Colgate-Palmolive zaprezentowało nowe logo korporacyjne i slogan. To pierwsza zmiana znaku od kilkudziesięciu lat.
Colgate-Palmolive Company to amerykański międzynarodowy koncern produkujący artykuły gospodarstwa domowego, mydło, detergenty, pasty i szczoteczki do zębów. Jej siedziba mieści się w Nowym Jorku. Przedsiębiorstwo powstało w 1928 roku z połączenia spółek Colgate i Palmolive-Peet, ale firma odnosi się do dziedzictwa Colgate, której początki sięgają 1806 roku.
Nowe logo Colgate-Palmolive
Poprzednie logo, z CP jako sygnetem, był używany prawdopodobnie od 1983 roku. Piszę prawdopodobnie, bo dotarłem do trzech różnych źródeł i każde wskazywało inaczej. Rozstrzał dat był ogromy – logo datowane było między 1953 a 83 rokiem. Nie podejmuję się rozstrzygnięcia, która informacja jest prawdziwa. Poza sygnetem, który był dość charakterystyczny, jednak nadawał się już do odświeżenia, w znaku widniała nazwa Colgate-Palmolive, zapisana kursywą i kapitalikami.
Nowe logo oparte jest na poprzedniku, jednak ma kilka zmian. Najbardziej rzuca się w oczy rzecz jasna umieszczenie w logo uśmiechu. Uśmiech kształtem przywodzi na myśl ten, stosowany w logo Colgate od 2018 roku. Nowy znak to także porzucenie kursywy i kapitalików na rzecz tradycyjnego zapisu Colgate-Palmolive. Nowy znak mi się podoba, choć mam wrażenie, że uśmiech sprawia, że podkreślona jest tu bardziej marka Colgate niż Palmolive.
Colgate-Palmolive pokazało także wersję ze sloganem „Make More Smiles”. Coś mnie w tej wersji znaku nie gra. Być może są to proporcje, między poszczególnymi elementami, może ich ułożenie. Wydaje mi się jednak, że można było dopasować claim lepiej.
Odświeżona identyfikacja Colgate-Palmolive
Jak możemy przeczytać w komunikacie prasowym koncernu nowa marka korporacyjna została wprowadzona wraz z odświeżeniem amerykańskiej strony internetowej, a także globalnych kanałów społecznościowych, w tym na LinkedIn, Instagramie, YouTube i TikToku. Dodatkowe punkty styku, takie jak komunikacja pisemna, oznakowanie biur i zakładów produkcyjnych, materiały rekrutacyjne, szablony prezentacji dla klientów, raporty czy opakowania zostaną wprowadzane stopniowo.
Jako firma z 219-letnią tradycją, stale się rozwijamy i rośniemy, pozostając jednocześnie wierni sobie. Nasza nowa identyfikacja wizualna wzmacnia więź między naszą marką, naszym celem i naszymi pracownikami
Koncern nie zdecydował się na pokazanie większej ilości materiałów graficznych. Analizując jednak powyższą grafikę, jedyną, która trafiła do komunikatu, możemy dostrzec nową paletę barw oraz kilka elementów graficznych, takich jak różnego rodzaju okręgi czy fale. Te pojawiały się już w mediach społecznościowych firmy od kilku miesięcy, więc możemy spekulować, że zmiana logo jest końcowym etapem przeobrażenia marki w sferze online.
Uśmiech w logo na całym świecie ma pewnie kilka tysięcy firm i instytucji. Nowe logo Colgate-Palmolive nie jest więc niczym szczególnym, ale jest on moim zdaniem lepszy od poprzednika. Należy też pamiętać, że to tylko znak korporacyjny, więc firma przykłada do niego mniejszy. Daj znać w komentarzu co myślisz o odświeżonym wizerunku korporacyjnym Colgate-Palmolive.
Mam pewne skojarzenia z Cloudflare…
Dla mnie to logo (Colgate) jest jednym z tych, które zyskują mocno wraz z animacjami, a kto ich nie widział musi być bardzo uważny by wychwycić niuanse i docenić bo na pierwszy rzut oka nie ma w tym znaku nic ciekawego – też tak macie?