Branding Top

Brandingowy przegląd miesiąca #15 (październik 2019)

Brandingowy przegląd miesiąca październik 2019
Grudzień za pasem, a ja dalej nie podsumowałem października. Czas nadrobić zaległości i przyjrzeć się bliżej temu, co działo się w zeszłym miesiącu.

Październikowe rebrandingi

Październik był zawsze dość ciekawym miesiącem, dla osób zainteresowanych szeroko rozumianą tematyką projektowania identyfikacji wizualnych. W zeszłym roku najciekawszym rebrandingiem miesiąca był nowy wizerunek słynnego lasu Sherwood, w którym według legend grasowała kiedyś banda Robin Hooda. Poza nim w październiku nowe logo zaprezentował duński parlament, firma DuPont czy Animal Planet. O tych zmianach przeczytasz więcej w trzecim odcinku Brandingowego przeglądu miesiąca. Dwa lata temu nowe logo pokazały między innymi Dropbox i ebay, zaś trzy lata temu obserwowaliśmy rebranding gdańskich spółek miejskich.

Brandingowy przegląd miesiąca #3 (październik 2018)

Brandingowy przegląd października

Jak widzisz, od wielu lat październik jest dobrym miesiącem dla osób zainteresowanych tematyką brandingu. Tym razem jednak było nieco spokojniej, co nie znaczy jednak, że nie doczekaliśmy się ciekawych rebrandingów. 

Olimpiada w Paryżu ma nowe logo

Zdecydowanie najgłośniejszym wydarzeniem brandingowym w październiku było ogłoszenie nowego logo Igrzysk Olimpijskich, które odbędą się w 2024 roku w stolicy Francji. Po raz pierwszy logo Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpiady będą dzieliły sygnet. Znaleźć możemy w nim trzy motywy – złoty medal, płomień olimpijski oraz twarz Marianne – nieoficjalnego symbolu narodowego Republiki Francuskiej. Obserwując reakcje w Internecie, jestem chyba jedną z niewielu osób, którym ten znak się podoba. Za nowe logo odpowiedzialna jest paryska agencja Royalties Ecobrandings. Więcej o nowym logo Igrzysk w Paryżu pisałem na łamach DailyWeba.

Paryż ma nowe logo dla Igrzysk Olimpijskich w 2024 roku

Golfowy European Tour z nowym logo

Pozostając w tematyce sportowej, przerzucamy się na golfa. Założona w 1972 roku PGA European Tour to organizacja zajmująca się organizacją trzech największych tourów golfowych na naszym kontynencie: elite European Tour, the European Senior Tour i Challenge Tour. Poprzednie logo było fatalne. Było to słabe nawiązanie do znanych zza oceanu logo NBA czy MBL. Nowe logo jest lepsze, choć wydaje mi się, że bardziej udanie można było wyrysować piłkę. 

 

Golf European Tour z nowym logo

Szkocka uczelnia z nowym logo

Uniwersytet ze szkockiego Limerick zdecydował się na porzucenie tradycyjnego logo, opartego na tarczy herbowej i logotypie, pisanym klasycznym szeryfowym krojem, na rzecz czegoś bardziej nowoczesnego. Uczelnia zdecydowała się na zawarcie w nowym logo dość luźnej interpretacji starego herbu, który od teraz ma być używany tylko w sytuacjach najwyższej wagi. Nowy sygnet, dopełnia nazwa uczelni, pisana nowoczesnym bezszeryfowym fontem. Dla mnie to zmiana zdecydowanie na plus, bo o ile mam szacunek do historii, to zdecydowanie uważam, że znaki powinny ewoluować wraz z jednostkami, które reprezentują. Na razie zaprezentowano jedynie logo i krótki filmik promocyjny. Więcej materiałów będziesz mógł znaleźć na stronie uczelni pod koniec listopada.

