Aktualności Branding

Mistrzostwa Świata 2026 mają logo

Pod koniec zeszłego tygodnia zaprezentowano logo Mistrzostw Świata w piłce nożnej, które odbędą się w 2026 roku w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych. Logo wzbudziło bardzo dużo kontrowersji. Czy słusznie?

Logo Igrzysk Olimpijskich LA 28 banerem reklamowym – co poszło nie tak?

XXIII Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2026

XXIII Mistrzostwa Świata odbędą się w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych w 2026 roku. Będzie to pierwszy turniej mistrzostw świata, który zostanie zorganizowany w trzech państwach. Po raz pierwszy również wystąpi 48 reprezentacji narodowych. Impreza zostanie rozegrana na 16 arenach w 16 miastach. Turniej ma odbyć się w dniach 11 czerwca 2026 – 19 lipca 2026.

Logo Mistrzostw Świata 2026

Tradycyjnie każdy turniej Mistrzostw Świata ma swoje własne logo. W wielu przypadkach, jak chociażby trzy ostatnie imprezy, w Katarze, Rosji i Brazylii, widnieje w nim Puchar Świata FIFA – statuetka zaprojektowana przez włoskiego artystę Silvio Gazzanigę. Popularności statuetce może dorównać tylko piłka, która znalazła się w logo 17, z rozegranych dotychczas 22 turniejów (na potrzeby tego zestawienia za logo wczesnych turniejów uznałem ich oficjalne plakaty).

Logo Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2026

Logo Mistrzostw Świata 2026 to po prostu zapisana wertykalnie liczba 26, na której umieszczono logotyp FIFY oraz zdjęcie Pucharu Świata FIFA. Na pierwszy rzut oka można się zastanawiać, dlaczego projektanci zdecydowali się na użycie zdjęcia pucharu, zamiast jego jakiejś ilustracyjnej adaptacji, bądź nawet przestrzeni negatywowej. Ten ostatni zabieg wykorzystano w logo Oskarów i moim zdaniem wyszło to całkiem nieźle. Jak dowiedzieliśmy się już dwa dni później, liczba 26 może być wypełniane różnymi wzorami, zależnymi od miasta gospodarza. Po raz pierwszy w historii miasta gospodarze mają swoje unikalne znaki.

Logo Mistrzostw Świata 2026 kontrowersje

Logo Mistrzostw Świata 2026 wzbudziło sporo kontrowersji, nie tylko wśród projektantów, ale też wśród miłośników piłki nożnej. Przygniatająca liczba ocen była negatywna. Zaprezentowana poniżej przeróbka logo imprezy był jednym z kulturalniejszych komentarzy.

Jak to bywa zazwyczaj w tego typu przypadkach, wielu projektantów zdecydowało się zaprezentować swoje pomysły na logo imprezy, bądź poprawienie oficjalnego znaku. Niestety najczęściej tego typu grafiki prezentują jeszcze gorszy poziom od pierwotnego logo. Tym razem chciałbym pokazać Ci logo, zaprojektowane przez Matta Kauzlaricha, z amerykańskiego studio 1344, specjalizującego swię w brandingu sportowym, bo ja sam, gdybym miał poprawiać logo mundialu, podążałbym w tym kierunku.

alterantywa pokazana przez matt kauzlarich

Planowane na nadchodzące lata w Ameryce Północnej imprezy – Igrzyska Olimpijskie 2028 i Mistrzostwa Świata, pokazały nową drogę dla identyfikacji imprez sportowych. O ile dynamiczne logo Igrzysk w Los Angeles zostało banerem reklamowym, czego nie można ocenić pozytywnie, to jestem przekonany, że zmieniający się znak Mistrzostw Świata, które odbędą się w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych w 2026 roku, wyznaczy trendy na nadchodzące lata. A Ty co sądzisz o logo imprezy? Zgadzasz się z moją opinią?

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x