Employer branding nabiera w ostatnich latach coraz większego znaczenia. Biorą to pod uwagę nawet armie na całym świecie. Po niemieckiej Bundeswerze teraz nowe logo pokazała armia USA.
Nowe logo armii USA
Do tej pory US Army reprezentowane było przez logo, które równie dobrze mogło być naszywką na mundurze. Składało się ono z dwóch czarnych pól, z żółtym obrysem. Na większej znajdowała się biała gwiazda, z dodatkowym żółtym obrysem, a na mniejszym nazwa U. S. Army, złożona kanciastym bezszeryfowym krojem. Całość zdecydowanie pasowała do branży, choć nie prezentowała się moim zdaniem dobrze.
Nowe logo jest uproszczeniem poprzedniego znaku. W logo pozostaje żółto złota gwiazda i napis U.S. Army, złożony tym razem bezszeryfowym, pozbawionym ozdobników, choć nawiązującym odrobinę kształtem liter do poprzednika. Z logo zniknęły natomiast obrysy i pola pod elementami, nadające znakowi wojskowy charakter. Nowe logo U.S. Army przypomina teraz raczej znak korporacyjny niż stricte militarny.
Rebrandingowi, poza zmianą logo i fontu korporacyjnego, towarzyszy akcja reklamowa pod hasłem „Be All You Can Be”. W centrum promocji marki znajdują się dwa filmy, których narratorem jest nominowany do nagrody Emmy i Critics’ Choice Award aktor Jonathan Majors, gwiazda „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” i „Creed III”. Promocja ma zachęcić przyszłych rekrutów do wstąpienia do armii, jako alternatywy do innych ścieżek kariery. Więcej o nowym wizerunku U.S. Army przeczytasz tutaj.
Siły Zbrojne USA mają szczególne miejsce w amerykańskiej kulturze. Szacunku narodu do amerykańskich żołnierzy nie da się porównać do tego, co znamy z Europy. Mimo to najwyraźniej armia nie jest tak atrakcyjnym pracodawcą, jakim chciałaby być. Stąd zdecydowano się na rebranding, który wizerunkowo zbliża U.S. Army do korporacji. A Co Ty sądzisz o zmianie wizerunku amerykańskiej armii?
Fajne, takie zabawkowe 😉
Podoba mi się 👍
Prościej i dobitniej się już chyba nie da!
video nie działa.
Co ciekawe film zniknął z YT i innych miejsc. Podmieniłem na inny z tej serii.