Stare i nowe logo Uniwersity of Limerick

Universität Erfurt z nowym logo na 25 lecie istnienia

Kolejnym rebrandingiem w tak bliskim mi ostatnio temacie uczelni wyższych, jest zmiana wizerunku uczelni z niemieckiego Erfurtu. Jednostka ta porzuciła stary znak, który ewidentnie nadawał się już do zmiany i zaprezentowała nową identyfikację. W nowym logo nazwa uczelni umieszczona została na nieregularnym czarnym czworokącie, pod którym znajduje się kolejny kształt, tym razem kolorowy. Jego barwa zależy od jednostki, którą identyfikuje. Główne logo ma kolor szary, za to na przykład wydział filozoficzny żółty. O ile samo główne logo wygląda dość smutno, to cała identyfikacja prezentuje się całkiem ciekawie. Więcej o zmianie uczelni w Erfurcie przeczytasz tutaj.

Universität Erfurt nowe i stare logo

Najmocniejsze Volkswageny z nowym logo

We wrześniu najciekawszym rebrandingiem miesiąca było wprowadzenie nowego logo Volkswagena. Miesiąc później koncern zaprezentował nowy znak, reprezentujący najszybsze samochody sprzedawane pod marką matką. Volkwageny z serii R reprezentować będzie teraz smukłe logo, które mnie bardziej pasowałoby do linii kojarzonej z luksusem, a nie sportem. Więcej o logo Volkswagen R przeczytasz w moim wpisie dla DailyWeba.

Volkswagen R nowe logo

sli.do to teraz Slido

Slido to użyteczne narzędzie dla wszystkich przeprowadzających prezentacje i prelekcje. Z jego pomocą audytorium może zadawać pytania i oceniać prelegenta. W październiku firma zaprezentowała swój nowy wizerunek. Główną zmianą jest nowa nazwa, z której zniknął adres domeny. Mocniej akcentowany jest także charakterystyczny zielony kolor. Rebranding Slido pomogła przeprowadzić słowacka agencja Go Bigname. Więcej o zmianie przeczytasz w komunikacie na stronie usługi.

sli.do to teraz Slido

Willumsens Museum z nową identyfikacją

Willumsens Museum to muzeum sztuki poświęcone głównie twórczości duńskiego malarza Jensa Ferdinanda Willumsena. Do tej pory placówka identyfikowała się dość archaicznym logo. Nowe logo, to najsłabszy element identyfikacji Willumsens Museum, która prezentuje się naprawdę bardzo dobrze. Za rebranding odpowiedzialna jest IDna Group z Kopenhagi. Na ich stronie internetowej znajdziesz więcej informacji o tym rebrandingu.

Willumsens Museum ma nowe logo

Firma Dicka Wolfa odświeża logo

Wolf Films to firma związana z Dickiem Wolfem – amerykańskim producentem i scenarzystą filmowym i telewizyjnym. Firma znana jest najbardziej z seriali Prawo i Porządek i Chicago PD. Dick odpowiedzialny był też za scenariusz niektórych odcinków Policjantów z Miami. Nowe logo jest jedynie odświeżeniem starego, więc w znaku pozostał zarówno szeryfowy font, jak i księżyc. Moim zdaniem można było odpuścić sobie ten błysk wokół księżyca. Za rebranding odpowiedzialna jest firma Chermayeff & Geismar & Haviv, na której stronie znajdziesz więcej informacji o tej zmianie.

wolf films z nowym logo

Wolff Olins również modyfikuje wizerunek

Jak już jesteśmy przy wilkach, to nowy wizerunek w październiku zaprezentowało także studio Wolff Olins, które odpowiada między innymi za nowy wizerunek Ubera, czy za dość chłodno przyjęte logo Igrzysk Olimpijskich w Londynie oraz logo USA Today. Modyfikując własny wizerunek, Wolff Olins postawił na zmianę fontu i przyciemnienie kolorystyki. Największe zmiany zaszły na stronie www, która prezentuje się teraz naprawdę świetnie. Warto się jej lepiej przyjrzeć w kontekście budowy własnego portfolio.

Nowy wizerunek agencji Wolff Olins

To już wszystkie najciekawsze rebrandingi minionego miesiąca. Jeżeli jakiś pominąłem, to podziel się nim w komentarzach. Nie był to może najciekawszy miesiąc, jednak mieliśmy do czynienia z kilkoma ciekawymi zmianami. Który z zaprezentowanych rebrandingów wywarł na Tobie największe wrażenie? Ja mam swojego faworyta, ale o nim dowiesz się już z wpisu z serii Rebranding miesiąca, który w przyszłym tygodniu pojawi się na blogu.