Jeżeli czytasz naszego newslettera, to już wiesz o odświeżonym wizerunku Zalando. W dzisiejszym tekście trochę ten temat rozwinę.
Nowe logo Zalando
Do tej pory Zalando reprezentowane było przez znak wprowadzony w 2016 roku. Ten natomiast był modyfikacją pierwszego logo firmy. Znak, choć bardziej wygląda na kostkę do gitary, nawiązuje do szpilki, takiej z buta. Wszystko dlatego, że firma na początku zajmowała się właśnie obuwiem. Krojem używanym w logo był prawdopodobnie zmodyfikowany FF Max, choć nie znalazłem oficjalnego potwierdzenia tych przypuszczeń.
Nowe logo Zalando odświeża typografię i wprowadza nową kolorystykę. Podoba mi się bardziej intensywna barwa sygnetu. Choć kształt liter w nowym logotypie też zdecydowanie bardziej mnie odpowiada, to mam wrażenie, że coś tu nie gra. Prawdopodobnie skopany jest kerning, bo znak budzi we mnie bliżej niezrozumiały niepokój.
W komunikacji korporacyjnej Zalando korzystać będzie z logotypu bez sygnetu. Czy jest to jasne i zrozumiałe dla odbiorcy? Nieszczególnie.
Nowa tożsamość wizualna Zalando
Zalando poza logo odświeża pozostałe elementy tożsamości wizualnej i prezentuje nową kampanię, przygotowaną na sezon jesień-zima, w której udział biorą między innymi Willem Dafoe czy Brigitte Nielsen.
Wraz ze zmianą logo Zalando pokazało odświeżoną typografię. Nowy krój, przygotowany specjalnie z myślą o firmie, ma kilka odmian od szerokich i grubych po wąskie i delikatne. Trend na zamawianie customowej typografii trwa w najlepsze i zupełnie mnie to nie dziwi, patrząc na koszty licencjonowania krojów. Sam bym sobie z chęcią zamówił jakiś krój dla Design Alley, ale chyba mnie nigdy nie będzie na to stać.
W ramach rebrandingu firma odświeżyła także swój kultowy pomarańczowy kolor. Teraz jest on ciemniejszy i bardziej wyrazisty. Szczerze mówiąc, porównując obie barwy, ta nowa podoba mi się bardziej. Z drugiej strony, gdybym nie wiedział o zmianie, to pewnie bym jej nie zauważył.
Kampania „W co się ubiorę?” powstała we współpracy z firmą Wieden + Kennedy Amsterdam. Od strony wizualnej za rebranding odpowiada Kurppa Hosk. Więcej o rebrandingu przeczytasz w oficjalnym komunikacie Zalando.
Daj znać w komentarzu, co myślisz o tej zmianie. Jak mamy na sali osoby znające się na typografii, to proszę o kilka słów, czy to ze mną jest coś nie tak, czy z tym logotypem.
W życiu bym się nie domyślił, że ta kostka do gry ma coś wspólnego z butami-szpilkami.
Nawet teraz, gdy to wiem, nie mogę dojść do tego jak 😉
a czy znasz wartości CMYK lub Pantone nowego pomaranczu?
Niestety na ten moment Zalando udostępniło tylko logo w RGB. Na więcej materiałów trzeba czekać, albo próbować konwertować ręcznie.