Aktualności Branding

Google wreszcie przyjęło Gemini do rodziny. Świadczy o tym nowe logo

google gemini nowa ikona

Po podsumowaniu marca a na moment przed podsumowaniem kwietnia zapraszam na mały newsowy przerywnik. Tym razem pokażę Ci nowe logo Google Gemini.

W lutym zeszłego roku jedno z usług AI od Google zmieniło nazwę z Bard na Gemini. Pisałem o tym w brandingowym przeglądzie miesiąca. Dwa miesiące temu pokazywałem Ci nową ikonę Google i zastanawiałem się, czy to początek większych zmian. Większych może nie, ale nowa ikona Google z pewnością miała wpływ na odświeżenie znaku Google Gemini. 

Nowe logo Google Gemini

Gemini debiutowało z logo z błękitno-niebieskiech barwach. Później do znaku dołączył fiolet i czerwień, a znak stał się dużo mniej wyrazisty. Logo nie wyglądało źle, ale mimo skorzystania z google’owskiego kroju pisma, nie kojarzyło się od razu z usługą od firmy z Mountain View.

Google przekształcając Barda w Gemini porzuciło dwie gwiazdki z zaoblonymi ramionami na rzecz jednej o ostrzejszych zakończeniach. Teraz ramiona są znów zaoblone, a przejście tonalne w ikonie nawiązuje do kolorów z logo Google. Czteroramienna gwiazda zyskała teraz na znaczeniu – nie jest już małym ozdobnikiem, a stała się pełnoprawnym sygnetem. Google uspójniło także kolorystykę typografii – nazwa Gemini jest teraz zapisana na czarno, jak inne usługi Google.

Gwiazda, podobnie jak to było do tej pory, funkcjonować może osobno, zarówno w ikonie, jak i elementach interfejsu narzędzia. Wydaje się, że zaoblenie ramion pociągające za sobą wizualne pogrubienie samej gwiazdy, wpłynie pozytywnie na jej prezencję w interfejsie narzędzia, zwłaszcza na mniejszych ekranach, gorszej jakości.

Nowa ikona Google. Czy to zapowiedź większych zmian?

Jeżeli jeszcze miałeś wątpliwość, że Gemini jest dla Google ważne, to ten ruch powinien tę wątpliwość rozwiać. Firma z Mountain View nową kolorystyką podkreśla przynależność Gemini do ekosystemu Google. Jak się okazało po czasie, odświeżenie ikony Google było tylko początkiem. Ciekaw jestem kolejnych zmian.

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

0 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze Najwięcej głosów
Opinie w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chętnie poznam Twoje przemyślenia, skomentuj.x