Aktualności Branding

TVN odświeża logo po 11 latach

Nowe logo TVN

Duże zmiany w stacji TVN na wiosnę. Po ponad dziesięciu latach widzowie zobaczą nową oprawę antenową, a także odświeżone logo i hasło.

TVN to popularny, komercyjny polski kanał telewizyjny, który oferuje różnorodne programy, w tym seriale, filmy, wiadomości, talk-show i rozrywkę. TVN należy do TVN Warner Bros. Discovery – polskiego oddziału amerykańskiego przedsiębiorstwa środków masowego przekazu i rozrywki Warner Bros. Discovery.

Rebranding miesiąca #91: Warner Bros. (maj 2023)

Nowe logo TVN

Do tej pory, przez wiele lat, TVN reprezentowany był przez znak, w którym widniała nazwa stacji, złożona krojem Franklin Gothic Heavy, na tle niebieskiego koła. Logo i kolorystyka towarzyszyła stacji od startu, w październiku 1997 roku. 

Stare i nowe logo TVN

Nowe logo TVN to subtelny lifting poprzedniego znaku. Zmienił się kolor tła i wypełnienie liter. Te ostatnie nie są już żółte, a białe, a tło z jednolitego niebieskiego zmieniło się w niebieskie z delikatnym przejściem tonalnym. Gdy zestawiłem ze sobą dwa znaki, wydaje mi się, że odświeżone logo wygląda lepiej, szkoda tylko, że zaryzykowano z odświeżeniem typografii.

Bazując na trendzie upraszczania logotypów zastanawialiśmy się, jak odświeżyć logo TVN, żeby nie stracić jego rozpoznawalności? Wydawało się, że nie da się tego zrobić, ale Argentyńczycy mieli na to pomysł. To kosmetyczna zmiana, która sprawiła, że logo TVN stało się młodsze i lżejsze – Robert Przyszlak, dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN Warner Bros. Discovery.

Odświeżona oprawa i identyfikacja wizualna TVN

Nowe logo TVN to nie jedyna wiosenna zmiana w tym kanale. TVN po dekadzie zaprezentował nową oprawę, która ma pociągnąć za sobą zmiany w identyfikacji wizualnej stacji.

Do tej pory oprawa wizualna oprawa opierała się na grafice, a elementy oprawy były pochodną spotów wizerunkowych i zmieniały się co pół roku. Teraz z założenia w oprawie stacja wykorzystywać będzie grafiki z wizerunkiem gwiazd TVN. Do całego systemu marki wprowadzono także wielobarwną paletę barw złożoną z zielonego, czerwonego, żółtego, białego, granatowego, jasnoniebieskiego. Zachowano kolor niebieski jako podstawowy.

Cała idea nowej oprawy sprowadza się do trzech podstawowych faz: przyciąganie, połączenie i reakcja. Koło w naszym brandzie staje się wyzwalaczem, siłą sprawczą, która wchodzi w interakcję z innymi elementami i obrazuje siłę łączenia – opowiada Piotr Rucki, dyrektor działu kreacji TVN Warner Bros. Discovery.

Jak możemy przeczytać w wirtualnemedia.pl TVN zdecydował, że nową oprawę przygotuje argentyńska agencja Superestudio, z którym nadawca współpracował już przy nowej oprawie TVN7, a która wcześniej już wielokrotnie pracowała globalnie z Discovery i WBD, tworząc m.in. obecny branding Food Network. Poza logo i oprawą zmienić się ma także strona internetowa i profile we wszystkich social mediach.

nowa oprawa i nowe logo tvn

O ile odświeżone, nowe logo TVN mi się podoba, to nie jestem przekonany do nowej oprawy audiowizualnej. Spot promujący nową oprawę i ramówkę wygląda jak moje pierwsze próby animacji kształtów w After Effectsie. Szkoda, bo studio z Buenos Aires ma sporo znacznie lepszych projektów w portfolio. A Ty co sądzisz o nowym logo i oprawie stacji TVN?

Gustaw Grochowski

Założyciel DesignAlley.pl, designer, freelancer, blogger, ex rugbysta. Od ponad dziesięciu lat związany z designem i projektowaniem. Aktualnie na etacie w korpo, w pięknym i słonecznym Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej
Andrzej
2 miesięcy temu

Czy TVN uwzględnia życzenia odbiorców w sprawie przezroczystego logo i pasków informacjnych???

1
0
Would love your thoughts, please comment.x