Branding Design Top Wydarzenia

#PortfolioDay – czym jest i dlaczego powinieneś wziąć w nim udział?

#PortfolioDay
Obserwując dziś trendy na Twitterze, mogłeś dostrzec hashtag #PortfolioDay. Czym jest ta akcja, do kogo jest skierowana i dlaczego jako projektant powinieneś wziąć w niej udział, tego dowiesz się z tego wpisu.

Twitter jest moim ulubionym, jednocześnie bardzo niedocenianym w Polsce, medium społecznościowym. Ja uwielbiam Twittera za to, że odpowiednio dobierając obserwowane osoby i hashtagi, mamy dużą szansę, że codziennie otrzymywać będziemy wiadomości z interesujących nas tematów. Mój prywatny Twitter jest praktycznie w całości o sporcie. Projektantów obserwuję z blogowego konta, co pozwala mi mieć dwa zupełnie różne streamy, z których korzystam w zależności od nastroju i potrzeb.

Czym jest #PortfolioDay

#PortfolioDay to jedna z wielu ciekawych akcji rozpropagowanych na Twitterze. Jest to dzień, przypadający raz na trzy miesiące, podczas którego artyści, projektanci i inni twórcy prezentują swoje portfolio. Podobnie jak w przypadku #FollowFriday, podczas którego oznaczamy interesujące profile, nasz post oznaczamy hashtagiem #PortfolioDay, by łatwo można było znaleźć nasz wpis i żeby akcja mogła trafić do twitterowych trendów. Swój twitt warto oznaczyć także innymi hashtagami, odpowiadającymi dziedzinie, której dotyczy Twoje portfolio. Pozwoli to na wygodne filtrowanie setek wpisów.

Kiedy przypada #PortfolioDay

Co do dnia, w którym przypada #PortfolioDay były pewne nieścisłości, jednak zdecydowana większość osób trzyma się ustalenia, że Dzień Portfolio to drugi wtorek miesiąca, co trzy miesiące. Jeżeli masz ochotę zaprezentować światu swoje portfolio, to idealny dzień jest właśnie dzisiaj – 9 lipca 2019 roku. Jeżeli nie jesteś gotów i tak jak ja potrzebujesz trochę czasu, by dopieścić swoje portfolio, to nie musisz się martwić. Masz na to całe trzy miesiące, gdyż następne #PortfolioDay przypada na 8 października 2019. 

Dlaczego powinieneś wziąć udział w #PortfolioDay

#PortfolioDay to idealny moment, by zaprezentować światu swoje prace. Może to być motywacja, by posprzątać w swoim portfolio, bądź dodać nowe prace. Dzięki udziałowi w #PortfolioDay możesz znaleźć inspirujące projekty i ciekawych projektantów. Dzięki #PortfolioDay możesz wypromować swoją osobę, co zaowocować może ciekawymi współpracami, zarówno z potencjalnymi pracodawcami czy zleceniodawcami, jak i innymi projektantami, którzy często szukają współpracowników do pracy nad konkretnym projektem. Akcja to także świetna okazja do uzyskania feedbacku od projektantów z całego świata!

#PortfolioDay to świetna akcja, dzięki której zaprezentujesz światu swoje portfolio, a także będziesz mieć okazję zobaczyć prace projektantów z całego świata. Jest to także znakomita okazja do networkingu. Kto wie, być może Twoje prace zachwycą jakiegoś managera na Hawajach i dzięki temu będziesz mieć okazję projektować w biurze z widokiem na ocean? Ja oczywiście nie zdążę już ogarnąć swojego portfolio i celuję raczej w 8 października, jednak Ciebie gorąco zachęcam do udziału w akcji. Serdecznie zapraszam również do wklejania swoich portfolio, w komentarzach do tego wpisu!

 

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze