Aktualności Branding Top

Walmart odświeża logo i tożsamość wizualną

nowe logo walmart

Pierwsza duża zmiana w tym roku dotknęła Walmart – jednego z największych na świecie sprzedawców detalicznych.

Walmart to wielokanałowy sprzedawca detaliczny. Co tydzień około 255 milionów klientów i członków odwiedza ponad 10 500 sklepów i liczne witryny eCommerce w 19 krajach. Z przychodami w roku podatkowym 2024 w wysokości 648 miliardów dolarów Walmart zatrudnia około 2,1 miliona pracowników na całym świecie.

Decathlon ma nowe logo i identyfikację wizualną

Nowe logo Walmart

Od 2008 roku Walmart posługuje się logotypem, któremu towarzyszy żółta iskra, która zamieniła funkcjonującą przez 16 lat gwiazdę. Po pewnym czasie iskra stała się na tyle rozpoznawalna, że została odłączona od logotypu i te dwa elementy funkcjonować mogą osobno. Tak też komunikuje je Walmart, jednak na potrzeby porównania, zestawiłem znaki w ich nieoficjalnej wersji.

stare i nowe logo walmart

Poprzedni logotyp złożony był jakąś wariacją na temat kroju Myriad. Choć trudno mi powiedzieć coś złego o tym kultowym kroju, to customowe zaokrąglenia w literze „W” i „a” trąciły już trochę myszką. Poza kształtem litery „t” nowy logotyp porzucił charakterystyczne elementy poprzednika, ale nowy krój wydaje się mieć więcej charakteru. 

stary i nowy logotyp walmart

Odświeżona iskra ma grubsze i bardziej zaokrąglone elementy. Są one także umieszczone bliżej siebie, więc symbol jest bardziej śmiały i rzucający się w oczy. Nowy Spark pasuje także lepiej do nowej typografii, która także zyskała na grubości. Moim zdaniem oba elementy zmieniły się na lepsze.

iskra walmart

Przez kilkanaście lat iskra stała się na tyle rozpoznawalna, że nic dziwnego, że Walmart pozwala sobie na korzystanie z niej bez towarzyszącego logotypu bądź odwrotnie. Zwłaszcza że pierwszym logo firmy był właśnie logotyp i to on stał się bazą dla każdego kolejnego znaku, którym posługuje się sklep.

Odświeżona identyfikacja wizualna Walmart

Zdaniem firmy zaktualizowana identyfikacja marki pomoże Walmartowi zbudować wiarygodność i relacje, stać się znanym z wygodnych usług cyfrowych i być postrzeganym jako marka bardziej nowoczesna i dynamiczna kulturowo. Oto niektóre z kluczowych cech odświeżonej marki:

  • Logotyp inspirowany jest klasyczną czapką kierowcy ciężarówki Sama Waltona i ożywiony nowoczesnym, niestandardowym krojem pisma, który wyróżnia Walmart na tle innych.
  • Iskra emanuje energią Walmartu i pozostaje latarnią, która prowadzi klientów przez wszystkie aspekty doświadczenia związanego ze sklepem Walmart.
  • Paleta kolorów — True Blue i Spark Yellow — nawiązuje do najbardziej rozpoznawalnych odcieni sklepu i jego tradycyjnego koloru niebieskiego, jednocześnie wprowadzając nowe aktualizacje, aby marka zachowała świeżość.
  • Ton przekazu jest przystępny, zrozumiały i odzwierciedla miliony klientów robiących zakupy w sklepach Walmart, niezależnie od tego, czy jest on przekazywany za pomocą głosu marki, ilustracji czy fotografii. 

Nowa paleta barw

Nowa paleta barw składa się z trzech kolorów podstawowych – True Blue, White i Spark Yellow oraz trzech kolorów dodatkowych, będących odcieniami niebieskiego, nazwanymi Sky Blue, Everyday Blue i Bentonville Blue. Nowa kolorystyka jest bardziej żywa i odważna od poprzedniej, co sugerować może zarówno przestawienie wektora zainteresowania na sprzedaż online, jak i skierowanie oferty dla młodszego klienta.

Nowa typografia

Everyday Sans budowa

Everyday Sans to niestandardowa rodzina fontów stworzona wyłącznie dla Walmart. Utylitarna, ale piękna, została zaprojektowana tak, aby starannie zrównoważyć ekspresję z funkcjonalnością i jest używana we wszystkich komunikatach marki. Kształty poszczególnych liter są eleganckie i nowoczesne, zachowując jednocześnie pewne unikalne udziwnienia. Krój Everyday Sans ma pięć odmian – light, regular, medium, bold i black.

Everyday Sans odmiany

Nowy język wizualny

Walmart podszedł bardzo kompleksowo do opisu swojego języka wizualnego. Powstał potężny brandbook, w którym znajdziemy wytyczne dotyczące sposobów tworzenia charakterystycznych ramek, które widzicie we wszystkich materiałach, które Ci dziś prezentuję.

Mają one określone zaokrąglenia i formy dopasowane do konkretnych zastosowań. Ramki, przywodzące trochę na myśl szalenie popularne ostatnio bento gridy, przewijają się w całej tożsamości wizualnej firmy od strony www, przez layouty materiałów drukowanych, aż po samą prezentację rebrandingu.

Walmart wdroży odświeżoną tożsamość w różnych kanałach i punktach styku z klientami, od swojej witryny internetowej i aplikacji po sklepy i nowo otwarty Home Office w Bentonville w stanie Arkansas w styczniu 2025 roku. Daj znać w komentarzu, co myślisz o odświeżonym Walmarcie. Więcej zobaczyć możesz w interaktywnym brandbooku marki, który znajdziesz tutaj.

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x