Zanim oddam się w pełni tworzeniu dzisiejszego newslettera, czas na szybkiego newsa. Sprawdźcie odświeżony wizerunek Woo.
Firma Woo, stojąca za WooCommerce, rozpoczęła swoją działalność w 2008 roku jako WooThemes. Dziesięć lat temu WooThemes zostało przejęte przez firmę Automattic, właściciela serwisów WordPress.com i Tumblr oraz takich wtyczek i usług jak Gravatar, Jetpack czy Aksimet. W 2017 roku firma podjęła decyzję o skoncentrowaniu Woo na e-commerce, a obecnie WooCommerce jest jedną z pięciu najpopularniejszych wtyczek WordPress i najchętniej używaną platformą e-commerce z 7 milionami aktywacji.
Nowe logo Woo
Od startu witryny WooThemes, a później WooCommerce reprezentowane było przez logotyp, w którym słowo Woo znajdowało się na komiksowym dymku, do którego czasem dodawana była właśnie fraza Themes czy Commerce. Po skupieniu działalności na dostarczaniu rozwiązania e-commerce logo straciło sens, a wręcz mogło wprowadzać w błąd, sugerując, że Woo może być platformą społecznościową czy komunikatorem.
Nowy logotyp zmienia sposób zapisu z Woo na woo, a jego pierwsza litera jest oczywistym, choć nie prostackim nawiązaniem do koszyka zakupowego. Kolorystyka nowego logotypu jest teraz bardziej intensywna, co mnie się podoba. Choć logo nie musi pokazywać w sposób dosłowny, czym się zajmuje firma, to w tym przypadku takie nawiązanie zupełnie mnie nie przeszkadza.
Woo – odświeżona identyfikacja
Rebranding Woo to nie tylko nowe logo, to także odświeżona identyfikacja wizualna, z nową paletą barw, typografia, zdjęcia i inne elementy.
To nie była tylko szybka zmiana garderoby — to wynik ogromnej współpracy w całej firmie i nie mogę być bardziej dumny z rezultatu. Zaprojektowaliśmy tę markę, aby wyróżniała się na tle konkurencji tym, jak wyglądamy, w co wierzymy i jak komunikujemy nasze wartości. To odzwierciedlenie ekscytującej przyszłości, którą budujemy. A to dopiero początek! – Tamara Niesen,
Nowa paleta barw Woo kręci się wokół fioletu i jego różnych odcieni. Na pierwszy rzut oka jest dość nudno, jednak ten rebranding udowodnił, że odpowiedni dobór odcieni, wspierany bielą i naprawdę niewielką ilością dodatkowych kolorów, może sprawić, że identyfikacja będzie wyglądała dobrze i nowocześnie.
Ważną rolę w identyfikacji wizualnej Woo odgrywają bąbelki zwane Woobles. Pojawiają się one jako tło czy ramki do zdjęć. Tworzone są one przez trzy rozszerzające się owalne kształty. Woobles zdaniem Woo ucieleśniają wzrost, stabilność i świętowanie, które są fundamentalne dla marki.
Jeżeli chodzi o typografię, to jest tu dość klasycznie. Podstawowym krojem wybrano rodzinę Proxima Nova, projektu Marka Simonsona, a uzupełnia ją Inter, zaprojektowany przez Rasmusa Anderssona. Chciałbym pochwalić Woo, że nie ulegli pokusie wykorzystania jakiegoś zaokrąglonego kroju, nawiązującego do logotypu. Krój typu rounded z logo i bąbelkami, to byłoby za wiele.
Woo zafundowało sobie bardzo solidny rebranding. Logo jest sugestywne, ale nie prostackie, kolorystyka nowoczesna, a język projektowy łatwy do wdrożenia i wykorzystywania. Dobra robota. A Ty co sądzisz o rebrandingu Woo?