilka firm, to z delikatnym gradientem wyglądał dobrze. Niestety też dość mocno dominował nad delikatną typografią.

stare i nowe logo Gazeta.pl

Nowy znak jest znacznie bardziej wyrazisty, zarówno przez kolor tła, jak i wybrany krój pisma. Sama Gazeta.pl opisuje nowe logo jako proste, nowoczesne, inspirowane dialogiem i socialowym charakterem marki. W komunikacie Agory możemy przeczytać, że czytelny font w prostokątnym dymku nadaje mu wyrazisty charakter, a limonkowy kolor wyróżnia je na tle konkurencji. Dla mnie kolor nie jest limonkowy, a sam znak ma mało wartości odróżniającej. Logo w kontrze to po prostu biały napis Gazeta.pl w czarnym dymku dialogowym.

Nowa tożsamość wizualna Gazeta.pl

Nowa tożsamość wizualna Gazeta.pl stawia na kolor, nazywany przez Gazetę limonkowym, dużą typografię, emotikony i dymki dialogowe, które nie są jednak tak nachalnie wykorzystywane, jak w przypadku Tok FM. Nowa identyfikacja jest ewidentnie skierowana do młodszego odbiorcy.

Nowa Gazeta.pl to także, a może przede wszystkim, odświeżony serwis, który oferować ma nowe podejście do treści i zachęcać do ich eksplorowania.

Gazeta.pl w nowej odsłonie to przejrzysty, spójny ekosystem, który zachęca do eksplorowania treści i nowych formatów redakcyjnych, a jednocześnie podnosi komfort korzystania z portalu. Strona główna została zaprojektowana jako nowoczesne, dynamiczne medium, które inteligentnie dopasowuje się do zainteresowań użytkownika dzięki zaawansowanym narzędziom opartym na Big Data. Zespół Gazeta.pl, opierając się na wynikach badań czytelników, stworzył przestrzeń odpowiadającą na ich potrzeby – szybkiego dostępu do najważniejszych informacji i oszczędności czasu. Nowoczesne rozwiązania zwiększają interakcję użytkowników ze stroną, sprawiając, że korzystanie z portalu staje się jeszcze bardziej intuicyjne.

Gazeta.pl chce także wbrew całej branży oferować czytelnikom informację już na początku tekstu, zamiast ukrywać ją między reklamami, zmuszając użytkowników do dłuższego pobytu na stronie. To z pewnością należy pochwalić. Ta strategia także wydaje się próbą dotarcia do młodszego odbiorcy, o którego uwagę portal bić się będzie z TikTokiem czy innymi mediami oferującymi szybkie, krótkie materiały. Ciekaw jestem czy ktoś w branży zdecyduje się pójść drogą Gazety.

Projekt nowego logo przygotował Szymon Skrzypczak ze studia konsultingowo-projektowego Bidermann+Wide wspólnie z agencją Stratosfera. Bidermann+Wide określa się jako studio konsultingowo-projektowe specjalizujące się w tworzeniu zrównoważonej architektury wnętrz. Dla studia komunikacja wizualna jest gdzieś na szarym końcu, a mimo to mam wrażenie, że projekt wygląda lepiej, niż siostrzany TOK FM. Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o rebrandingu Gazety i nowym podejściu do serwowania treści.

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

2 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
GRAFIK - Daniel Nalepka
GRAFIK - Daniel Nalepka
5 miesiące temu

Czy z ankiet wynikało, że ludzie nie chcą w ogóle reklam i paywalla bo to ich wkurza w portalach i nie będzie tego w Gazecie?🤔

Czy socialowy charakter marki = komentarze pod artykułami, bo wrócą, prawda, skoro ma być społecznie? 🤔 Prawda???

Osobiście mam serdecznie dosyć tego marketingowego bełkotu, z którego nic nie wynika, a jest jakaś zasłona dymna, że niby się robiło konsultacje społeczne i wdrożyło oczekiwania użytkowników choć nie zrobiono w tym celu absolutnie nic 😥

SpeX
SpeX
5 miesiące temu

Ja mam wrażenie, iż może chodzić o zmianę sposobu pisania news artów. Dawniej, wszyscy robili pełen artykuł, z pełną kompozycją i wyrobieniem jakiś tam limitów wierszówki.

Jeśli, ktoś czytał nowego newsa, to 90% treści opisującej tło czytał wczoraj, przedwczoraj itp. Teraz jak widzę (i zaczęli to stosować przed zmianą wyglądu – tak mi się zdaje), stosują jakby sekcje, gdzie oddzielnie opisują hot news z ostatniej chwili, odzielnie kontekst zdarzenia itp. Dzięki czemu, nie trzeba tego samego czytać w kółko.

2
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x