Po podsumowaniu marca a na moment przed podsumowaniem kwietnia zapraszam na mały newsowy przerywnik. Tym razem pokażę Ci nowe logo Google Gemini.
W lutym zeszłego roku jedno z usług AI od Google zmieniło nazwę z Bard na Gemini. Pisałem o tym w brandingowym przeglądzie miesiąca. Dwa miesiące temu pokazywałem Ci nową ikonę Google i zastanawiałem się, czy to początek większych zmian. Większych może nie, ale nowa ikona Google z pewnością miała wpływ na odświeżenie znaku Google Gemini.
Nowe logo Google Gemini
Gemini debiutowało z logo z błękitno-niebieskiech barwach. Później do znaku dołączył fiolet i czerwień, a znak stał się dużo mniej wyrazisty. Logo nie wyglądało źle, ale mimo skorzystania z google’owskiego kroju pisma, nie kojarzyło się od razu z usługą od firmy z Mountain View.
Google przekształcając Barda w Gemini porzuciło dwie gwiazdki z zaoblonymi ramionami na rzecz jednej o ostrzejszych zakończeniach. Teraz ramiona są znów zaoblone, a przejście tonalne w ikonie nawiązuje do kolorów z logo Google. Czteroramienna gwiazda zyskała teraz na znaczeniu – nie jest już małym ozdobnikiem, a stała się pełnoprawnym sygnetem. Google uspójniło także kolorystykę typografii – nazwa Gemini jest teraz zapisana na czarno, jak inne usługi Google.
Gwiazda, podobnie jak to było do tej pory, funkcjonować może osobno, zarówno w ikonie, jak i elementach interfejsu narzędzia. Wydaje się, że zaoblenie ramion pociągające za sobą wizualne pogrubienie samej gwiazdy, wpłynie pozytywnie na jej prezencję w interfejsie narzędzia, zwłaszcza na mniejszych ekranach, gorszej jakości.
Jeżeli jeszcze miałeś wątpliwość, że Gemini jest dla Google ważne, to ten ruch powinien tę wątpliwość rozwiać. Firma z Mountain View nową kolorystyką podkreśla przynależność Gemini do ekosystemu Google. Jak się okazało po czasie, odświeżenie ikony Google było tylko początkiem. Ciekaw jestem kolejnych zmian.