Ci, którzy subskrybują już nasz newsletter, wiedzą, że Jessica Walsh założyła nowy dom typograficzny. Przyjrzyjmy się bliżej Type Of Feeling.
Jessica Walsh – o projektantce
Jessica Walsh jest amerykańską projektantką, dyrektorką artystyczną, ilustratorką i edukatorką. Była partnerem studia projektowego Sagmeister & Walsh oraz założycielką agencji kreatywnej &Walsh. &Walsh jest jedną z 0,1% agencji kreatywnych należących do kobiet. Agencja projektowała dla takich marek, jak Google, Netflix czy Meetup, a ilustracje artystki często zdobią The NYT Magazine. Walsh znana jest z zamiłowania do typografii, więc nie dziwi za bardzo jej najnowsza inicjatywa.
Type Of Feeling
Type Of Feeling to dom typograficzny, który poświęca się tworzeniu unikalnych krojów pisma, które przekazują „wyraźne i rzadko wypowiadane emocje”. Firma skupia się na tworzeniu krojów na potrzeby marek, jednak ma także kilka propozycji dla klientów indywidualnych.
Zakochałam się w mocy unikalnej typografii i jej mocy opowiadania historii i tworzenia własnego języka marki – Jessica Walsh
Na premierę dostępne jest siedem krojów pisma, a następne mają być w trakcie tworzenia. Jessica zapewnia także, że część z powstałych krojów bądź szkiców zostały odrzucone. „Dla nas ważne było nie tylko wypuszczenie na rynek większej liczby krojów pisma, ale także stworzenie czcionek, które naszym zdaniem byłyby bardzo skuteczne w wywoływaniu emocji i mogłyby zapewnić prawdziwą odrębność, gdy byłyby wykorzystywane przez projektantów”.
Celem Type of Feeling było ustanowienie miejsca, w którym każdy krój jest stworzony tak, aby był nie tylko ekspresyjny, ale także wyjątkowy i ponadczasowy
Dotychczas pokazane kroje mi się podobają, ale nie tak, bym zaglądał do skarbonki z dolarami. Jak już jesteśmy przy walucie naszych braci zza oceanu, to poszczególne kroje możesz kupić już od 35$ za pojedynczą odmianę, do wykorzystania w jednym kanale. Trzymam kciuki za ten projekt, bo nowych krojów nigdy za wiele, zwłaszcza że powoli przymierzam się do rebrandingu Design Alley.