Dostawca urządzeń grzewczo-chłodzących opartych o OZE poinformował o wizualnych zmianach swojej marki. Powodem do rebrandingu jest 10. rocznica obecności na rynku oraz zaakcentowanie zmian, które zaszły w ciągu ostatnich lat, czyli powiększenia portfolio produktów i usług.
GAZUNO to firma inżynieryjna, która wspiera projektantów, audytorów energetycznych i klientów końcowych w doborze i analizie efektywnych systemów opartych o OZE. To również twórca dedykowanego panelu do zdalnego monitoringu efektywności pracy urządzeń i instalacji. Dziś jest głównym dostawcą na terenie Polski urządzeń włoskich producentów Robur, Innova, Enerblue oraz fińskiej marki Oilon.
Znak w wersji podstawowej jest spersonalizowaną formą literniczą odzwierciedlającą zarówno techniczny jak i humanistyczny charakter firmy. Symetryczne litery A i N akcentują pełen wachlarz usług oferowanych przez GAZUNO. Charakterystyczna litera „G” ze znaku może funkcjonować osobno jako sygnet.
Głównym elementem graficznym marki jest pomarańczowa strzałka, która w zależności od położenia symbolizuje budynek, wzrost, jakość, przyszłość. Zdecydowano się na dodanie sloganu „czysta energia”, który wskazuje na stosowanie ekologicznych, odnawialnych źródeł energii, ale odnosi się też do dobrej energii panującej wewnątrz firmy.
– Nadszedł czas na ewolucję wizualną, aby odzwierciedlić miejsce, w którym dziś rzeczywiście jesteśmy – wyjaśnia Piotr Langowski, dyrektor zarządzający GAZUNO. – Zaczynaliśmy jako dostawca gazowych pomp ciepła jednej marki, dziś oferujemy produkty kilku europejskich producentów oraz zapewniamy wsparcie na każdym etapie, czyli jesteśmy z klientem przy koncepcji, przez realizację aż po przeglądy. Nowa identyfikacja nawiązuje do tego, jak definiują nas klienci – logo jest techniczne, dynamiczne, konkretne i pełne czystej, dobrej energii. Zdecydowaliśmy się pozostawić nazwę, żeby podkreślić nasze korzenie.
Metamorfozie uległa również strona www.gazuno.pl. Klientami firmy są nie tylko branżyści, ale też dyrektorzy szkół czy muzeów, samorządowcy, przedsiębiorcy, właściciele obiektów handlowych i zakładów produkcyjnych. Dla nich ważne jest dokładne zrozumienie tematu i poznanie możliwości urządzeń.
– Chcieliśmy, żeby nowa strona internetowa była nośnikiem informacji i wsparciem dla naszego działu techniczno-handlowego. Pojawiły się studia przypadku z różnych branż, FAQ, zapisy na szkolenia online i newsletter, rozpisaliśmy też etapy procesu przedsprzedażowego i opieki posprzedażowej. To usprawniło współpracę z inwestorami – dodaje Piotr Langowski.
Celem zmian wizualnych w GAZUNO, było również pokazanie w praktyce hasła: firma to zespół. Zdecydowano się na nietypowe rozwiązanie – na banerze otwierającym stronę nie widać oferty sprzedażowej. Pokazano za to zespół w siedzibie firmy, czyli Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Za nową identyfikację wizualną odpowiada gdańska agencja TOFU Studio. Rebranding wsparła kampania wizerunkowa w mediach społecznościowych i sieci reklamowej Google.