17 września rusza kolejny sezon Ligi Mistrzów UEFA, niestety znów bez polskich drużyn. Ten sezon przyniesie wiele nowości, a wśród nich odświeżoną identyfikację wizualną rozgrywek.
Od sezonu 2024/2025 UEFA wprowadziła nowy format europejskich pucharów. Największe zmiany dotyczą turnieju głównego, gdzie fazę grupową zastąpi faza ligowa. Zwiększono w niej liczbę drużyn z 32 do 36 i zrezygnowano z podziału na grupy. Wszystkie drużyny będą sklasyfikowane w jednej tabeli i rozegrają 4 mecze u siebie i 4 na wyjeździe z 8 wylosowanymi rywalami. 8 najlepszych drużyn tabeli awansuje do 1/8 finału, a 16 kolejnych drużyn rozegra dwumecz w dodatkowej rundzie fazy pucharowej.
Nowa identyfikacja wizualna UEFA Champions League
UEFA zaprezentowała dziś Kick of Light – nową tożsamość marki Ligi Mistrzów UEFA, zaprojektowaną w celu wsparcia najnowszej ewolucji najsłynniejszych klubowych rozgrywek piłkarskich na świecie.Kick of Light opiera się na charakterystyce pryzmatu, który rozbija białe światło na nieskończoną gamę kolorów. Charakterystyczna piłka, zbudowana z gwiazd, będąca w klipach kopułą zwieńczającą stadion, jest stylizowana teraz na szkło, a kolory poruszają się wokół krawędzi gwiazd, reprezentując szereg klubów rywalizujących w fazie ligowej.
Jak możemy przeczytać w komunikacie prasowym, istotą marki Ligi Mistrzów UEFA jest „najlepsi z najlepszych na największej scenie”. Kick of Light pozostaje wierny temu etosowi, utrzymując wysokiej jakości, wyrafinowany i prestiżowy wygląd. Głównym celem UEFA w rozwoju Kick of Light było stworzenie młodszego, bardziej nowoczesnego wyrazu marki, który nadal angażuje stałych fanów Ligi Mistrzów UEFA. Ważne jest, aby dostosować tożsamość zawodów do komunikacji cyfrowej i mediów społecznościowych, szczególnie w celu nawiązania kontaktu z młodszymi fanami.
Odświeżenie marki Ligi Mistrzów to również nieco udoskonalone nagranie hymnu UEFA Champions League, jednego z najbardziej rozpoznawalnych utworów w świecie sportu i rozrywki. Jego oryginalny kompozytor, Tony Britten, ulepszył orkiestrację i ponownie nagrał muzykę z udziałem starannie dobranej orkiestry i znanego na całym świecie chóru Tenebrae.
Nowa marka pojawi się we wszystkich aspektach marketingu Ligi Mistrzów UEFA, mediach cyfrowych, licencjonowaniu, wydarzeniach i transmisjach. Stworzono kompleksowe zestawy narzędzi, aby umożliwić UEFA i jej partnerom wykorzystanie marki w spójny i konsekwentny sposób na całym świecie. Jak Ci się podoba nowa czołówka i odświeżony wizerunek Ligi Mistrzów? Ja ostatnio tak rzadko oglądam piłkę nożną, że pewnie nie zauważyłbym różnicy.
źródło: uefa
Pomijając aspekt sportowy zmian, a także towarzyszącą korpogadkę panów z UEFA, z przykrością stwierdzam, że nowy motyw muzyczny pozbawiony jest „pazura”, jakim były słyszalne instrumenty w poprzedniej wersji hymnu LM. Zestawiając to z nowym filmowym intro rozgrywek, czułem się jakbym oglądał mecz przy pustych trybunach. Brakuje jeszcze dźwięku cykady i widoku przetaczającego się przez ekran pustynnego krzaka 😉 Natomiast w temacie grafik dodanie większej palety barw odbierałbym jako otwarcie się na młodszego widza.