Dziś pora na nowość wprost z serca naszej branży, bo Ars Thanea z pomocą 247studio odświeża swoje logo i wizerunek.
Ars Thanea to uznane międzynarodowe studio produkcyjne z siedzibą w Warszawie, mogące pochwalić się współpracą z takimi markami, jak Apple, Coca-Cola, Spotify czy Instagram. Pomimo licznych nagród i współpracy z globalnymi agencjami, firma zauważyła, że jej komunikacja była skoncentrowana głównie na samej estetyce i jakości projektów, a nie na strategicznej wartości, jaką oferuje swoim klientom.
Range Rover ma nowe logo i rozszerza język projektowania swojej marki
Nowe logo Ars Thanea
Do tej pory Ars Thanea reprezentowana była przez stylizowany na ręczny podpis logotyp. Znak charakterystyczny, ale znak, który moim zdaniem nie najlepiej się zestarzał, zwłaszcza zestawiając z marką, jaką wyrobiło sobie warszawskie studio.
Nowy logotyp Ars Thanea złożono bezszeryfowym krojem, który posiada charakterystyczne wycięcia w niektórych literach. Wycięcia odpowiadają kątem tym w sygnecie. A w sygnecie, który powinienem raczej nazywać ikoną, bo częściej występuje solo, niż z logotypem, znajduje się litera “A”, stworzona na bazie obracającej się bryły.
Kluczowym aspektem nowej strategii wizualnej jest również warstwa dynamiczna. Ars Thanea nie ogranicza się do statycznej prezentacji – ruch i głębia stały się integralną częścią języka marki. Wprowadzone rozwiązania, takie jak gradientowe rozmycia, dynamiczne maskowanie czy subtelne animacje typograficzne, nadają materiałom komunikacyjnym unikalny rytm i lekkość, jednocześnie podkreślając zaawansowanie technologiczne studia.
Choć wycięcia pod tym samym kątem to jedyne co wizualnie łączy sygnet i logotyp, to moim zdaniem mogłyby funkcjonować obok siebie. Tak jednak nie jest i jeżeli te dwa elementy spotykają się na jakiejś kreacji, to zazwyczaj lokowane są w znacznej odległości od siebie.
Identyfikacja wizualna Ars Thanea
W przypadku wielu rebrandingów można powiedzieć, że logo sobie, a reszta identyfikacji wizualnej sobie. Nie jest tak z pewnością w przypadku tożsamości wizualnej Ars Thanea, na którą bardzo duży wpływ miał sam znak i jego budowa.
Zdefiniowany na nowo system identyfikacji wizualnej opiera się na konsekwentnym wykorzystaniu modularnej siatki, inspirowanej konstrukcją logo, co nadaje komunikacji charakterystyczną precyzję i spójność. Nowa typografia, bazująca na rodzinie Arizona, wprowadza balans pomiędzy nowoczesnym minimalizmem a klasyczną elegancją, co wzmacnia wizerunek Ars Thanea jako marki łączącej rzemiosło z innowacyjnością.
O ile wykorzystanie ramki stworzonej na podstawie kształtu z logo czy nawiązującego do któregoś z elementów znaku to nic nowego, to 247studio zastosowało tu bardzo ciekawy zabieg z blurem. Obraz wylewa się z ramki, coraz bardziej się rozmywając. Moim zdaniem wygląda to świetnie i dobrze koresponduje z tym, czym zajmuje się Ars Thanea.
Jeżeli chodzi o warstwę typograficzną, to tytuły i nagłówki złożono krojem szeryfowym. Zestawienie szeryfów z nowoczesnymi renderami czy warstwą wideo sprawia, że całość wygląda nie tylko nowocześnie, ale też elegancko. Podkreśla to także zastosowana kolorystyka – z wszechobecną czernią i szarościami.
Przez natłok animacji i efektów to jeden z tych rebrandingów, które lubię oglądać, ale nie lubię opisywać, stąd pewnie ten artykuł jest krótszy od innych. Być może rebranding Ars Thanea będzie najciekawszy w październiku i przyjdzie mi się nad nim jeszcze raz pochylić w serii Rebranding miesiąca. Zobaczymy. Tymczasem daj znać w komentarzu, co myślisz o tej zmianie, a ja idę kończyć kolejny odcinek newslettera. Jeżeli jeszcze nie jesteś czytelnikiem newslettera to możesz zapisać się poniżej. Zapraszam i polecam.