Niedawno byliśmy świadkami zmiany logo kolejnej marki motoryzacyjnej. Tym razem padło na włoską firmę Iveco.
Iveco to włoskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w produkcji samochodów dostawczych, ciężarowych i wojskowych. Za pośrednictwem należącej do spółki Iveco Bus jest również czołowym producentem autobusów i podwozi autobusowych. Marka Iveco ma bardzo ciekawą historię, gdyż powstała w 1975 roku z połączenia działów produkcji samochodów ciężarowych kilku przedsiębiorstw, takich jak, chociażby Fiat, Alfa Romeo i Lancia.
Nowe logo Iveco
Do tej pory Iveco reprezentowane było przez logotyp przywodzący trochę na myśl lata 90. W istocie znak był jeszcze starszy, bo w tej formie logotyp występował od 1980 roku. Wcześniej, przez trzy lata, towarzyszył mu sygnet. Sam znak nie był zły, jednak w mojej opinii się trochę zestarzał.
Nowe logo Iveco nieśmiało wchodziło na samochody koncepcyjne i prototypy już w zeszłym roku. Dopiero niedawno zostało jednak oficjalnie zaprezentowane i trafiło na stronę www producenta. Nowy logotyp jest zdecydowanie bardziej współczesny i elegancki. Delikatne zaokrąglenia na zewnątrz liter nawiązują do poprzednika, jednak znak prezentuje się dużo czyściej i nowocześniej. Elementem odróżniającym jest tu pozioma kreska w literze „E”, która nie dość, że jest osobnym elementem, to jeszcze jest w innym kolorze – niebieska. To ukłon włoskiego producenta w kierunku elektromobilności i przemiany w motoryzacji.
Iveco zaprezentowało całkowicie przeprojektowane logo, stanowiące kulminację transformacji, która rozpoczęła się w 2022 roku wraz z wprowadzeniem koloru Blue Energy. Mnie się podoba nowy znak i nie wiem, czemu tyle zwlekano z wprowadzeniem go. A Ty co sądzisz o rebrandingu Iveco?