A właśnie o procesie projektowania logo dowiesz się najwiecej z „Logo Design Love” Davida Airey’a. Zaznaczam jednak od razu, że nie ma tu uniwersalnej ścieżki prowadzącej czytelnika do celu, którym jest stworzenie genialnego logotypu.
O czym jest ta książka?
O czym zatem jest książka? Na pewno zawiodą się ci, którzy sięgną po nią licząc, że autor pokaże im jak, w Illustratorze, czy innym programie do tworzenia grafik wektorowych, stworzyć dobre logo. Zresztą jak sam Airey mówi, samo tworzenie grafiki to ostatni etap projektu. Niniejsza publikacja podzielona jest na trzy części. W pierwszej autor nakreśla samą ideę identyfikacji wizualnej, przedstawia jak ważna jest ona dla firm, a także zapoznaje nas z pozytywnymi i negatywnymi skutkami rebrandingu. Druga część poświęcona jest procesowi tworzenia logo, od pierwszych rozmów z klientami, poprzez sposoby wyceny projektu, badania, aż po sam proces projektowania, sposoby prezentacji projektu czy wskazówki jak nie stracić motywacji. Wszystko oparte o kilkunastoletnie doświadczenie autora w branży projektowej i autentyczne case’y. W trzeciej części Airey odpowiada na najpopularniejsze pytania związane z logo i identyfikacją wizualną.
Wydanie
Książka wydana przez Helion występuje tylko w miękkiej oprawie. O ile zazwyczaj mi to przeszkadza, o tyle inaczej jest w kwestii książek o charakterze poradnikowym, które nie muszą ładnie wyglądać na półce, a mają spełniać swoje funkcje. W środku znajdziemy dużo ilustracji, które świetnie obrazują omawiane przykłady. Są to zarówno same znaki, jak i szkice czy zdjęcia logo funkcjonujących na różnych nośnikach. Poza tym druk fullcolor, papier kredowy i tłoczona okładka z lakierem wybiórczym. Jest dobrze.
O autorze
Autor książki, David Airey jest designerem pochodzącym z Irlandii Północnej. Swoje umiejętności rozwijał w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Specjalizuje się w projektowaniu wizerunku marki. David jest także blogerem, jego blogi davidairey.com, logodesignlove.com oraz identitydesigned.com każdego miesiąca odwiedza ponad 600 tysięcy osób. W swoim portfolio posiada projekty stworzone dla takich marek jak BBC czy Yellow Pages. Poza Logo Design Love Airey napisał także książkę Work for Money, Design for Love, wydaną w Polsce również przez Helion, niestety już niedostępną na rynku pierwotnym.
Podsumowanie
Na koniec warto napisać, że Logo Design Love doczekało się poszerzonej reedycji, której ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Jeżeli więc macie okazję nabyć drugie wydanie to polecam to rozwiązanie, jednak jeśli macie dostęp jedynie do pierwszej wersji niniejszej książki to nie musicie się bać, zdecydowanie przetrwała ona próbę czasu i siedem lat po premierze dalej dostarcza mnóstwa użytecznych informacji.
Ocena
Werdykt
„Logo Design Love” to zdecydowanie godna polecenia pozycja dla wszystkich początkujących projektantów, a także tych, dla których branding nie jest podstawową dziedziną. Dla pozostałych ciekawa lektura uzupełniająca, zwłaszcza, że czyta się ją szybko i dobrze, a i jest na co popatrzeć. Polecam!