Aktualności Branding

Patreon ma nowe logo i odświeżony wizerunek

Patreon ma nowe logo i odentyfikację wizualną

Platforma monetyzacji Patreon zaprezentowała nową tożsamość marki, obejmującą świeżą typografię i schematy kolorów i, co najważniejsze, nowe logo.

Patreon to posiadająca siedzibę w San Francisco platforma crowdfundingowa stworzona przez muzyka Jacka Conte oraz dewelopera Sama Yam. Pozwala ona artystom na pozyskiwanie funduszy od patronów, okresowo lub od utworu. Jest popularna wśród muzyków, autorów podcastów, fotografów i autorów komiksów internetowych.

Nowe logo Patreon

Ostatni rebranding Patreona miał miejsce w 2017 roku. Amerykańska forma porzuciła wtedy znak, który towarzyszył jej od momentu powstania serwisu. W jego miejsce pojawił się znak, w którym widniała litera „P”, złożona z koła i prostokąta, umieszczona na okrągłej pomarańczowej apli. Później znak ewoluował, tracąc aplę i delikatnie zmieniając kolorystykę. Znak nie był zły, ale nie wyróżniał się niczym szczególnym.  Mam wątpliwość, czy sam sygnet, używany jako ikona czy favikona była czytelna dla niezorientowanego odbiorcy.

ikona patreon

Nowe logo Patreona to znów litera „P”, tym razem zaoblona tak, że przypomina bardziej nerkę bądź fasolkę. Sam Patreon uważa, że nowe logo jest celowo amorficzne – „nasze nowe logo nie ma dokładnej kanonicznej formy, nie ma jednego ostatecznego logo Patreon. Jest to dynamiczny obiekt w ciągłym ruchu, który reprezentuje energię kreatywności i stale ewoluującą naturę kultury i sztuki”.

Animacja logo Patreon

Poza samym sygnetem, który jak widzisz, potrafi być złotą, podziurawioną nerką, ale też żelką-fasolką, zmienił się także logotyp. Prosty bezszeryfowy krój zastąpiono fontem, którego zaoblenia nawiązują do tych, widocznych w sygnecie. Niezbyt podoba mi się droga, którą poszedł Patreon, jednak trzeba przyznać, że nowy znak się wyróżnia.

logotyp patreon

Dynamiczny sygnet to tylko połowa ekstrawagancji, którą zafundował nam Patreon. W nowej tożsamości wizualnej zmienia się także grubość logotypu. O ile zabieg ze zmieniającym się sygnetem, którego każda iteracja będzie inna, aby odzwierciedlić stale ewoluującą tożsamość platformy, jest dla mnie zrozumiały, to zupełnie nie wiem, po co serwisowi dynamiczny logotyp.

Dynamiczny logotyp Patreon

Patreon – nowa tożsamość wizualna

Poza nowym logo Patreon pokazał także zarys nowej identyfikacji wizualnej. Wraz ze znakiem zadebiutowała nowa kolorystyka i typografia. Za pomocą zdjęć Patreon chce teraz mocniej zaakcentować rolę twórców w całej platformie. Więcej o nowej tożsamości wizualnej i pomyśle na nią przeczytasz tutaj.

Identyfikacja wizualna Patreon

Podoba mi się pomysł postawienia autorów na pierwszym planie i idea dynamicznej identyfikacji wizualnej, obrazującej różnych twórców. Mam jednak wrażenie, że realizacja pomysłu przerosła projektantów, a nowa tożsamość wizualna jest zlepkiem średnio pasujących do siebie elementów. A Ty co sądzisz o rebrandingu Patreona? 

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x