Aktualności Typografia

Jessica Walsh stawia na emocje w typografii – właśnie założyła Type Of Feeling

Jessica Walsh stawia na emocje w typografii – właśnie założyła Type Of Feeling

Ci, którzy subskrybują już nasz newsletter, wiedzą, że Jessica Walsh założyła nowy dom typograficzny. Przyjrzyjmy się bliżej Type Of Feeling.

Jessica Walsh – o projektantce

Jessica Walsh jest amerykańską projektantką, dyrektorką artystyczną, ilustratorką i edukatorką. Była partnerem studia projektowego Sagmeister & Walsh oraz założycielką agencji kreatywnej &Walsh. &Walsh jest jedną z 0,1% agencji kreatywnych należących do kobiet. Agencja projektowała dla takich marek, jak Google, Netflix czy Meetup, a ilustracje artystki często zdobią The NYT Magazine. Walsh znana jest z zamiłowania do typografii, więc nie dziwi za bardzo jej najnowsza inicjatywa.

Type Of Feeling

Type Of Feeling

Type Of Feeling to dom typograficzny, który poświęca się tworzeniu unikalnych krojów pisma, które przekazują „wyraźne i rzadko wypowiadane emocje”. Firma skupia się na tworzeniu krojów na potrzeby marek, jednak ma także kilka propozycji dla klientów indywidualnych.

Zakochałam się w mocy unikalnej typografii i jej mocy opowiadania historii i tworzenia własnego języka marki – Jessica Walsh

Na premierę dostępne jest siedem krojów pisma, a następne mają być w trakcie tworzenia. Jessica zapewnia także, że część z powstałych krojów bądź szkiców zostały odrzucone. „Dla nas ważne było nie tylko wypuszczenie na rynek większej liczby krojów pisma, ale także stworzenie czcionek, które naszym zdaniem byłyby bardzo skuteczne w wywoływaniu emocji i mogłyby zapewnić prawdziwą odrębność, gdy byłyby wykorzystywane przez projektantów”.

Celem Type of Feeling było ustanowienie miejsca, w którym każdy krój jest stworzony tak, aby był nie tylko ekspresyjny, ale także wyjątkowy i ponadczasowy

Dotychczas pokazane kroje mi się podobają, ale nie tak, bym zaglądał do skarbonki z dolarami. Jak już jesteśmy przy walucie naszych braci zza oceanu, to poszczególne kroje możesz kupić już od 35$ za pojedynczą odmianę, do wykorzystania w jednym kanale. Trzymam kciuki za ten projekt, bo nowych krojów nigdy za wiele, zwłaszcza że powoli przymierzam się do rebrandingu Design Alley.

Gustaw Grochowski

Założyciel Design Alley, designer, fotograf, redaktor i były rugbysta. Od piętnastu lat związany z projektowaniem. Fan morza i wszystkiego, co morskie. Aktualnie zacumowany w Gdańsku.

Komentarze

Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x